Skocz do zawartości

[Zakup pierwszej szosy] Wymiana gravela na szosę


RAVEN1906

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

Kupiłem w tym roku gravela - esker 6.0. Super rower, ale to chyba nie jest do końca to...albo inaczej, wolałbym chyba bić więcej kilometrów niż przejeżdżać po szutrze na skróty(gdzies usłyszałem takie zdanie: czym się różni szosa od gravela? Szosa musisz jechać dookoła :)) 

Zastanawiam się nad;

1. Kupnie lekkich kół karbonowych i jeździe dalej eskerem(lecz to nigdy nie będzie 100% szosa) 

2. Sprzedaż eskera i kupnie szosy endurance - trek, scott, canyon

I teraz co wybrać, co robić, co kupić w budżecie do 15.000? Jak już chciałbym rower karbonowy, na ultegrze, hamulce tarczowe... 

Proszę o rady... 

Napisano

Jak zamierzasz jeździć tylko po szosie, to nie ma sensu sobie głowy eskerem zawracać.

Ja bym się zainteresował canyon endurace cf sl 8.

 

 

 

Napisano

1.  Z gravela szosy nie zrobisz. Do tego esker to jednak nie najwyższa półka

2. Spec albo trek na ultegrze za 15k? Chyba 3 lata temu, zresztą ędurensy treka i speca to jednak kloce. Canyon spoko, zresztą poniżej 15 masz już axs'a. BTW świat nie kończy się na rowerowych volkswagenach, na rynku jest masa ciekawego sprzętu

Napisano

Raczej tak, oglądałem właśnie tego:

canyon endurace cf sl 8 - choć na żywo stałem tylko obok niebieskiej 7

Lub

trek domane sl 5 (ale tu jest sora) 

Lub

Trek emonda sl5 (też 105)

Lub

Scott addict 20 

Hmmm...

1 minutę temu, Mihau_ napisał:

1.  Z gravela szosy nie zrobisz. Do tego esker to jednak nie najwyższa półka

2. Spec albo trek na ultegrze za 15k? Chyba 3 lata temu, zresztą ędurensy treka i speca to jednak kloce. Canyon spoko, zresztą poniżej 15 masz już axs'a. BTW świat nie kończy się na rowerowych volkswagenach, na rynku jest masa ciekawego sprzętu

1. Amen

2. Jw ten canyon mi chodzi po głowie. 

Masa ciekawego sprzętu - ja nie muszę mieć nowego, ale chciałbym najlepszy w tych pieniądzach - może coś ciekawego podasz? - dzięki :)

Napisano
Cytat

trek domane sl 5 (ale tu jest sora) 

Tu jest 105 i 10kg na wadze. Do tego opony 38 więc do wywalenia od razu i kolejne 400 złotych. Wydasz kasę a będziesz miał to samo co esker tylko z karbonu

Cytat

Trek emonda sl5 (też 105)

Obecna emonda to nie endurance, poprzednia tak

Cytat

Masa ciekawego sprzętu - ja nie muszę mieć nowego, ale chciałbym najlepszy w tych pieniądzach - może coś ciekawego podasz? - dzięki :)

Jak nie musisz mieć nowego to masz eldorado

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-basso-astra-disc-pd25394/

https://www.olx.pl/d/oferta/pinarello-paris-sram-rival-axs-CID767-IDRhliB.html

https://www.olx.pl/d/oferta/pinarello-prince-r-56-2021-szosa-CID767-IDQFtQy.html

https://www.olx.pl/d/oferta/szosa-wilier-garda-disc-carbon-ultegra-rozm-CID767-IDMTInX.html

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gf-disc-ultegra-special-2022/

https://www.olx.pl/d/oferta/cube-agree-c62-sl-ultegra-di2-CID767-IDR5WMs.html

https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-four-disc-ultegra-2696867?product_shape=shiny+aurora%2Fmatt+black+(special+effect+paint)

Napisano

No tak, ale ta sensa z Twojego linku jest nowa;

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gf-disc-ultegra-special-2022/

I ten canyon też może kiedyś będzie nowy; :D

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf-sl/endurace-cf-sl-8/3364.html

A nowy mimo wszystko ma jakąś tam gwarancję i mieści się w budżecie... 

