Skocz do zawartości

[wytrzymałość] Trek FX 1 na leśnych drogach


teotym

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ten rower:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-1/p/32769/?colorCode=grey

zniesie okazjonalną jazdę po szlakach rowerowych w Puszczy Kampinoskiej? Jazda w średnim tempie, turystyczna, nie jakieś skoki i fikołki. Większość czasu spędzam na drogach rowerowych, ale od czasu lubię krótkie wypady do puszczy, Mazowieckiego Parku Krajobrazowego i na gorszej jakości drogi [szuter itp.], ale w rejonach lepiej przejezdnych [czyli nie jakieś boczne dróżki].

Póki co jeżdżę tym: https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-120/_/R-p-300806?mc=8405304 i chociaż miota nim jak szatan na małych korzeniach [większe omijałem] i nierównościach, to na razie nic się nie uszkodziło, a w piasku, na dużych tylnych trybach, też dawał radę.

Mam dylemat, bo skoro 80% czasu spędzam na drogach dobrej jakości, to skłaniam się ku konstrukcjom prostszym, ale z kolei nie chcę połamać roweru od jazdy np. po Lesie Kabackim. Wolałbym uniknąć amortyzatora, który między 2-3 tysiące, jak czytam, i tak jest tylko atrapą, za to kolejnym elementem do serwisowania. Na hamulcach tarczowych też mi nie zależy, bo V-brake mnie zatrzymują, a naprawić czy wymienić jest dość prosto i tanio.

Jeśli zapytacie mnie: to po co ci kolejny rower, już masz sztywniaka? Odpowiadam: oddam żonie.

  • Mod Team
Napisano

Kluczową sprawą w tym przypadku będzie właściwy dobór opon (szersze i z niższym ciśnieniem) - to zrobi sporą różnicę, choć wiadomo, że MTB z tego nie będzie, ale i nie ma być.

Napisano
  W dniu 8.06.2022 o 15:05, teotym napisał:

Wolałbym uniknąć amortyzatora, który między 2-3 tysiące, jak czytam, i tak jest tylko atrapą, za to kolejnym elementem do serwisowania.

Rozwiń  

Bez przesady, od około 1k są dobrze działające konstrukcje. Jak się dobrze poszuka to pewnie od 500zł znajdzie się poprawnie działające modele.

Na tego FX1 trochę szkoda kasy, bo w zasadzie nie jest lepszy od obecnego, a sporo droższy. No może kwestia przedniej przerzutki, która rozszerzy zakres przełożeń i waga mniejsza.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.