Skocz do zawartości

[Hierarchia Rock Shox] tłumiki


Konwi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam w planach zmianę amortyzatora przedniego, myślę o liryku lub piku. Problem w tym że im bardziej zagłębiam się w temat tym bardziej wiem że nic nie wiem. Więc chciałbym aby ktoś zrobił listę (Hierarchie tłumików rock shox od najlepszego do najgirszego) myślę że z pewnością pomoże to ,nie tylko mi połapać się w tylu modelach, z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie współczesne pike i lyriki mają tłumiki charger. W hierarchi od najniższego do najwyższego; RC, RCT3 i RC2. Generalnie wszystkie te tłumiki są bardzo dobre. Każdy świetnie się spiszę ale trochę różnią się od siebie zakresem dostępnych regulacji.

RC - regulacja odbicia i wolnej kompresji (wersja bazowa)

RCT3 - regulacja odbicia, wolnej kompresji + 3 predefiniowane ustawienia blokady skoku (wersja pośrednia)

RC2 - regulacja odbicia + regulacja szybkiej i wolnej kompresji (topowa wersja)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up, cyklicznie serwisuję trochę tych tłumików i z moich spostrzeżeń wynika, że wymagają trochę większej atencji niż Chargery. 
Mają jednak w porównaniu z nimi dużą zaletę - w Rush właściwie nie ma co się zepsuć poza uszczelkami, które wszystkie są wymienne. 

Chargerów przyjeżdża do mnie bez porównania więcej, ale "grubszych" awarii - niemożliwych czy nieopłacalnych do usunięcia jest w nich jednak sporo. Rush szybko się zapowietrza i trzeba często do niego zaglądać, ale ostatnio dorobiłem trochę inne uszczelki we własnym zakresie i testujemy jeden egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Galvatron napisał:

Charger 3 RC2

Charger 3 RC 

Charger 2.1 RC2 

Charger 2.1 RC 

Charger RC

Motion Montrol

Turn Key

 

Są jeszcze tłumiki Rush RL, Charger RL, Charger 2 RL i Charger Race Day, stosowane w SID-ach, ale nie mam pojecia, gdzie dokładnie plasują się one w hierarchii RS-a. 

A co z chargerm 2 plasuje się między charger rc, a charger 2.1 rc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Punkxtr napisał:

Chargerów przyjeżdża do mnie bez porównania więcej, ale "grubszych" awarii

Jutro przyjedzie kolejny. ;)

 

Kupa straszna ten Charger. Motion Control działał (i nadal działa w niższych modelach), a bardziej ogarnięty użytkownik był w stanie samodzielnie i stosunkowo niskim kosztem wykonać pełen serwis widelca. RS musiał wymyślić coś, żeby zarabiać na częściach zamiennych. Nic nowego, to wręcz standardowe postępowanie korporacji w obecnych czasach.

12 godzin temu, Galvatron napisał:

Są jeszcze tłumiki (...) Charger RL, Charger 2 RL i Charger Race Day, stosowane w SID-ach, ale nie mam pojecia, gdzie dokładnie plasują się one w hierarchii

Na dnie, pod warstwą mułu. ;)

Generalnie póki działają, to jest fajnie. Niestety przy właściwym wykorzystywaniu roweru górskiego taki stan rzeczy zbyt długo się nie utrzymuje. :D Zaczynają się przecieki, zapowietrzenia, problemy z działaniem blokady...

 

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Kupa straszna ten Charger. Motion Control działał (i nadal działa w niższych modelach)

Chciałeś napisać że Motion Control to straszna kupa. W porównaniu do Chargera ten tłumik totalnie nie wyrabia przy szybkiej jeździe w ciężkim terenie.

Na większych i często występujących po sobie uskokach po prostu się zawiesza w skoku i nie nadążą wrócić przez co masakrycznie wali po łapach i nie klei koła do ziemi.

Charger owszem jest bardziej awaryjny i droższy w utrzymaniu ale rekompensuje to swoim działaniem które po prostu pozwala na dużo więcej. Tym różni się drogie zawieszenie od taniego. Poza tym serwis tych tłumików nawet przy grubszych awariach nie jest jakoś specjalnie drogi jeśli wie się gdzie to serwisować.

 

Uprzedzając pytania:

Tak, mam bezpośrednie porównanie... Mam Lyrika ultimate z chargerem RC2, na czas serwisu chargera zamontowałem tłumik MC i jeździłem na nim tydzień w bikeparku. Odczucia podobne jak po przesiadce z Mercedesa do Tico.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Punkxtr napisał:

Up, cyklicznie serwisuję trochę tych tłumików i z moich spostrzeżeń wynika, że wymagają trochę większej atencji niż Chargery. 
Mają jednak w porównaniu z nimi dużą zaletę - w Rush właściwie nie ma co się zepsuć poza uszczelkami, które wszystkie są wymienne. 

Chargerów przyjeżdża do mnie bez porównania więcej, ale "grubszych" awarii - niemożliwych czy nieopłacalnych do usunięcia jest w nich jednak sporo. Rush szybko się zapowietrza i trzeba często do niego zaglądać, ale ostatnio dorobiłem trochę inne uszczelki we własnym zakresie i testujemy jeden egzemplarz.

Hej. Rush też ma rozwiązanie z "bladderem" ? Masz może jakieś zdjęcia ? Ma osobny obwód szybkiej kompresji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, TheJW napisał:

Jutro przyjedzie kolejny. ;)

Powalczymy 😉

@KSikorski właśnie w weekend miałem SIDa z tym tłumikiem. Tam nie ma bladdera, sam system jest bardzo prosty. U dołu jest tłumik powrotu, u góry kompresji i całość zamknięto w aluminiowej tubie. U góry tuba ma nawiercone otwory (jak w niektórych kartridżach Fox), przez które wydostaje się nadmiar oleju. To w sumie "banalny" tłumik, ma tylko regulację tłumienia odbicia i kompresji do blokady. 

Sama blokada działa praktycznie "na beton", jednak zazwyczaj dość krótko. Cały tłumik konstrukcyjnie przypomina rozwiązanie z SIDów w 2003 roku. Tylko tam elementy były wciskane, tu są skręcane. 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 4.08.2022 o 13:41, KSikorski napisał:

Kupiłem ostatnio Scalpela HT4 z SIDem SL, oczywiście zakładałem tłumik Rush. 

Natomiast przy blokadzie mam coś takiego. 

IMG_20240211_0914182.thumb.jpg.0d3e328d554dd0456ff074d5c679c241.jpg

Myślicie, że przesądza to o tym, że jest RD2 czy to tylko napis ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...