Skocz do zawartości

[Grawel] Jaki rower kupić do 12 000


PawelW84

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ponieważ mentalnie dojrzałem już do pomysłu zakupu roweru typu grawel mam do Was drodzy koledzy kolejną prośbę.

Podpowiedzcie proszę, które modele rozważyć przy następujących założeniach:

użytek 70-80% niskiej jakości asfalt - 30-20% drogi leśne, niestety często piaszczyste

jazda raczej rekreacyjna, bardziej nakierowana na pokonywanie dystansów (powiedzmy około 100km ) niż osiągi, 

geometria hmm na tym się nie znam mam rower XC i szosę endurance i po domowym "bikefittingu" jest mi na nich wygodnie, nie mam bóli, kontuzji itp.

Mój wzrost to 190 cm przy przekroku 93cm, mam długie nogi i długie ręce, korpus raczej krótszy przez co w szosie skróciłem mostek z 120 na 100mm. 

fajnie gdyby rama mieściła opony 45mm

napęd 2x11 GRX RX 810 lub 600

najlepiej gdyby mostek kierownica i sztyca były standardowe

Najlepiej karbon, napęd 2x11 GRX RX810 ostatecznie 600, do użytku 70-80% asfalt - 30-20% drogi leśne, fajnie gdyby miescila opony 45mm . Najlepiej gdyby mostek, kierownica  i sztyca były standardowe, nie żadne owale, kwadraty, zintegrowane itp.

 

Patrzyłem na Rose BACKROAD GRX RX600 lub RX 810   https://www.rosebikes.pl/rowery/gravel/backroad bo mam ich szosę i rowerek jest spoko, ale dostępność określają za 4 miechy Wydaje mi się również że coś mają pokombinowane z mostkiem i sztycą Max szerokość opony to 45mm.

Fajny jest Canyon Grizl CF SL 7 https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=YE  Wejdzie do niego opona nawet 50mm dostępność też wydaje się w miarę bo wróżą że rozmiar L i Xl będzie w lutym 

Może podrzucicie coś jeszcze z ciekawych propozycji ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że Rose Backroad  ma te zintegrowane kokpity i kwadratową podsiodłówkę  więc jak coś trzeba będzie wymienić to będzie kłopot z kolei z GRAIL totalnie nie kumam tego dwupłatowca. Wygląda to dziwnie. Czy w razie czego jest tu możliwość wymiany kierownicy, zmiany jej kąta pochylenia czy wysokości ? No i dostępność maj-sierpień 2023  😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budżecie ci się tylko kanzo speed mniej więcej mieści   https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-ridley-kanzo-speed-grx600-pd28593/

Możesz też popatrzeć na takiego superiora. Tutaj akurat w wersji "gravel" na napędzie 1x11 ale robią też szosę dokładnie na tej samej ramię i tam już było 2x11. Nie wiem tylko jaka opona się wciśnie

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-team-comp-gr-pd32437/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj sobie najlepiej na tego Grizla, no chyba że na już i że w zimie zamierzasz jeździć. Bez problemu tam sobie wymienisz mostek, kiere czy resztę szpeju bez jakiś kombinacji alpejskich. No chyba że wersja CF SL6 która jest dostępna tylko że na GRX400 ale też jest tańsza. 

Do Superiora o ile pamiętam wejdą tam max 40 bo swego czasu brałem go mocno pod uwagę. 

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Chociemir napisał:

Ale 810 to raczej abstrakcja przy tym budżecie...

Polska Loca składa rowery na ramie Carbonda 707 - nie zaszkodzi zerknąć...

Ten Grizl CF Sl7 ma Grx 810

Screenshot_20221117_212859_Chrome.thumb.jpg.6c274554af86e2324bcda1ecd2482dad.jpg

Na Loce popatrzę, zapomniałem o niej.

