Skocz do zawartości

[tubeless ready] nieszczelność


undemalum

Rekomendowane odpowiedzi

Problemy z tubeless

 

Jakiś czas temuy mimo wielu prób (i błędów) nie udało mi się uszczelnić jednego z nowo-zakupionego zestawu kół tubeless ready (dt-swiss gr 1600, opony pirelli cinturato gravel h 40 mm, mleko trezado). Podkreślam jednego (przód) gdyż z drugim nie miałem najmniejszych problemów (nie licząc wcześniejszego mordowania się z założeniem opon na felgi). W tylnym kole opona wstrzeliła na rant za pierwszym razem, na sucho z wykorzystaniem zwykłej pompki podłogowej bez dodatkowej kompresji. Podałem mleko przez wentyl i  pięknie trzyma do dziś. No po prostu luz.

W kole problemowym przerobiłem chyba wszystko co się dało. Ładowanie na sucho i z mlekiem, pompką i kompresorem,   płynem do naczyń  mydłem z wodą i z wodą i bez. Wtedy jeszcze najmniejszych usdzkodzeń taśmy nie zauważyłem iszedłbym o zakład, że ich nie było. I co?

...poza potem po dupie cieknącym jedno wielkie sssssssssss....

Pomyślałem założę dętkę, dobiję ciśnieniem, może opona się lepiej ułoży, dętka taśmę dociśnie. Zrobiłem tak z 200-300 km. Kolejne podejście i znowu porażka. Mleko tak jak wcześniej wyciekało przez  nyple w kilku miejscach Pociła się także opona na rantach. Po dwóch podejściach z próbą uszczelnienia "na mokro" w końcu  dałem sobie spokój z zalewaniem opony. W końcu zauważyłem naprawdę minimalne wgniecenia na taśmie uszczelniającej w dwóch miejscach na obwodzie obręczy, gdzie wchodzi szprycha, postanowiłem porzucić półśrodki zakupiłem taśmę (prawilną za kupę kasy) i mleko stansa (też nietanie, ale dobre ponoć bardzo dobre).

CO O TYM SĄDZICIE?

1. CZY W GRĘ WCHODZIĆ MOŻE WADA FABRYCZNA OBRĘCZY? CZY RACZEJ JEST TO NIEPRAWDOPODOBNE, WOBEC CZEGO NIEMALŻE NA PEWNO PRZYCZYN UPATRYWAĆ NALEŻY  W TAŚMIE USZCZELNIAJĄCEJ, EW. OPONIE NP.JEJ FERALNYM (NIE)UKŁADANIU SIĘ NA RANCIE OBRĘCZY, CZY TEŻ MOŻE  JAKIEJŚ WADZIE FABRYCZNEJ WENTYLA. MOŻE MACIE INNE TYPY?

2. CZY PRÓBUJĄC DALEJ MOGĘ PRZYKLEIĆ NOWĄ WARSTWĘ TAŚMY (IDENTYCZNĄ JAK FABRYCZNSA) NA STARĄ ( Z TYMI "MIKROUSZKODZENIAMI") CZY MOŻE LEPIEJ ZERWAĆ STARĄ I KŁAŚĆ TAŚMĘ NA GOŁĄ OBRĘCZ?

2. CZY DO ODTŁUSZCZENIA TEGO USTROJSTWA WYSTARCZY BEZNZYNA EKSTRAKCYJNA CZY RACZEJ NIEKONIECZNIE I WOBEC TEGO CO NAJLEPIEJ?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-mały otwór pseudo techniczny gdzieś na obwodzie obręczy poza taśmą ? Inspekcja okiem
-Okolica wentyl i jego guma, uszkodzenie gumy z powodu za mocnego skręcenia albo odwrotnie potrzebne dużo  mocniejsze skręcenie, ( kombinerkami) , wentyle z prostokątem gumy od DT w obręczy stana to zło lepsze są z gumowym stożkiem. Nie miałem setu obręcz wentyl DT. Może wtedy prostokąt działa.

latarka i świecenie w miejscu zgrzania obręczy,  oddawałem koło z obręczą Duroc  30 SunRingle które miało wielką szczelinę i poza taśmą puszczało mleko do komory koła.
 

niestaranne przyklejenie taśmy?  U mnie taśma trezado z mlekiem z Decathlon i obręczą matowo wykończoną od wewnątrz Spank Ozzy dezintegrowało klej taśmy i płyneło pod taśmą, taśma do zdjęcia jakby ktoś klej rozpuścił,  zjawisko niespotykane  kiedy np wszystko jest od Stana łącznie z obręczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki itr za Twoje sugestie. 

-obejrzałem dokładnie obręcz z (z oryginalną taśmą). Poza wspomnianymi wgnieceniami na taśmie (w jednym miejscu ewidentne pęknięcie) uszkodzeń nie zauważyłem

-wentyl "na oko" wygląda dobrze (żadnych widocznych uszkodzeń). O przewadze stożkowych zakończeń nad prostokątnymi gumami już gdzieś czytałem. Pewnie coś w tym jest, ale tak jak wspomniałem wcześniej z tylnym kołem nie miałem najmniejszych problemów. set od dt (obręcz, wentyl) chyba nie jest najgorszy.

Zabieram się do położenia taśmy, ale mam jeszcze pytania:

1. Chcę położyć nową wartwę nie zrywając wcześniej starej co o tym myślisz (myślicie) ?

2. Czy dokładne (na visus) przemycie szmatkami do czyszczenia mebli itp. z biedry wystarczy aby porządnie odtłuścić felgę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...