Nial Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Czołem, Mam w moim Specu fabryczne opony Fast Trak Control Gripton 2Bliss ready 2,35" i mam co do nich mieszane uczucia. Po płaskim toczą się nienajgorzej, na asfalcie średnio - rzeczywiście opory toczenia mniejsze od agresywniejszych, ale wydaje mi się że mogło by być lepiej. Taki kompromis - dość szybka opona z niskim bieżnikiem. Ich największa wada, która pojawia się w wielu opiniach i co mnie bardzo zdziwiło - niby się jedzie na takim szerokim laczu, a w zakręcie potrafi się całkowicie niespodziewanie uślizgnąć. Bardzo wyraźnie reaguje na dobór ciśnienia. Na niższym ciśnieniu pięknie idzie w terenie i na luźnym, ale wzrost oporów toczenia jest wyraźny. Mam porównanie np. z Vittoria Mezcal. Mam wrażenie że Mezcal na asfalcie toczy się troszkę lżej, za to w terenie pomimo że miałem ją w rozmiarze 26"/2,1", trzymała dużo lepiej i w zakrętach i na piachu i w terenie. Mezcal nawet napompowany na 2,5-3 Bar pozwalał mi jeździć po plaży Tak sobie pomyślałem że chcę dwa komplety opon albo i całych kół. Jeden do jazdy zgodnej z tym do czego rower MTB służy, ale wciąż dość lekko się toczące, nie uślizgujące się w zakrętach, nie jakieś bardzo agresywne i tu chyba będzie znowu Mezcal. A drugi - coś co nie będzie mnie aż tak spowalniać na wyścigach gdzie startuję między gravelami czy na ultra gdzie spodziewam się że organizator planuje trasę raczej dobrze przejezdną, w większości po w miarę ubitym, trochę asfaltu, szutrów i może tylko niewielkie "odcinki specjalne" w trudniejszym terenie. I tu Was proszę o poradę. Po głowie chodzi mi Conti Race King 2,2 Protection, ze wzmocnionymi bokami. Odporność na przebicia podobno w środku stawki. Co jeszcze wziąć pod uwagę? A może jakieś opony gravelowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Zrobię małą reklamę. Mam do sprzedania CST B-Trail. Opona cholernie szybka, z zarysowanym delikatnym bieżnikiem. Lekkie, 550 gram. Oplot 170 tpi, pozwala bardzo pracować oponie. Nie wiem czy jest sens wybieranie wzmacnianych opon na gravel/ultra. Można pomyśleć jeszcze nad Maxxis Ikon, Schwalbe Thunder Burt, Bontrager XR1, WTB Slick. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 Ja też zrobię małą reklamę CST B-Trail. Opony mam założone w jednym z rowerów, przejechałem na nich ponad 2000 kilometrów i przyznam że są bardzo szybkie, jednakże jeździłem na oponach Thunder Burt i są jeszcze szybsze i lepiej trzymają się gruntu i wolniej się zużywają. CST po przebiegu 2000 kilometrów lekko już wyłysiały, Thunder Burt po 6000 kilometrów nie wyglądały tak źle. Mimo wszystko CST są bardzo wytrzymałe na uszkodzenia nawet bardziej niż Thunder B i są tańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 3 godziny temu, Nial napisał: w większości po w miarę ubitym, trochę asfaltu, szutrów i może tylko niewielkie "odcinki specjalne" w trudniejszym terenie. No przecież Mezcal jest właśnie do tego. Wg mnie nic albo niewiele zyskasz na Race Kingu, a może nawet stracisz na zakrętach, bo on tak dobrze nie trzyma. No i musisz się liczyć z tym. że gravel będzie szybszy od mtb o ile jest w miarę równo. Jego siłą jest aero i tego nie przeskoczysz, bo to daje w porywach nawet 3-4km/h więcej (na równej drodze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 7 Października 2021 Udostępnij Napisano 7 Października 2021 O jakich wyścigach ultra gravel myślisz? Gravelowe ultra nie są wcale tak do końca zawsze pod gravel Ja do swojego fula założyłem schwalbe g one bite 50x700 https://www.cyklomania.pl/schwalbe-opona-g-one-bite-50x700-super-ground-tle-addix-speedgrip,id13979.html Niestety nie przetestowałem na wyścigu ani roweru ani opon, bo wcześniej zepsułem sobie kolano i zakończyłem sezon rowerowy na początku lipca. Na tej oponie w rozmiarze 38x700 założonej na przełaju zrobiłem wanoga gravel i byłem z niej na tyle zadowolony że postanowiłem szerszą wrzucić do fulla na którym chciałem pojechać wschód 2021. