Skocz do zawartości

[rower] Rower z pogranicza XC/trail - w którym kierunku pójść?


MikeSkywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz Pan co, tak myślę i myślę. Taki Bobcat zły nie jest; co z tego, że Marin Team 1 jest lepszy jak nie ma oczka na bagażnik ;)

A mnie świta taka koncepcja, że zostawiam dwa gravele, w tym jeden sakwowo-wyprawowy i może jakieś MTB typu Team 1 dla zabawy.

Ale może wciągnie mnie turystyczna jazda po górach. Mam małe sakwy, bagażnik na Rysia i można jechać. W torby bikepackingowe wchodzić równolegle to chyba głupi pomysł jak można wydać kasę na rower 🤣

Może nawet zszedlbym do 2 rowerów wtedy ;)

Który Bobcat byłby lepszą bazą, z założeniem, że raczej szedlbym w stronę 2 tarcz z przodu?

Czy one się różnią kołami czy tylko napędem i amortyzatorami?

 

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tak naprawdę zależy ile chcesz w nim wymieniać :D 

Trójeczka i czwóreczka z tego co widzę ma przednie koło na szybkozamykacz. A piątka sztywną oś. Tak wynika z filmów w necie i specyfikacji. Ale co to za widelec ten "SR Suntour XCR LOR-DS"  nie mam pojęcia. Raczej jakaś sprężyna, tyle że ze sztywną osią QR15 (choć thru-axle to może być i przelotowa oś 9mm) i blokadą. Myślę że i tak pasuje go wymienić więc nie ma się co napalać na najdroższą wersję. 

Jak planujesz 2 tarcze z przodu to ja bym brał trójeczkę. Ta tania korba 2x wbrew pozorom nie waży tony, także na początek napęd mógłbyś sobie zostawić. Koła też, a jedynie co to zmienić kowadło zwane uginaczem z przodu, nawet na coś "starszej daty" pod oś 15x100. Do tego adapter na 9mm (za grosze na Aliexpress) i gra. Ponad pół kilograma zdejmiesz dając tam Raidona/Recona, kilogram dając lżejsze opony. Przy Raidonie z prostą rurą nie trzeba by nawet zmieniać sterów. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony dość oczywiste ale gość wsadził tam widelec za £1000 a rower kosztował £545 🤣 A sumaryczne apgrejdy to było coś koło £1900...  Czyli podniósł cenę roweru do £2400 :D

Z drugiej strony widelec najbardziej obniżył wagę roweru :)

A co sądzisz o sztywnym widelcu? Zostawmy na boku moją manię sztywności i rozważmy z technicznego punktu widzenia... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "zasługa" Foxa. Bo można urwać kilogram z wagi widelca znacznie taniej, albo i urwać te 1300g dając Rebę, która kosztuje pewnie poniżej 400 elżbiet. 

A co do sztywnego widelca - to choć też jestem miłośnikiem i w większości rowerów taki posiadam to uważam że przy takiej ramie wyjdzie już pokraka. Raz że trzeba by szukać raczej customa, żeby zrównoważyć wysokość widelca 120mm, dwa - kąt główki jest dwa stopnie bardziej płaski niż w np. Pine Mountain. Podobne rowery - Kona Unit też 69, Trek 1120 - 70. Marin DSX 69.5. Także uważam że przekroczenie tej wartości w Bobcacie raczej wyklucza go z grona sztywniaków. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony tak, a z drugiej wiesz - mało jest takich rowerów, o podobnej geometrii. Od tego w ogóle się ten wątek zaczął. W sumie Team Marin, więc kwestia kalkulacji czy opłacalniej jest skorzystać z niego jako droższej bazy (bo z reguły i tak się coś zmienia) czy tańszej, Bobcata. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marketing level infinity:

Cytat

Zaadoptowanie najlepszych cech rowerów górskich do Gravela zaowocowało stworzeniem zupełnie nowej maszyny o nowoczesnej geometrii umożliwiającej eksplorację najbardziej wymagających szlaków.

Zapomnieli napisać że w Kampinosie...

Edytowane przez Maciorra
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dej pan z pracy wrócić, pojechać do drugiej, i też wrócić.

marin1

Tak się to prezentuje. Przez chroniczny brak czasu, i ostatnie 2 albo 3 deszczowe tygodnie - straciłem rachubę, tak sobie stoi. Ale raz jeździłem :D Pierwsze wrażenia są bardzo na plus, aczkolwiek napęd (z korbą 30T i kasetą 42T) jest za twardy, wystarczył jeden podjazd żebym się przekonał że liczyłem na więcej - znaczy bardziej miękko. Z kolei z drugiej strony wcale mi nie brakowało twardszych przełożeń. Stąd decyzja o dokupieniu do korby blatów 24/34, a przy okazji zmienię tarcze/hamulce na HT. A że już chwilę czekają to cóż zrobić.

Opony XR3 trekowskie bardzo szybkie, zobaczymy jak w terenie. SPD - przepiękna sprawa, zobaczymy jak w terenie, obawy są. Reba - jeszcze piekniejsza. "Lekkość" przodu przy podrywaniu koła mocno mnie zaskoczyła, praca na krawężnikach itd. jeszcze bardziej. 

Co do reszty - siodełko, sztyca, kokpit - powoli się zgramy. 

Jako wisienka na torcie - podkładka pod mostek.

 sixpack-skywalker-zestaw-podkladek-dysta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...