Skocz do zawartości

[Max 4 tys, czy,Gravel] ma sens, czy lepiej cross?


Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o sprzęt którym pojadę na dłuższy dystans tak ok 100 km. Po wypożyczeniu z Decathlona tribana 520 byłem pod wrażeniem, różnica ogromna,trasa z Rumi do Jastarni poszła gładko różnego rodzaju nawierzchnie głównie asfalt ale i szuter trochę lasu i słynna ścieżka na Mierzei Helskiej, nie mam za bardzo porównania bo pierwszy raz pojechałem na takim rowerze. Z drugiej strony miesiąc temu 120 km na starym 20 letnim giancie boulder MTB Elbląg- Gdańsk 90% po asfalcie i też było fajnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukając jakiś czas temu w miarę taniego roweru kupiłem Kellys Soot 30 i jestem bardzo zadowolony. Zapłaciłem 3,5k (czyli pewnie dzisiaj trzeba dać 4,5k...), napęd ma prostacki (Claris), ale poza tym naprawdę fajny rower i myślę że jak na gravela z tej półki cenowej jest naprawdę ciekawą propozycją. Ma sztywne osie, hamulce które jak na mechaniki (w tej cenie i ta hydraulików przy baranku nie uświadczysz) działają bardzo dobrze, moim zdaniem warto spojrzeć na ten rower. Pytanie jeszcze jakie masz tereny do jazdy i jaką nogę (ale patrząc po lokalizacji to raczej płasko), bo przy takich przełożeniach z poważnymi górami może być słabo... A z kolei jakikolwiek upgrade tego roweru jeśli chodzi o napęd nie ma sensu, trzeba albo zaakceptować to co jest, albo prostu kupić lepszy rower na GRX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jeżdżącego do tej pory na zwykłym MTB jazda na gravelu triban rc520 był mega przeskokiem. Całkiem inna jazda, twardo, ale taki urok tego sprzętu , nie wiem czy dla takiego amatora ta różnica byłaby aż tak odczuwalna, może tak jeśli bym pojeździł po kolei kilkoma rowerami od najtańszych do najdroższych. Nie można mieć wszystkiego, a dodatkowo ogranicza mnie zakup na raty więc wybór zawężam do :

-tribana 520 z Deca za 4,5 tys 

-kross esker 2.0 za ok 4,3 tys 

Edytowane przez george28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to forum rowerowe a nie finansowe, ale… Przemyśl to dobrze, czy warto kupować rower na raty? Rower to powinna być przyjemność i raczej nie aż tak odczuwalne obciążenie w budżecie, żeby rozkładać to na raty. Co masz teraz? Może po drobnych modyfikacjach jeszcze posłuży? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz 20 letni prawie giant boulder , robię nim trasy po 100 km, ostatnio Elbląg - Westerplatte plus trochę po Gdańsku i wyszło ok 120 km ,90 % po asfalcie. Chodzi mi o rower którym pojadę sobie z przyjemnością dłuższe dystanse , np od siebie w rejony Mierzei Wiślanej dojazd tam to głównie asfalt a sama mierzeja to co kto woli jest ścieżka przez las fajny ubity szuter jest i asfalt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pawel934 napisał:

Rower to powinna być przyjemność i raczej nie aż tak odczuwalne obciążenie w budżecie, żeby rozkładać to na raty.

Co ma piernik do wiatraka? Przy RRSO 0% i aktualnej inflacji możesz wyjść tylko na plus. Kolega poczeka z zakupem a ceny zmienią się po raz kolejny (chyba nikt nie wierzy, że będzie taniej) i co wtedy?

16 godzin temu, george28 napisał:

Dla mnie jeżdżącego do tej pory na zwykłym MTB jazda na gravelu triban rc520 był mega przeskokiem.

Jak się przesiądziesz na rower crossowy to też poczujesz przeskok a do tego będziesz mieć lepszy osprzęt za te same pieniądze (np. hydrauliczne hamulce). Jeśli nie musisz mieć baranka to szukaj czegoś ze zwykłą kierownicą i może nawet na sztywnym widelcu (w tej cenie i tak raczej tylko sprężyna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto spróbować jazdy na baranku nie tyle z uwagi na mnogość chwytów ale na ułożenie rąk równolegle do ciała. Dla mnie jest to mega wygodne. Czy tak będzie dla każdego nie wiem. Poza tym ręce są ustawione węziej co ma zauważalny wpływ na aerodynamikę. Dlatego nie ma co szaleć z szerokością kierownicy czy kątem rozgięcia (flarą). 40 cm i flara 12° to dla większości użytkowników optymalny rozmiar.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście są też w orbicie zainteresowań rowery crossowe mam nawet jednego faworyta:

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-28-kands-avangarde-fulldeore-2022-12347798565.

Cenowo w zasięgu i nie ma problemu z dostępnością.

Jak to się ma do połykania kilometrów na w miarę dobrych równych trasach względem gravela?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, george28 napisał:

Oczywiście są też w orbicie zainteresowań rowery crossowe mam nawet jednego faworyta:

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-28-kands-avangarde-fulldeore-2022-12347798565.

 

Tylko ten faworyt ma sprężynowy widelec i waży 15 kg. Może mam deore i hydrauklikę, ale "połykanie" km na pewno nie będzie tak przyjemne ja na gravelu.

Gravel będzie ważył powiedzmy te 11 kg, to jest przepaść, a jazda takim w miarę lekkim, sztywnym rowerem to zupełnie inna sprawa. Dla mnie po przesiadce właśnie z crossa to było największe zaskoczenie. Do tego odpowiednio dobrana opona i ciśnienie zniweluje niewygody na gorszej nawierzchni, oczywiście na takim rowerze  w terenie trzeba jeździć trochę bardziej aktywnie, unieść tyłek, popracować rękami, omijać większe dziury itp. 

Możliwość zmiany uchwytu na baranku to też duża zaleta, niestety okupiona gorszymi hamulcami w tym przedziale cenowym. Dlatego wg mnie często lepszym wyborem będzie taki lekki sztywny gravel z płaską kierownicą, która ze względu na swoją szerokość będzie atutem również w trudniejszym terenie. Dodatkowo do płaskiej kierownicy dołożyć można dodatkowe chwyty pozwalające na zmianę pozycji nadgarstków. Pozycja na takim rowerze też będzie zdecydowanie inna niż na crossie. Niestety takich w miarę lekkich rowerów z płaską kierownicą i sztywnym carbonowym widelcem, który przyjmie szerszą oponę w cenie do 4 tyś. dużo nie ma i może być ciężko coś znaleźć.

 

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1

https://allegro.pl/oferta/rower-marin-dsx-1-28-l-gravel-12388404235

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...