Kklaudia.sieczka Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 Witam, zastanawiam się nad tymi modelami rowerów Kross esker 1.0 https://roweroza.pl/rower-gravel-kross-esker-1-0-2022?utm_product_id=74417&gclid=CjwKCAiAlrSPBhBaEiwAuLSDULe5GHB-g1W_KwU-kj6GhklNRfUeTtXlik4rbkR5IFST__VJz6PpqRoC3LUQAvD_BwE riverside 920 lub 900 https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-300795?mc=8405267&&cd=1625039213&ad=57336423530&kd=&gclid=CjwKCAiAlrSPBhBaEiwAuLSDUGHOQfs30_LCuItVxvU1CWLQDA29HnHqWuV-md-C6V638yOXtksnmRoChEkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-900/_/R-p-300794 osoba użytkującą rower nie pokonywała by jakiś dużych odległości, raczej okazjionalne wycieczki po kiepskiej jakości ścieżek z krawężnikami, trochę lasu, trochę piachu, w najmniejszym stopniu asfalt. Najbardziej przekonuje mnie riverside 920 ze względu na osprzęt i wagę, 900 boję się, że może być bardziej awaryjny. Co do gravela mam mieszane uczucia, czy będzie wygodny po dziurach i lesie, czy z takiej niższej półki będzie dobry. Waga waga 10 kg plus brak serwisu widelca, trochę kusi. Pozdrawiam serdecznie.
Mod Team bogus Napisano 23 Stycznia 2022 Mod Team Napisano 23 Stycznia 2022 Riverside 820 jest naprawdę ok. Co do gravela to moim zdaniem zależy jakie zacięcie dana osoba ma do roweru. Jeśli idzie bardziej w sport gravel.moze się sprawdzić, jeśli typowy niedzielny turysta to cross.
kipcior Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 Przecież żaden z tych rowerów nie waży 10kg. Esker będzie najlżejszy 11,5kg w najmniejszym rozmiarze. Na pewno będzie najszybszy, za to najgorzej będzie go zatrzymać 920 będzie pewnie najwygodniejszy do okazjonalnej jazdy wokół komina. Serwis amora robisz raz w roku, najlepiej zimą jak się jeździć nie chce. A 900 bym sobie darował, skoro budżet pozwala na więcej.
Mihau_ Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 22 minuty temu, Kklaudia.sieczka napisał: Waga waga 10 kg plus brak serwisu widelca, trochę kusi. Więc poszukaj crossa/trekkinga/fitnessa ze sztywnym widelcem. IMO kupowanie gravela za taką kasę jest trochę bez sensu. Poruszasz się pośród najtańszych modeli, które są po prostu zlepkiem najgorszych jakościowo komponentów. Crossa za te pieniądze kupujesz już przyzwoitego.
Kklaudia.sieczka Napisano 23 Stycznia 2022 Autor Napisano 23 Stycznia 2022 @bogus92 Raczej rekreacja, niż sport. Do tego czasami ma ból odcinka szyjnego od pracy i myślę, że taki cross będzie mieć też pozycje lepszą dla kręgosłupa. Też tak myślę, że ten 920 będzie ok, ale chciałam się upewnić, bo teraz pełno tych filmików zachwalających gravele, tylko, że są o wiele droższe od mtb, cross odnośnie osprzętu. @kipcior Faktycznie ten esker waży 10.72kg rozmiar S. Dzięki, a ten amor na dziurach mógł by się przydać To jak nie ma sensu pakować w gorszej jakości tańszy gravel, to zostaje przy zakupie riverside 920.
Mod Team bogus Napisano 23 Stycznia 2022 Mod Team Napisano 23 Stycznia 2022 Jeśli są problemy z kręgosłupem to tym bardziej poszedłbym w crossa. A jeśli budżet pozwala, to tak jak @kipcior napisał - lepiej wziąć 920 niż 900.
kipcior Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 Z wagą w Krossie jest ten problem, że producent jej nie podaje. Swoją drogą przy 920 też wagi nie widzę, a pewnie koło 13kg jest. Ja znalazłem tutaj: https://szobakbike.com/rowery-kross-gravel-2022-ceny-waga-osprzet-i-zestawienie-modeli/ Jeśli byłoby 10,7 to byłby całkiem niezły wynik jak na najtańszego gravela. A najlepiej byłoby znaleźć film na YT jak ktoś to mierzy, o ile taki jest. A szyja no daje znać o sobie, szczególnie w dolnym chwycie. W crosach nie ma tego problemu.
Dzieni Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 Godzinę temu, Mihau_ napisał: Więc poszukaj crossa/trekkinga/fitnessa ze sztywnym widelcem. Niestety teraz jest słaby wybór, przynajmniej w budżecie w którym obracam się ja (do 3000 zł). Jestem w podobnej sytuacji (waham się między crossem a fitnessem) i stwierdziłem, że skoro nie ma wyboru fitnessów, to chyba zakupię sobie crossa z "uginaczem", bo tych to akurat na pęczki . Jeżeli będę jeździł non stop na zablokowanym amorku, to w przyszłości zmienię sobie widelec na sztywny, koszty nie są zbyt duże. To chyba też bezpieczniejsze rozwiązanie pod względem geometrii - dużo fitnessów wygląda jak szosówka z prostą kierownicą, taki stuningowany cross powinien być bardziej zrelaksowany.
Chociemir Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 Jeśli można zwiększyć budżet to Marin DSX 1 chyba byłby odpowiedni do takiej jazdy.
IgorK Napisano 23 Stycznia 2022 Napisano 23 Stycznia 2022 Gravel to ściema, marketing i tyle. Optymalnym jest cross.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.