Skocz do zawartości

[Triban 500] warto czy nie?


polato

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, pytania:

Tryb jazdy codzienna jazda po mieście ok 10km dziennie:

1. Triban 500 (nie RC500, starszy model), to sensowny rower?

2. Czy czekać (nie wiadomo ile) aż do ofert wróci RC500 albo RC120 gravel

Celuję raczej w model budżetowy, będę wdzięczny żeby mieć to na uwadze :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz budżetowego modelu to skup się na używkach - np. triban 540. Nie ma sensu kupować nowego śmietnika pokroju rc120, który nie dość, że na microshift to jeszcze masa imponująca "jak na szosę". RC500 trochę lepszy choć nie jest jakoś wybitnie tani jak na to co oferuje - tak samo toporna rama, koła itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie używki, ceny są teraz takie że ludzie za używany chcą prawie tyle co za swojego czasu nowy rower 😕

Jak mam kupić używany RC500 za 3000 to wolę już poczekać 2 miesiące na nowy za 3200 i przymierzyć. 

Czyli RC120 widzę głosy na nie. A RC500, da radę tym wyjechać w odrobinę trudniejszy teren, typu przejażdżka po lesie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wjedziesz w na tyle stromy teren, żeby przełożenie 34/32 było za twarde, to po założeniu opon bardziej gravelowych jak najbardziej wjedziesz nim na leśną drogę. Tyle, że te opony trzeba jakoś założyć, niestety jest to droga przez mękę, a jak złapiesz kapcia daleko od domu, to kaplica. I nie, te koła nie zostały poprawione. Dolicz więc od razu koszt nowych kół i opon do RC500 i zastanów się, czy dasz około 5000 zł za taki rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mateusz_Brycki napisał:

Triban 500 nie nie nadaje sie. max tam wejdzie opona 25mm to za mało na jazdę na codzień po mieście. RC500 już bardziej. Opony zmienia się ok w RC500, tylko trzeba trochę wprawy. Jak masz więcej pytań to pisz, mam dość dobre porównanie :)

https://i.ibb.co/SsQjyKb/1630314884884.jpg

 

Chciałbym się przesiąść z górskiego na coś szybszego (ważne żeby można było doczepić bagażnik z tyłu).

Właśnie wolałbym coś w miarę budżetowego, dodatkowa inwestycja w nowe koła/opony już na starcie trochę średnio mi się uśmiecha.

Nie jakieś wertepy górskie, ale czasem trafi się nierówny chodnik, kocie łby, czy fragment szutrem. RC500 da radę w wersji "domyślnej"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, polato napisał:

Chciałbym się przesiąść z górskiego na coś szybszego (ważne żeby można było doczepić bagażnik z tyłu).

Właśnie wolałbym coś w miarę budżetowego, dodatkowa inwestycja w nowe koła/opony już na starcie trochę średnio mi się uśmiecha.

Nie jakieś wertepy górskie, ale czasem trafi się nierówny chodnik, kocie łby, czy fragment szutrem. RC500 da radę w wersji "domyślnej"?

Rower da radę, pytanie czy Ty dasz. Trzeba mocno zęby zaciskać by plomb nie pogubić -> taki jest komfort jazdy mniej więcej po nierównej nawierzchni. Szczególnie na seryjnych oponach, które są bardzo grube i sztywne. Trochę lepszy komfort jest na porządnych szosowych oponach bo one cokolwiek jednak wybierają nierówności,  znacznie łatwiej jednak je uszkodzić. Na oponach do graveli zaś trzymanie na asfalcie jest beznadziejne. 

 

@Mihau_Dzięki za info nie wiedziałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku tygodni mam Tribana RC500 i jazda po dziurawym asfalcie to koszmar, po szutrze jakoś idzie, ale jak trafisz na więsze kamyki to też mało komfortowo.

Ja na przyszły rok na 100% kupię inne opony, o rozmiarze 35.

Sama jazda na w/w rowerze bardzo przyjemna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2021 o 23:29, Tiburon napisał:

Od kilku tygodni mam Tribana RC500 i jazda po dziurawym asfalcie to koszmar, po szutrze jakoś idzie, ale jak trafisz na więsze kamyki to też mało komfortowo.

Ja na przyszły rok na 100% kupię inne opony, o rozmiarze 35.

Sama jazda na w/w rowerze bardzo przyjemna.

Wziąłem finalnie tego RC500. Przekonały mnie głównie komentarze że rower w swojej cenie jest bardzo dobry i jesli będę narzekal na komfort to wystarczy wymienić opony na szersze (a wejdą do 35)

Jeszcze pytanie, mam sakwy crosso dry 60, jaki bagażnik tylny wybrać? Ma jakieś znaczenie że są hamulce tarczowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam triban rc520 i również miałem problem na początku z zakładaniem opon na te obręcze. Pomogła wymiana oryginalnej żółtej gumowanej taśmy która tam była na zwykłą izolację. Prawdopodobnie ranty opon nie do końca chciał się w wsuwać w środek felgi i dlatego były problemy z zakładaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...