Ewentualnie 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-g3-disc-ultegra-special-pd28549/?v_Id=167335

Tylko to chyba nie są już endurace 

Napisano

Spytam tylko o tą ultegrę? Bo tak szczerze mając wcześniej 105, obecnie ultegrę nie miałbym problemu z powrotem do 105. Różnica w pracy żadna, śmiem twierdzić nawet że przednia 105 sprawia nieco mniej problemów niż ultegra. Regulacje itp. (teraz to się zacznie...) Oczywiście to problemy kosmetyczne, ale jednak...Zejście do 105 pozwoli Tobie znaleźć fajny sprzęt na karbonowej ramie i zostanie na dobre alu koła- Giant Defy adv.2  W budżecie do 15k masz 2 sprzęty w giancie (endurance defy, sportowy tcr)na 105 i zostanie na alu koła oraz 2 sprzęty na ultegrze i do kół trzeba będzie trochę dołożyć. A zapewne giant nie jest jedyną firmą na świecie z taką ofertą. Giant jest tu tylko przykładem. Pomijam kwestie dostępności- jest lepiej, przed pandemią towar też nie leżał na półce. 

Oferta Canyona bardzo ciekawa, no i pomiar mocy wstawili. Dobre opony choć lepiej byłoby 25 lub 28, masz wspomnianą ultegrę, koła-pewnie bym wywalił , od razu sprzedał i wstawił coś lżejszego też na dtswiss.

Sensa ma bardziej sportowe zapędy.

Tylko z tą geo endurance i sportową to też jest różnie. Wszystko zależy od Twojego ciała, preferencji i jak uda się Tobie spasować z rowerem. Mi bardziej leży tzw. sportowa geo. choć mam też w garażu ramę o enduranc'owej geo.

W tym budżecie raczej szukałbym nowego.

Napisano

Ja z kolei miałem w swoim gravelu 105-tkę, później spróbowałem grx-a i ultegry... Praca przedniej przerzutki bez porównania lepsza na grx 11s/ultegrze.

Napisano
13 minut temu, nossy napisał:

Spytam tylko o tą ultegrę? Bo tak szczerze mając wcześniej 105, obecnie ultegrę nie miałbym problemu z powrotem do 105. Różnica w pracy żadna, śmiem twierdzić nawet że przednia 105 sprawia nieco mniej problemów niż ultegra. Regulacje itp. (teraz to się zacznie...) Oczywiście to problemy kosmetyczne, ale jednak...Zejście do 105 pozwoli Tobie znaleźć fajny sprzęt na karbonowej ramie i zostanie na dobre alu koła- Giant Defy adv.2  W budżecie do 15k masz 2 sprzęty w giancie (endurance defy, sportowy tcr)na 105 i zostanie na alu koła oraz 2 sprzęty na ultegrze i do kół trzeba będzie trochę dołożyć. A zapewne giant nie jest jedyną firmą na świecie z taką ofertą. Giant jest tu tylko przykładem. Pomijam kwestie dostępności- jest lepiej, przed pandemią towar też nie leżał na półce. 

Oferta Canyona bardzo ciekawa, no i pomiar mocy wstawili. Dobre opony choć lepiej byłoby 25 lub 28, masz wspomnianą ultegrę, koła-pewnie bym wywalił , od razu sprzedał i wstawił coś lżejszego też na dtswiss.

Sensa ma bardziej sportowe zapędy.

Tylko z tą geo endurance i sportową to też jest różnie. Wszystko zależy od Twojego ciała, preferencji i jak uda się Tobie spasować z rowerem. Mi bardziej leży tzw. sportowa geo. choć mam też w garażu ramę o enduranc'owej geo.

W tym budżecie raczej szukałbym nowego.

