Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Rozregulowana przerzutka po zdjęciu koła


Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam doświadczenia w serwisowaniu rowerów, stąd pytanie może banalne, ale nie miałem nigdy takiego problemu.

Napęd Advent X, kaseta 11-51

Wczoraj zmieniałem opony w nowym rowerze, ośki na szybkozamykacze. Po ponownym założeniu tylnego koła, tylna przerzutka zaczęła źle pracować. Na pierwszej połowie kasety (od najniższych zębatek) dzieją się cuda, łańcuch przeskakuje, biegi nie zmieniają się poprawnie itd. Na górze kasety jest w miarę ok. 

Przed zdjęciem koła wszystko pracowało idealnie. W gravelu na sztywnych osiach nie mam z tym problemu, tylne koło ściągałem nie raz i nie było problemu. 

Nigdy tylnego koło z QR nie miałem potrzeby ściągać, więc nie do końca wiem co mogło się wydarzyć. Czy mogłem coś wygiąć przez przypadek (kaseta wielka i było ciasno przy wyciąganiu)? Czy to tylko kwestia ustawienia obręczy?

Że trzeba będzie wyregulować zaciski to wiem, ale co z przerzutką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli wiesz, że trzeba wyregulować zacisk - bo tarcza nie trafiła idealnie w to samo miejsce co jest normalne - to dlaczego kaseta połączona sztywno z całym kołem miałaby być w tym samym miejscu🙃 Raz się uda a raz nie i trzeba regulować

Szczególnie, że im więcej koronek tym dokładniej trzeba wszystko ustawiać

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zacznij od rzeczy banalnych, takich jak sprawdzenie czy koło w hakach Ci dobrze osiadło, czy tak jak napisał @Dokumosa, hak/wózek się nie skrzywił, czy podkładek po różnych stronach nie zapomniałeś/dodałeś itp... Przerzutka mogła też być już wcześniej wyregulowana do źle dokręconego koła, a teraz, kiedy jest założone poprawnie, już tak nie zabangla z resztą jak wcześniej. ;) 

Załóż koło raz jeszcze, sprawdź 3 razy czy aby dobrze... i wtedy bierz się za regulację.

Edytowane przez Brombosz
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza