Skocz do zawartości

[Piasta DT Swiss] wybór


tomasz777

Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, tomasz777 napisał:

Witam kolegów.Mam pytanie odnośnie piast tylnych DT. swiss. Jaki będzie lepszy wybór,240s czy 350.Jedna i druga rachet 36.

Od złej strony podszedłeś, jedna i druga i nawet trzecia (180) może mieć każdy rachet. 

350 to koń roboczy, szczelne, niezniszczalne, najcięższe, najktańsze

240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu

180 super lekkie, drogie, ceramiczne łożyska, trzeba pilnować serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja rozumiem że do każdej piasty można wybrać rachet.czyli lepiej wziąć zwykłą 350 mam rozumieć.Te 240 są zauważyłem z symbolem ,,s,, i EXP,,

Teraz, tomasz777 napisał:

No ja rozumiem że do każdej piasty można wybrać rachet.czyli lepiej wziąć zwykłą 350 mam rozumieć.Te 240 są zauważyłem z symbolem ,,s,, i EXP,,

Właśnie konfiguruje koła w pewnym sklepie.Chciałem na tył DT350,oni mają chyba tylko tą 240s.Nie wiem czy brać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ernorator napisał:

Od złej strony podszedłeś, jedna i druga i nawet trzecia (180) może mieć każdy rachet. 

350 to koń roboczy, szczelne, niezniszczalne, najcięższe, najktańsze

240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu

180 super lekkie, drogie, ceramiczne łożyska, trzeba pilnować serwisu

Prawie, jest jeszcze 370, którą można konwertować pod ratcheta i wtedy jest praktycznie identyczna co "stare" 350 (nazywa się to Ratchet LN), różni się umiejscowieniem uszczelki
EXP to nowa, lżejsza wersja ratcheta, w której tylko jeden pierścień jest swobodnie wyjmowalny, drugi jest na sztywno wkręcony w korpus piasty. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

240s to stary, nie produkowany już model - różnica w stosunku do 350 to fabrycznie ratchet 36T oraz wszystkie 4 łożyska nierdzewne 6802 (mniejsze, lżejsze) zamiast standardowych 6902 które występują w 350tce.

Od przeszło roku 370tki są już fabrycznie wyposażane w ratchet 18T.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dokumosa napisał:

240s to stary, nie produkowany już model - różnica w stosunku do 350 to fabrycznie ratchet 36T oraz wszystkie 4 łożyska nierdzewne 6802 (mniejsze, lżejsze) zamiast standardowych 6902 które występują w 350tce.

Od przeszło roku 370tki są już fabrycznie wyposażane w ratchet 18T.

 

Czyli chyba lepiej wziąć produkowaną 350?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, montell81 napisał:

Wydaje mi się, że @Mihau_miał na myśli wersje exp.

By uporządkować wątek warto, by pisząc zaznaczać o którą wersję chodzi. 240s i 240exp to dwie różne piasty. 

 

1 godzinę temu, montell81 napisał:

Wydaje mi się, że @Mihau_miał na myśli wersje exp.

By uporządkować wątek warto, by pisząc zaznaczać o którą wersję chodzi. 240s i 240exp to dwie różne piasty. 

Cały czas chodzi wybór pomiędzy 240s a 350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dokumosa napisał:

240s to stary, nie produkowany już model - różnica w stosunku do 350 to fabrycznie ratchet 36T oraz wszystkie 4 łożyska nierdzewne 6802 (mniejsze, lżejsze) zamiast standardowych 6902 które występują w 350tce.

Nope.

6802 są w bębenku tylko. W korpusie są normalne 6902.

23 godziny temu, ernorator napisał:

Od złej strony podszedłeś, jedna i druga i nawet trzecia (180) może mieć każdy rachet. 

350 to koń roboczy, szczelne, niezniszczalne, najcięższe, najktańsze

240 taki balans między ceną a jakością, lżejsze od 350 i sporo droższe, trzeba je czasem obejrzeć czy nie wymagają serwisu

180 super lekkie, drogie, ceramiczne łożyska, trzeba pilnować serwisu

CO? Przecież uszczelnienie mają takie samo. https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-seal-hub/freehub-body-rw-hub-dt-from-1998

 

Różnią się wagą i zastosowanymi łożyskami, im piasta droższa, tym lżejsza i tym lepsze ma łożyska. W 350tce masz stalowe, w 240 masz nierdzewne. Sam sobie odpowiedz, które z nich wymagają mniej uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes w moich 3 szt. 240s z różnych lat (znacząco różniących się korpusem) wszystjie 4szt to 6802. Da się wybić bez odkręcania zębatego zabieraka. W manualu servisowym piszą o niektórych modelach piast po 2015r. w których tak właśnie jest. Mam nawet pod ręką taką rozbebeszoną zrobie fote i jutro wieczorem wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa - ja z kolei na podstawie dwóch 240s tak twierdzę. Jedne z kół XM1501 Spline 1 a drugie piasty rocznik 2019 boost.

Ciekawe z czego to wynika, np tutaj jest rozpiska do czego pasują jakie łożyska i 6902 jest dla tarczówek: https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-ball-bearings-for-dt-swiss-hubs

 

2 godziny temu, montell81 napisał:

O której 240-stce piszesz? 240s czy 240exp?

 

Zacytowałem wypowiedź do której się odnosiłem. 240s. Jestem na 100% pewien co mam, wymieniałem je samodzielnie, nawet prasę sobie sam dotaczałem. No jakbym nie kombinował, to 6902 w gniazdo 6802 bym nie wcisnął 🤷‍♂️ I na kolejne 100% u mnie łożysko nie przejdzie przez ratcheta. Musiałem go wykręcić, nawet chiński kluczyk mi przy tym eksplodował i zamawiałem bitula.

 

66a14df7a2ca2ad030a7d207dee63ed4.jpg

 

609b05f2ed938c8137b116fd36df72ee.jpg

 

b976f9635fd83632aed837152870589e.jpg

 

3aa55fc20e0c46a3d3b494c6a73bc7c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...