2wheels4ever Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Fabrycznie dano 700x40C. Szukam antyprzebiciowych (lub po prostu grubych/mocnych) i jest problem ze skompletowaniem dwóch sztuk jednego modelu w jednym rozmiarze. I tak zastanawiam się, czy nie byłoby złym pomysłem założenie tego samego modelu (konkretnie Continental Ride Tour lub coś z Kendy), ale w rozmiarach: 700x35C z przodu i 700x40C z tyłu. W końcu tak jest zazwyczaj we współcześnie produkowanych motocyklach i skuterach, że z przodu jest węższa guma, nawet jeśli oba koła mają tyle samo cali. Dwie sztuki takich samych 35C mogę mieć od ręki, ale 40C na razie nie upolowałem, a swoje ważę (ok. 100 kg) i nie wiem, czy wąska z tyłu to dobry pomysł (gdyby dać obie 35C; tak mam niby w miejskim, ale nim trochę inaczej jeżdżę, znacznie mniej i raczej nie w terenie). Czy np. nie będzie częściej zrywać szprych. Z drugiej strony mniejszy opór na asfalcie kusi. Już kiedyś myślałem, żeby w kolarce tak zrobić, żeby przednia była węższa, i zobaczyć, jak się jeździ, zwłaszcza w zakrętach, ale odpuściłem temat. A może lepszym rozwiązaniem jest zachować rozmiar 40C w obu kołach, ale dać obie opony różnych marek (tak mogę zrobić, wtedy jedna Conti, a druga Kendy by była). Jeszcze trochę poszperam w necie, ale takie rzeczy wolę kupować stacjonarnie i od razu na miejscu wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Kupując na miejscu jedynie możesz po prostu nie kupić bo sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu. Kupując zdalnie masz 14 dni na zwrot. Z tyłu zwykłe stosuje się oponę węższą z przodu szersza (ważniejsza przyczepność przodu + mniejszy wpływ na opory toczenia). Szprychy to się zrywają od zbyt małej siły ich naciągu i/lub przeciążenia koła (nośność + przeznaczenie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2wheels4ever Napisano 14 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Aż się boję pomyśleć, jak się skręca przy przedniej szerszej. 🙂 Przyszło mi jeszcze do głowy, że 35C i 40C mogą być różnej wysokości. 🤔 I jak to wszystko się ma do ustawień licznika. Bo inne cyferki każą wpisać przy 700x40C, a inne przy 700x35C. O ile będzie przekłamywać przy nieskorygowaniu parametrów. Bo nie chce mi się zerować przebiegu, dopóki bateria nie wymaga wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Siostra ma z tyłu 1,75' (47mm), a z przodu 2,4' (64 mm) i jeździ i skręca się zupełnie normalnie i całkiem przyjemnie. Do miasta jak znalazł. Ja w bułkowozie mam 2,1' na tyle i 2,3' na przodzie, a w crossie z tyłu 35C, a z przodu 47C. Różne opony są różnej wysokości, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby licznik brał dane z obu kół. Ustawiasz wg tego, które jest mierzone - pewnie przednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 12 godzin temu, 2wheels4ever napisał: Z drugiej strony mniejszy opór na asfalcie kusi. Węższe opony przy tym samym ciśnieniu mają większe opory toczenia. Jedyna zaleta węższych to niższa masa ale między 35mm a 40mm w tym samym modelu opony nie powinno być dużej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 Dlatego węższe opony pompuje się wyższym ciśnieniem Zresztą nie musi być wcale węższa, z tyłu może mieć po prostu mniej agresywny bieżnik. Różnice na liczniku będą groszowe, nie warto się nimi przejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.