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nial Napisano 8 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2021 4 godziny temu, kipcior napisał: No przecież Mezcal jest właśnie do tego. Tylko niestety wersję TNT 2.0 zepsuli pod kątem oporów toczenia @seczuan, G-One bite ma teoretycznie jeszcze większe opory toczenia niż Mezcal. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-bite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nial Napisano 9 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2021 No dobra panie i panowie, na pewno macie jakieś inne propozycje, bo teoria teorią, a praktyka praktyką Póki co rozważam między Thunder Burt a Race King, a może jakieś opinie jeszcze o nich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 9 Października 2021 Udostępnij Napisano 9 Października 2021 Thunder Burty to poza Furious Fredami chyba najszybsze opony XC jakie miałem kiedykolwiek. Tyle że obie to wyscigowe "szmaty" na łagodny suchy teren, w ogóle nie są nastawione na wytrzymałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 9 Października 2021 Udostępnij Napisano 9 Października 2021 Furious Fred to może i szmata, ale potrafi wiele wytrzymać. Od kilku lat mam taką na przednim kole w rowerze, którym zjeździłem sporo bieszczadzkich szlaków i nawet na ostrych kamieniach nie rozdarłem jej boków, a bieżnik też jakoś mocno się nie wytarł (choć kupiłem już używaną). Na tylnym kole pewnie szybko by znikł, no i na błoto się nie nadaje, ale naprawdę nie jest to aż tak delikatna opona, a jej lekkość i szybkość naprawdę zachwyca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 10 Października 2021 Udostępnij Napisano 10 Października 2021 Z tym że Thunder B. jest jak szmata to bym się nie zgodził gdyż ta opona występuje w dwóch wersjach grubości bocznej ścianki Lite Skin i Snake Skin. Pierwsza wersja może sprawiać wrażenie szmaty i jest takim odpowiednikiem opony Furious Fred która ma bardzo cienkie ścianki i jest bardzo lekka, druga wersja jest cięższa i ma grubsze ścianki, ale trakcja i szybkość jest zachowana. Mimo wszystko tak szybkich opon jak Thunder B. jeszcze nie miałem, pewnie Furious Fred będzie szybszy ale będzie za to delikatniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nial Napisano 11 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2021 A ma ktoś porównanie Thunder Burt z Race Kingiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Różnica w trzymaniu się gruntu jest na korzyść Race K. Ale szybkość i niskie opory toczenia są po stronie Thunder B. No i teraz wybieraj co chcesz mieć, trochę lepszą przyczepność czy szybkość. Jeszcze dodam że Race K. występuje w wersji RaceSport co jest odpowiednikiem opony Thunder B. w wersji SnakeSkin. Na obu wersjach opon jeździłem a na wersji RaceSport obecnie jeżdżę na kilku modelach opon i wytrzymałość opon w tej wersji jest przyzwoita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nial Napisano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2021 A mógłbyś porównać trzymanie w zakrętach w terenie? Bo było sporo narzekań na Race Kingi, a TB wydaje się mieć wyższe i lepiej ustawione (zróżnicowane) klocki na brzegach, więc teoretycznie powinno być lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.