Skocz do zawartości

[luzy na ?] przeskok przy napinaniu napędu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem laikiem , ale wkręcam się w temat serwisu roweru. Od tygodnia zaobserwowałem przeskoki w napędzie gdy przerywam pedałowanie i je wznawiam. Odczuwalny jest luz ok. 2 cm. Gdy kręcę jest ok. Dzisiaj czyściłem łańcuch i kasetę , pokręciłem korbą gdy rower był na stojaku i to samo. Przerzutka chodzi idealnie , łańcuch sprawdziłem przymiarem jest ok., luzów na korbie , suporcie nie ma. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, leejoonidas napisał:

Luźna kaseta, niedokręcona, chwyć kasetę oburącz palcami i spróbuj poruszać zębatkami. 

Właśnie to uczyniłem. Chodzi na boki ok.2 mm . To wolnobieg Shimano HG 500. A tak przy okazji na co przyzwoitego można go zmienić ?

@Dokumosa jak się zabrać do sprawdzenia ?

 

Edytowane przez tomek4446
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dokumosa napisał:

Klucza do wolnobiegów/kaset bedziesz potrzebował.

Mam !😀

Właśnie sprawdziłem jakie narzędzia są mi potrzebne do serwisu piasty. 

- 2 x klucz -17

- klucz imbusowy 15

Piasta którą mam to Shimano Deore  M 6000

19 minut temu, Dokumosa napisał:

Wymiana na coś lepszego razem z kołem.

Dlaczego ? Pytam serio , nie mam o tym pojęcia. Koła mam 28 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zekker Wiedziałem , że to nie będzie prosta i tania impreza. Bacik jeszcze powiadasz ? Ok. od dwóch miesięcy dopiero zacząłem się bawić w serwisowanie swojego roweru, a już mam do niego więcej narzędzi niż do samochodu :) 

takie cóś może być ?

https://www.centrumrowerowe.pl/bacik-do-kaset-bike-hand-yc-501a-pd10967/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Molekpl napisał:

Takie coś będzie ok, na allegro masz taniej firmy prox, to wszystko to ta sama chińszczyzna, ja mam używam wiele lat i działa , tylko łańcuch w baciku wymieniłem na jakiś zużyty bo ten mi strzelił kiedyś.