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

W budżecie ci się tylko kanzo speed mniej więcej mieści   https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-ridley-kanzo-speed-grx600-pd28593/

Możesz też popatrzeć na takiego superiora. Tutaj akurat w wersji "gravel" na napędzie 1x11 ale robią też szosę dokładnie na tej samej ramię i tam już było 2x11. Nie wiem tylko jaka opona się wciśnie

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-team-comp-gr-pd32437/

Dzięki. Popatrze

 

@Mandoleran nie na już a na spokojnie, chociaż fajnie jakby wiosna był :).

Pytanie czy roznica miedzy Grx400 a Grx 800 jest istotna. Nigdy nie miałem 10. Obecnie jeżdżę na 1x12 Sram GX i 2x11 Shimano105 i obawiam się że stopniowanie 10 będzie powodować pewne niedogodności. Różnica w cenie 1400zl więc sporo w wadze 300g czyli żadna. Dostępność chyba taka sama czyli wiosna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PawelW84 napisał:

Ten Grizl CF Sl7 ma Grx 810

 

 

Przecież oczywistym jest, że chodziło o kompletną grupę 800, a nie jej szczątki...

Sam się zastanawiam nad wymianą SL8 na SLX8 i jedyne co mnie powstrzymuje to pojawiające się  informacje, że niedługo ma wyjść nowy GRX 12-rzędowy - bo taki oczywiście bym wolał.

Edytowane przez Chociemir
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz miał gravela, zapuścisz brodę i kupisz flanelową koszulę to ilość przełożeń nie będzie mieć znaczenia, dostąpisz posiadania "gravelowego luzu" i nie będzie ci robiło różnicy czy jedziesz kilometr na godzinę wolniej czy szybciej, sojowe latte o każdej porze smakuje wyśmienicie

 

A tak na serio to szukaj czegoś co będzie kompatybilne z szosą i w razie potrzeby będziesz mógł części przełożyć. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Chociemir napisał:

Przecież oczywistym jest, że chodziło o kompletną grupę 800, a nie jej szczątki...

Sam się zastanawiam nad wymianą SL8 na SLX8 i jedyne co mnie powstrzymuje to pojawiające się  informacje, że niedługo ma wyjść nowy GRX 12-rzędowy - bo taki oczywiście bym wolał.

Przepraszam nie skumałem, pisząc o napędzie GRX 800 miałem bardziej na myśli przerzutki. Przy korbie i kasecie mogę żyć z niższą grupą byleby 2x11.

Cena SLX8 jest dla mnie mentalnie nie do zaakceptowania :) Po prostu nie potrafiłbym wydać tyle na rower :) Może dlatego, że ze względu na moje umiejętności i sposób wykorzystania roweru XX1, Ultegra czy AXS, Di2 nic by nie zmieniły. Może żyje w błędzie ... ale chyba wole w nim pozostać.

Rzuciłeś tą Loc-e i zasiałeś we mnie ziarno. Rowerek bardzo ładny, wydaje się w miarę przemyślany jeśli chodzi o komponenty. Cena ... no mogło by być z 1000 zł taniej 

Jak w twojej ocenie wypada https://locabikes.pl/kategoria/rowery-gravel-carbon 

w porównaniu do tego Grizl-a

https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

Godzinę temu, Mihau_ napisał:

Jak już będziesz miał gravela, zapuścisz brodę i kupisz flanelową koszulę to ilość przełożeń nie będzie mieć znaczenia, dostąpisz posiadania "gravelowego luzu" i nie będzie ci robiło różnicy czy jedziesz kilometr na godzinę wolniej czy szybciej, sojowe latte o każdej porze smakuje wyśmienicie

 

A tak na serio to szukaj czegoś co będzie kompatybilne z szosą i w razie potrzeby będziesz mógł części przełożyć. 

Brodę mam od kilku lat, flanelę też i nawet włóczę się czasem po lesie więc wychodzi na to że jestem idealnym materiałem na posiadacza grawela :):) Tylko kawę piję czarną...ale za to parzoną przelewowo :):)

Wracając do tematu szosę mam na pełnej 105 z łańcuchem ultegry ;) , co jest jej odpowiednikiem w GRX ?? 