Nie miałem nigdy, po jakimś tam szperaniu jedna grupa i druga ma zwolenników, ale jestem zwolennikiem kupowania najlepszego sprzętu na dany moment w danym budżecie, a chyba 105<ultegra.

Co do sportowej geo - tego się właśnie boję, znowu sensa jest dostępna już, a canyon trzeba będzie czekać - ale czy to nie jest złoty środek tu dla mnie? 

Wszędzie piszą, że najważniejsza rama - spróbować pojeździć, w razie potrzeby dokupowac/modyfikować, zresztą esker też miał być na lata rowerem :)

Cytat

 

Napisano

Używanie słowa "sport" wobec tych geometrii to grube nadużycie. 

Cytat

Wszędzie piszą, że najważniejsza rama - spróbować pojeździć, w razie potrzeby dokupowac/modyfikować, zresztą esker też miał być na lata rowerem :)

Ehhh, niektórzy po prostu nie są w stanie albo i nie chcą przyjąć do wiadomości, że to my jesteśmy ograniczeniem dla naszego sprzętu a nie odwrotnie. Podniecanie się jakimiś magicznymi właściwościami ram i rezygnowanie np. z elektronicznego osprzętu w imię niby lepszych włókien w ramie, których i tak 99% użytkowników nie poczuje jest lekko śmieszne. Dobrać ramę pod względem odpowiedniej geometrii oczywiście trzeba ale nic więcej

Jak będziesz generował takie moce i jeździł z takimi prędkościami, że to rower będzie problemem to ci sponsor grupy kolarskiej lepszy przekaże 😂

3c72f.jpeg

ROWER-SZOSOWY-SENSA-GIULIA-GF-ULTEGRA-SPECIAL-r-53-Model-GIULIA-GF-ULTEGRA-SPECIAL.jpeg

Napisano

Oczywiście - masz rację, ale w moim przypadku chodzi o to, że w danym budżecie chce kupić jak najlepszy rower, bo wiem, że najsłabszym punktem będę ja :)

Co do geometrii - opieram się na tym co przeczytam/do oglądam na YouTube...

Dzieki za porównanie tych ram, widzę że te sensy naprawdę są sensowne, tylko chodzi o porównanie czy to będzie najlepsze, y wybór w tych pieniądzach...wiem że dopóki się nie przejadę, to też 100%nie będę wiedział :)

Trzymaj kciuki za mojego rowerowego sponsora :D

A poważnie chciałbym by ktoś powiedzial: bierz rower XX bo od yy jest lepszy o to i to... 

 

Napisano
Cytat

A poważnie chciałbym by ktoś powiedzial: bierz rower XX bo od yy jest lepszy o to i to... 

Ale tak się nie da bo każdy ma inne oczekiwania co do roweru. 

Ja wychodzę z założenia, że lepiej raz a porządnie w celu uniknięcia niepotrzebnych, pośrednich wydatków. 

Mając 15k na rower (i to jeszcze niekoniecznie nowy) nawet nie patrzyłbym w kierunku jakiś speców, treków czy giantów wyposażonych w 105 i kosztujących 13k, to nonsens żeby nie napisać idiotyzm. Skupiłbym się na elektronice bo to ona jest przyszłością kolarstwa szosowego czy ktoś tego chce czy nie (i to raczej wziąłbym srama ze względu na bezprzewodowość). To taki osprzęt będzie rozwijany - nawet nowa ultegra jest wyłącznie w wersji elektronicznej, 105 12s podobnie. 

Także z nowych, jeśli geo odpowiada to czekać na canyona i tyle https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-etap/3085.html?dwvar_3085_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

W przypadku używek trzeba monitorować rynek i czekać na pojawienie się pasującego sprzętu

Napisano

Różnica między jednym a drugim to ok 1000zl - wiem, że te napędy to przyszłość, ale czy nie będzie to zbyt wadliwe? Czy z czasem nie będzie problemu z częściami elektronicznymi? 

