Skocz do zawartości

[Opony] – założenie węższej z przodu i szerszej z tyłu w trekkingu


2wheels4ever

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Fabrycznie dano 700x40C. Szukam antyprzebiciowych (lub po prostu grubych/mocnych) i jest problem ze skompletowaniem dwóch sztuk jednego modelu w jednym rozmiarze. I tak zastanawiam się, czy nie byłoby złym pomysłem założenie tego samego modelu (konkretnie Continental Ride Tour lub coś z Kendy), ale w rozmiarach: 700x35C z przodu i 700x40C z tyłu. W końcu tak jest zazwyczaj we współcześnie produkowanych motocyklach i skuterach, że z przodu jest węższa guma, nawet jeśli oba koła mają tyle samo cali.

Dwie sztuki takich samych 35C mogę mieć od ręki, ale 40C na razie nie upolowałem, a swoje ważę (ok. 100 kg) i nie wiem, czy wąska z tyłu to dobry pomysł (gdyby dać obie 35C; tak mam niby w miejskim, ale nim trochę inaczej jeżdżę, znacznie mniej i raczej nie w terenie). Czy np. nie będzie częściej zrywać szprych. Z drugiej strony mniejszy opór na asfalcie kusi. Już kiedyś myślałem, żeby w kolarce tak zrobić, żeby przednia była węższa, i zobaczyć, jak się jeździ, zwłaszcza w zakrętach, ale odpuściłem temat. A może lepszym rozwiązaniem jest zachować rozmiar 40C w obu kołach, ale dać obie opony różnych marek (tak mogę zrobić, wtedy jedna Conti, a druga Kendy by była).

Jeszcze trochę poszperam w necie, ale takie rzeczy wolę kupować stacjonarnie i od razu na miejscu wymieniać.

Napisano

Kupując na miejscu jedynie możesz po prostu nie kupić bo sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu. Kupując zdalnie masz 14 dni na zwrot.

Z tyłu zwykłe stosuje się oponę węższą z przodu szersza (ważniejsza przyczepność przodu + mniejszy wpływ na opory toczenia).

Szprychy to się zrywają od zbyt małej siły ich naciągu i/lub przeciążenia koła (nośność + przeznaczenie).

Napisano

Aż się boję pomyśleć, jak się skręca przy przedniej szerszej. 🙂

Przyszło mi jeszcze do głowy, że 35C i 40C mogą być różnej wysokości. 🤔

I jak to wszystko się ma do ustawień licznika. Bo inne cyferki każą wpisać przy 700x40C, a inne przy 700x35C. O ile będzie przekłamywać przy nieskorygowaniu parametrów. Bo nie chce mi się zerować przebiegu, dopóki bateria nie wymaga wymiany.

Napisano

Siostra ma z tyłu 1,75' (47mm), a z przodu 2,4' (64 mm) i jeździ i skręca się zupełnie normalnie i całkiem przyjemnie. Do miasta jak znalazł. Ja w bułkowozie mam 2,1' na tyle i 2,3' na przodzie, a w crossie z tyłu 35C, a z przodu 47C.

Różne opony są różnej wysokości, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby licznik brał dane z obu kół. Ustawiasz wg tego, które jest mierzone - pewnie przednie.

Napisano
12 godzin temu, 2wheels4ever napisał:

Z drugiej strony mniejszy opór na asfalcie kusi.

Węższe opony przy tym samym ciśnieniu mają większe opory toczenia.
Jedyna zaleta węższych to niższa masa ale między 35mm a 40mm w tym samym modelu opony nie powinno być dużej różnicy.

Napisano

Dlatego węższe opony pompuje się wyższym ciśnieniem ;) Zresztą nie musi być wcale węższa, z tyłu może mieć po prostu mniej agresywny bieżnik. 

Różnice na liczniku będą groszowe, nie warto się nimi przejmować. 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...