@Mandoleran

Grawele są wogóle tak przewartościowane, że aż głowa boli 😕 Producenci biją na nich kokosy jak na żadnym innym sprzęcie 😕 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2022 o 11:03, PawelW84 napisał:

 

Jak w twojej ocenie wypada https://locabikes.pl/kategoria/rowery-gravel-carbon 

w porównaniu do tego Grizl-a

 

Mam rower zimowy zbudowany na takiej ramie i na ten moment wybrałbym Canyona. Zapomniałem zważyć ramę Carbondy, ale jest zauważalnie cięższa niż Grizla. Jeśi komuś na tym zależy to do Carbondy można założyć normalne, pełne błotniki, natomiast do Canyona dedykowane, które chronią po prostu słabo.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ po rozpoznaniu lokalnego rynku okazało się, że nie uda mi się skorzystać z usług BF w zakresie doboru rozmiaru ramy przed zakupem proszę o pomoc w wyborze prawidłowego rozmiaru dla 

Canyon Grizl 

https://www.canyon.com/en-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=YE

Moje wymiary to około 190cm wzrostu i 93 cm przekroku czyli długie nogi.

Konfigurator mówi XL, ale już przy 189 cm pokazuje rozmiar L/XL

 

Obecnie jeżdżę  na Rockrider XC 900 XL , siodełko wyciągnięte na max dla sztycy 350mm, z mostkiem skróconym z 90mm na 70mm (mógłby być 80) - 17 stopni. Pod mostkiem 1 cm podkładka. Siodełko max do tyłu  

image.thumb.jpeg.d5b4fd739eaac91bb94fd0e26217790e.jpeg

Rose PRo SL, stack 610mm z mostkiem 6 stopni skróconym z 120mm na 100mm . Siodełko max do tyłu 

rose.thumb.jpg.8e82e843501d87f7a03ad60df3be86c1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2022 o 14:28, Chociemir napisał:

Mam rower zimowy zbudowany na takiej ramie i na ten moment wybrałbym Canyona. Zapomniałem zważyć ramę Carbondy, ale jest zauważalnie cięższa niż Grizla. Jeśi komuś na tym zależy to do Carbondy można założyć normalne, pełne błotniki, natomiast do Canyona dedykowane, które chronią po prostu słabo.

Trzeba też dodać że jak ktoś chce pokombinować z mostkami do Grizla, to może mieć mały problem, bo trzeba szukać na 1 1/4. Oczywiście to nie jest jakiś biały kruk, ale nie jest to najpopularniejszy rozmiar. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz Canyona takie mostki produkuje Pro, Ritchey, Giant, Zipp, XLC i jeszcze ktoś, ale nazwy zapomniałem.

Natomiast z tego co czytalem łożysko sterów jest nietypowe i -na ten moment- nie do kupienia poza Canyonem - oczywiście jest przez to odpowiednio wycenione hehe.

Edytowane przez Chociemir
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując moje dotychczasowe rowery i ich rozmiar według mnie za każdym razem powtarza się ten sam temat. Mam długie nogi więc siodełko musze mieć wysoko i mocno do tyłu co powoduje, że mam kłopoty z swobodnym zasięgiem do kierownicy i muszę skracać mostki.

Dziwi mnie jednak, że na MTB którego długość górnej rury wynosi 644,8mm, reach 438mm a mostek ma 70mm  jest mi wygodniej niż na szosie która ma 588mm, reach 404mm i 100mm mostek. 

Chociaż w szosie dochodzi jeszcze baranek i po jego doliczeniu miejsce chwytu może być dalej pomimo że kąt rury podsiodłowej w XC jest ostrzejszy więc podnosząc siodełko odsuwa się ono mocno do tyłu  😕

Widzę że w Canyon L/Xl

długośc górnej rury to 588/612

reach 409/427

mostek 90/90

Więc wymiarowo L- ce  jest bliżej do mojego Rose, które notabene wydaje mi się trochę za długie   

 

image.thumb.png.b9c077faf12eb5e6c61980a0a879216b.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...