Skocz do zawartości

[Opony] Do MTB 29" na gravelowe wyścigi i ultra


Nial

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Mam w moim Specu fabryczne opony Fast Trak Control Gripton 2Bliss ready 2,35" i mam co do nich mieszane uczucia. Po płaskim toczą się nienajgorzej, na asfalcie średnio - rzeczywiście opory toczenia mniejsze od agresywniejszych, ale wydaje mi się że mogło by być lepiej. Taki kompromis - dość szybka opona z niskim bieżnikiem. Ich największa wada, która pojawia się w wielu opiniach i co mnie bardzo zdziwiło - niby się jedzie na takim szerokim laczu, a w zakręcie potrafi się całkowicie niespodziewanie uślizgnąć. Bardzo wyraźnie reaguje na dobór ciśnienia. Na niższym ciśnieniu pięknie idzie w terenie i na luźnym, ale wzrost oporów toczenia jest wyraźny.

Mam porównanie np. z Vittoria Mezcal. Mam wrażenie że Mezcal na asfalcie toczy się troszkę lżej, za to w terenie pomimo że miałem ją w rozmiarze 26"/2,1", trzymała dużo lepiej i w zakrętach i na piachu i w terenie. Mezcal nawet napompowany na 2,5-3 Bar pozwalał mi jeździć po plaży :D

Tak sobie pomyślałem że chcę dwa komplety opon albo i całych kół.

Jeden do jazdy zgodnej z tym do czego rower MTB służy, ale wciąż dość lekko się toczące, nie uślizgujące się w zakrętach, nie jakieś bardzo agresywne i tu chyba będzie znowu Mezcal.

A drugi - coś co nie będzie mnie aż tak spowalniać na wyścigach gdzie startuję między gravelami czy na ultra gdzie spodziewam się że organizator planuje trasę raczej dobrze przejezdną, w większości po w miarę ubitym, trochę asfaltu, szutrów i może tylko niewielkie "odcinki specjalne" w trudniejszym terenie. I tu Was proszę o poradę. Po głowie chodzi mi Conti Race King 2,2 Protection, ze wzmocnionymi bokami. Odporność na przebicia podobno w środku stawki. Co jeszcze wziąć pod uwagę? A może jakieś opony gravelowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię małą reklamę. Mam do sprzedania CST B-Trail. Opona cholernie szybka, z zarysowanym delikatnym bieżnikiem. Lekkie, 550 gram. Oplot 170 tpi, pozwala bardzo pracować oponie.

Nie wiem czy jest sens wybieranie wzmacnianych opon na gravel/ultra.

Można pomyśleć jeszcze nad Maxxis Ikon, Schwalbe Thunder Burt, Bontrager XR1, WTB Slick.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zrobię małą reklamę CST B-Trail. Opony mam założone w jednym z rowerów, przejechałem na nich ponad 2000 kilometrów i przyznam że są bardzo szybkie, jednakże jeździłem na oponach Thunder Burt i są jeszcze szybsze i lepiej trzymają się gruntu i wolniej się zużywają. CST po przebiegu 2000 kilometrów lekko już wyłysiały, Thunder Burt po 6000 kilometrów nie wyglądały tak źle. Mimo wszystko CST są bardzo wytrzymałe na uszkodzenia nawet bardziej niż Thunder B i są tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Nial napisał:

w większości po w miarę ubitym, trochę asfaltu, szutrów i może tylko niewielkie "odcinki specjalne" w trudniejszym terenie.

No przecież Mezcal jest właśnie do tego. Wg mnie nic albo niewiele zyskasz na Race Kingu, a może nawet stracisz na zakrętach, bo on tak dobrze nie trzyma.

No i musisz się liczyć z tym. że gravel będzie szybszy od mtb o ile jest w miarę równo. Jego siłą jest aero i tego nie przeskoczysz, bo to daje w porywach nawet 3-4km/h więcej (na równej drodze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakich wyścigach ultra gravel myślisz?

Gravelowe ultra nie są wcale tak do końca zawsze pod gravel :)

Ja do swojego fula założyłem schwalbe g one bite 50x700
https://www.cyklomania.pl/schwalbe-opona-g-one-bite-50x700-super-ground-tle-addix-speedgrip,id13979.html

Niestety nie przetestowałem na wyścigu ani roweru ani opon, bo wcześniej zepsułem sobie kolano i zakończyłem sezon rowerowy na początku lipca. 

Na tej oponie w rozmiarze 38x700 założonej na przełaju zrobiłem wanoga gravel i byłem z niej na tyle zadowolony że postanowiłem szerszą wrzucić do fulla na którym chciałem pojechać wschód 2021.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kipcior napisał:

No przecież Mezcal jest właśnie do tego.

 

Tylko niestety wersję TNT 2.0 zepsuli pod kątem oporów toczenia :)  @seczuan, G-One bite ma teoretycznie jeszcze większe opory toczenia niż Mezcal. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-bite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Furious Fred to może i szmata, ale potrafi wiele wytrzymać. Od kilku lat mam taką na przednim kole w rowerze, którym zjeździłem sporo bieszczadzkich szlaków i nawet na ostrych kamieniach nie rozdarłem jej boków, a bieżnik też jakoś mocno się nie wytarł (choć kupiłem już używaną). Na tylnym kole pewnie szybko by znikł, no i na błoto się nie nadaje, ale naprawdę nie jest to aż tak delikatna opona, a jej lekkość i szybkość naprawdę zachwyca.

 DSCF2431.thumb.JPG.a45ed795665a826c6b40c4d40317b1f9.JPG

DSCF2436.JPG

DSCF2922.JPG

DSCF2939.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że Thunder B. jest jak szmata to bym się nie zgodził gdyż ta opona występuje w dwóch wersjach grubości bocznej ścianki Lite Skin i Snake Skin. Pierwsza wersja może sprawiać wrażenie szmaty i jest takim odpowiednikiem opony Furious Fred która ma bardzo cienkie ścianki i jest bardzo lekka, druga wersja jest cięższa i ma grubsze ścianki, ale trakcja i szybkość jest zachowana. Mimo wszystko tak szybkich opon jak Thunder B. jeszcze nie miałem, pewnie Furious Fred będzie szybszy ale będzie za to delikatniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w trzymaniu się gruntu jest na korzyść Race K. Ale szybkość i niskie opory toczenia są po stronie Thunder B. No i teraz wybieraj co chcesz mieć, trochę lepszą przyczepność czy szybkość. Jeszcze dodam że Race K. występuje w wersji RaceSport co jest odpowiednikiem opony Thunder B. w wersji SnakeSkin. Na obu wersjach opon jeździłem a na wersji RaceSport obecnie jeżdżę na kilku modelach opon i wytrzymałość opon w tej wersji jest przyzwoita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...