Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour SF9-XCM HLO konserwacja


misieq00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, czy ktoś orientuje się czy w danym amortyzatorze można wymienić olej? Czy jest to bez obsługowy element, jeżeli nie ma nie ma wycieków jest OK :)

Przeprowadzić tylko standardową konserwacje smarem i tyle.

Wydaje mi się że u mnie siedzi coś takiego:

dzięki

suntour.thumb.png.def93badda3be63152dcdf82b7b1c1c2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCM to bardzo prosta atrapa amortyzatora, bez regulacji tłumienia odbicia/powrotu.

 

Samą spręzynę możesz posmarować tym smarem (gęsty i lepki, przez co lepiej się trzyma zwojów)

https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_smar-do-sprazyn-amortyzatorlw/1045czyć się koniecznością jego wymiany.

 

Nie wlewaj do tego widelca żadnego oleju, bo albo wycieknie, albo - co gorsza - zostanie zassany do kartridża blokady w prawej goleni, co może skończyć się koniecznością jego wymiany.

 

4 godziny temu, chudzinki napisał:

@Dokumosa, on jest czerwony?

Biały, bo jest na bazie mydła.

Edytowane przez Galvatron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar PRO RG2 jest koloru czerwonego i stosowany do łożysk. Mam w sprzedazy smar do łożysk ten PRO oraz także osobno smar do ślizgów i tuleji koloru kremowego. NIE STOSUJE ŻADNYCH SMARÓW LITOWYCH DO AMORKÓW BO MOMENTALNIE AMOREK ZACZĄŁ BY MULIĆ CO SPOWODUJE ZATARCIE GOLENI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Galvatron napisał:

XCM to bardzo prosta atrapa amortyzatora, bez regulacji tłumienia odbicia/powrotu.

z prawej strony jest regulacja , ustawienia sztywności amortyzatora. / nie wytłumia tak

albo się mylę albo prawa strona amortyzatora jest inna w stosunku do lewej jego części/  nr na zdjęciu 15 i 16 . Lewa sprężyna!? Prawa tłumik powrotu z blokadą skoku amortyzatora

także proszę nie wprowadzać w błąd :)

Edytowane przez misieq00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCM to jest tani budżetowy amorek. Masz wersje HLO

Symbol H oznacza Hydrauliczna blokada skoku a symbol LO oznacza blokada skoku przy koronie

W tych wersjach jest system spręzyna/olej czyli z lewej strony patrzac od tyłu amorka jest regulacja naprężenia wstępnego za pomocą korka co jest przy koronie, natomiast z prawej strony jest wsadzony kartridż olejowy służący tylko do blokady skoku - bez żadnej regulacji tłumienia. W modelach HLO jest tylko to dobre że kartridż działaja swobodnie, nie sa jeszcze dodatkowo napełniane specjalnym gazem jak np w wersjach LO lub RL  w wyższych modelach amorków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...