Skocz do zawartości

[naprawa] pęknięta rurka tylnego trójkąta w fullu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Zauważyłem ostatnio, że niestety strzelił mi tylny trójkąt w moim fullu Giant Stance 2 z 2016 roku.

Niestety budżet na nowy rower na ten moment wynosi zero złotych, a druga rzecz, mam sporo świeżych części w rowerze (cały napęd, hamulce, koła, amortyzator), na montaż czeka AION 35 Evo.

Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy to pęknięcie jest w ogóle naprawialne?

Miejsce standardowe, okolice łączenia rurek dolnych tylnego trójkąta za mufą.

Trochę mi żal fulla, który spełnia moje oczekiwania i jest dla mnie wystarczający, nie chciałbym wracać do hard taila, a jedynie na taką ramę udało by się spiąć budżet.

Choć tego niestety nie mogę wykluczyć, koło tylne mam konwertowalne na oś 12x142.

Gdyby ktoś miał pomysł na ramę pod koła 27,5" z taką osią z tyłu oraz pod amor 140mm (AION 35 Evo), dostępną najlepiej przez allegro, to proszę o podpowiedzi.

Przeszukałem w/w portal, ale widzę same ramy pod 12x148, a to trochę odpada ze względu na to, że z moim tylnym kołem na adapterze pod boost będę miał tragiczną linię łańcucha.

 

C.D. Historii

Dzwoniłem do Giant Polska, ale procedura pozyskania numeru części, bo oni nie mogą niczego sprzedać, polega na wysłaniu maila z numerem ramy, oni ustalają numer części i dostępność w magazynie centralnym w NL. Z numerem części uderzamy z mailem do dystrybutora i robimy zamówienie, Ci wysyłają wycenę w Euro, po akceptacji naszej dopiero leci zamówienie, czas realizacji 3-4 tygodnie. Oczywiście o ile część jest w ogóle dostępna.

 

 

301016196_1458475951319014_7001509234727616057_n.jpg

301015879_4828107617290985_8574110038666787971_n (1).jpg

300865419_396382515891180_67087400902896252_n.jpg

Napisano

Opcje widzę 3:

1. Szukać ramy na podmiankę
2. Szukać na rynku wtórnym wahacza do tej ramy, Giant jest na tyle popularny w PL że może się udać
3. Uderzyć z problemem do SFR

To jest naprawialne, ale potrzeba do tego speca od spawania aluminium, jak dasz to do zrobienia byle komu to problem może bardzo szybko powrócić. Pytanie tylko czy jest to opłacalne. 

Napisano

Ad.1. Na fulla nie ma budżetu, wchodzi w grę jedynie hardtail

Ad.2. Ten model w tym roczniku oficjalnie nie był w Polsce sprzedawany. Przeglądam oferty, ale są tylko całe rowery.

Ad.3. Szukam odpowiedniego speca w Krakowie, jak nikogo nie znajdę to pewnie gdzieś będę chciał wysłać ten wahacz do spawania.

Dzięki za odzew.

Napisano

Jak nie ma możliwości wymiany to trzeba spawać. Oczywiście u fachowca i zgodnie ze sztuką. Potem jeżdzić i obserwować. 

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Trochę to trwało, ale udało się zrealizować wszystkie założenia.

Całość prezentuje się wyśmienicie.

Rama niedługo wraca od Grzegorza i zabieram się za składanie.

received_677120400498683.jpeg

received_1838566303174833.jpeg

received_1148976219349630.jpeg

received_1151218615831658.jpeg

I jeszcze kilka fotek.

received_678312490239246.jpeg

received_497376712439587.jpeg

IMG_20221031_174100.jpg

received_1838566303174833.jpeg

received_1103090177073237.jpeg

Ze starego wahacza udało się wykorzystać tylko jeden element, t.j. mocowanie górnych łożysk.

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Cześć

Świetna sprawa z tym gościem który to naprawił, też miałbym jedną ramę do podobnej regeneracji?

Rozumiem,że wszystko odbywało się wysyłkowo?

Też interesuje mnie cena mógłbyś podać?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...