Napisano

Elektryka jest w napędach od kilkunastu lat. Zresztą technologicznie jest to prostsze niż grupa mechaniczna. Najbardziej skomplikowanym elementem grupy napędowej są klamkomanetki a w przypadku elektryki cały mechanizm zmiany biegów to dwa proste przyciski 

Cytat

Czy z czasem nie będzie problemu z częściami elektronicznymi? 

Po 10 latach pewnie będą (o ile zmieni się jakiś standard), zupełnie zresztą jak w przypadku grup mechanicznych. 

Napisano

Już wchodzi wireless w miejsce przewodów elektrycznych, wiec standardy będą się zmieniać. Ale zawsze przez conajmniej dekadę da się jeździć. A potem czas na upgrade lub nowy rower :D 

Napisano

@JWO dlatego napisałem, że wziąłbym srama 🙃 Shimano prędzej czy później, a podejrzewam że już przy kolejnej generacji, będzie musiało pozbyć się przewodów żeby nie zostać aż tak bardzo z tyłu - więc zmiana standardu

Napisano

To ja coś zapytam jeśli już temat szosy został poruszony. A dokładnie pytanie odnośnie szosy. Czy jeśli posiadam aktualnie opony 700 x 25 czy przy wymianie bo wiem że mi podejdą bez problemu 28 x 700. Gdzieś opis czytałem o szosie triban 540 że przy tych hamulcach i da się wrzucić 35 x 700 ale jednak chce mieć szosę a nie coś grawela. Bedzie troszkę lepsza amortyzacja w trakcie jazdy? 

Napisano

Zależy od szeregu czynników: do jakiego ciśnienia napompujesz (szersza powinna mieć mniejsze żeby zachowała ten sam komfort), czy zmienisz na taki sam model tylko szerszy, oplotu etc. Przy przejściu z 25c na 28c na dętkach coś czułem, ale w moim przypadku w większej mierze wynikało to z lepszego modelu opony niż samej szerokości. Jeżeli liczysz na różnicę "ale teraz to jest wygodnie" - nie nastąpi w mojej ocenie. 

Napisano
Cytat

A nie jest tak że taka opona szersza jest mniej podatna na przebicia?

Może w jakiejś głębokiej teorii, gdzie niższe ciśnienie oznacza niższy punktowy nacisk na przedmiot, który miałby ci tę oponę przebić

3 godziny temu, Thomass13 napisał:

Bedzie troszkę lepsza amortyzacja w trakcie jazdy? 

Troszkę tak ale na jazdę jak na obłoczku nie licz (ogólnie różnica pomiędzy 23 a 25 jest większa niż 25 a 28). Bardzo dużo zależy też od modelu opony

A tak w ogóle - mierzyłeś ile realnie ma szerokości obecna opona?

Napisano
11 godzin temu, Mihau_ napisał:

@JWO dlatego napisałem, że wziąłbym srama 🙃 Shimano prędzej czy później, a podejrzewam że już przy kolejnej generacji, będzie musiało pozbyć się przewodów żeby nie zostać aż tak bardzo z tyłu - więc zmiana standardu

Dobra decyzja podjęta, zapisałem się na tego canyon...mam nadzieję że w tym roku będzie... 

Orientuje się ktoś czy to realne? 

Napisano

Często w canyon rowery pojawiają się wcześniej niż przewidywana data ale jak będzie w tym przypadku nie wiadomo

Jedyne czego możesz być pewien to dużego zainteresowania modelem

Napisano
3 godziny temu, Mihau_ napisał:

Może w jakiejś głębokiej teorii, gdzie niższe ciśnienie oznacza niższy punktowy nacisk na przedmiot, który miałby ci tę oponę przebić

Troszkę tak ale na jazdę jak na obłoczku nie licz (ogólnie różnica pomiędzy 23 a 25 jest większa niż 25 a 28). Bardzo dużo zależy też od modelu opony

A tak w ogóle - mierzyłeś ile realnie ma szerokości obecna opona?

Nie mierzyłem jeszcze ale jest to hudhinson 2 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...