Skocz do zawartości

mathu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralna

O mathu

  • Tytuł
    Świeżak

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tak jasne mogę jednym długim wymachem przejść od razu z 0 na 3. Zdziwiło mnie tylko że właściwie nigdzie nie jest wspomniane że to ma tak działać.
  2. Posiedziałem dzisiaj nad przerzutką i wydaje mi się że tam mają być trzy kliknięcia. Ustawiłem jeszcze raz wszystko jak trzeba i jeszcze dodatkowo naciągnąłem linkę przy pomocy śruby L (to znaczy tak ją przekręciłem żeby wózek się trochę przesunął, łatwiej mi było później nawinąć linkę bez luzu, potem przekręciłem śrubę L z powrotem). Ustawiłem limity jak trzeba i dalej mam trzy kliknięcia przy wrzucaniu na duży blat. Ale wydaje mi się że po prostu tak ma być. Obserwowałem co robi przerzutka przy kolejnych klikach i robi tak: 0. pozycja na małym blacie, przerzutka "wisi" na wstępnym napię
  3. To jest FD-R2000 Spróbuję z pokręceniem H w takim razie. Doczytałem też że Claris 3x jest kompatybilny z 2x więc to jest pewnie manetka 3x i dlatego przy bardzo małym naciągu dam radę wkliknąć ten trzeci blat (który wtedy wypada na moim drugim).
  4. mathu

    [tubeless] Romet Aspre 1

    Ale na stronie nie ma słowa o Tubeless natomiast z grupy na FB wiem że nie ma problemu tylko trzeba zmienić taśmę w obręczy.
  5. Nie jestem do końca zadowolony z ustawienia przerzutki przedniej w Aspre 1 (Claris 2x). Ogólnie nie mam żadnych problemów ze zmianą biegów czy ustawieniem zakresów tak żeby praktycznie zlikwidować ocieranie, ale żeby poprawnie działało mi trymowanie H -> L muszę przykręcać linkę przy maksymalnie wkręconej śrubie baryłkowej i potem z kolei maksymalnie ją odkręcić, tak jakbym nie naciągał wystarczająco linki ręką. Jeżeli tego nie zrobię to klik w dół po prostu zrzuca bieg na mały blat bez trymowania. Próbowałem kilka razy naciągać i przykręcać i nie widzę różnicy. Tylko w granicznym położeniu
  6. Udało mi się dorwać nowego Aspre 1 w cenie nie podlegającej dyskusji (poniżej 3000) tak więc zamówiłem w rozmiarze 56 i jutro na spokojnie zabieram się do składania. Jeśli chodzi o pozycję na Tribanie to w położeniu całkowicie obniżonym jeździ mi się zdecydowanie najlepiej, na Aspre według tabelki powinienem mieć taką samą geometrię zachowując podkładki więc powinno być wszystko OK.
  7. To kup Rometa Aspre w tej samej cenie. Masz tam opony 40 z wyraźnym bieżnikiem.
  8. Ten listopad ale ja chcę AL disc.
  9. Dodam aktualizację czego się dowiedziałem u paru dealerów: - Giant: nie wiadomo kiedy będą dostawy (pytałem o Contenda AR). Może to być styczeń ale może być kwiecień więc dealerzy nie zgadzają się na żadne rezerwacje. Jak będą to będą i tyle. - Merida: żadnych rezerwacji bo ludzie rezerwowali w tym roku Silexy i nie dostali ich, nowe rowery mają być po nowym roku. - Cube: nie wiadomo kiedy będą, rowery zarezerwowane na 2021 r. nie dojechały do tej pory do ludzi. - Trek: prawdopodobnie uda mi się zarezerwować Domane z dostawą na listopad (nie wiem jeszcze która wersja i w j
  10. Grafitowy RC500 będzie 9 września ale sprawdzaj codziennie bo mogą rzucić wcześniej.
  11. Odpaliłem sobie Canyona Ultimate, to wystarczająco szosowy rower? Reach rośnie razem ze wzrostem rozmiaru: W Endurance to samo: W Tribanie reach jest praktycznie stały niezależnie od rozmiaru. To chyba nie jest normalne? Nie wiem po co piszesz o wysokości główki ramy i co to ma do rzeczy do stałego reach bo nie o tym jest moja uwaga. Przez to że reach jest stały, to czym mniejszy rower tym ma bardziej sportową geometrię. Między XL i XS w wysokości sztycy podsiodłowej jest 55 cm różnicy ale w wysokości kierownicy jest aż 100 cm a reach jest stały. Czyli ta rama nie ro
  12. Przyjrzałem się tej tabelce dla Tribana i on ma naprawdę dziwną geometrię: Reach jest praktycznie stały we wszystkich rozmiarach a zmienia się tylko stack. Czyli właściwie wielkość ramy jest regulowana tylko wysuwem sztycy podsiodłowej i czym mniejsza rama tym bardziej sportowa pozycja bo kierownica idzie niżej. Dlatego dają taki długi mostek bo to jedyna możliwość odsunięcia kierownicy do przodu.
  13. Meridy nie ma już od dawna, zostały jakieś niedobitki w małych rozmiarach, wiem bo dzwoniłem. Nowe mają być w nowym roku. Zresztą tak jak w przypadku wszystkich pozostałych rowerów poza Decathlonem. Nie wiadomo też co z tych rowerów zostanie w ofercie. Fitnessy znikają, kiedyś Romet i Kross też miały w ofercie fajne Mistral i Pulso i już ich nie ma. Według mnie przy małej dostępności napędów szosowych producenci wolą je wkładać do rowerów z barankiem bo można je drożej sprzedać (Sora nawet za ponad 5000 zł a fitness na Sorze kosztuje 4000 i mniej). Decathlon natomiast sprzedaje flat bar w ceni
  14. Fitnessów jest mało na rynku i raczej do nowego roku nic nie kupisz. Najbliżej miałbyś Sirrus X 3.0 ale nie ma karbonowego widelca. A Giant FastRoad wylatuje z oferty na 2022, szkoda. Może po prostu zamów sobie Tribana 500 flatbar? Jest dostępny w L. Wsadzisz tam 35 i trochę więcej.
  15. Zastanawiam się jeszcze czy nie szukać jakiegoś fitnessa na grubych kołach ze sportową pozycją i dorzucić jakieś dobre chwyty z rogami od Ergona. Przy całych minusach płaskiej kierownicy (ręce mi drętwieją po dłuższej jeździe) nie ma tam problemu z kątem nadgarstków bo chwyty są obracalne. Mógłbym brać z tabelki bez przymierzania bo długi reach mi wtedy bardzo pasuje. Siedziałem na takim Elopsie w Decathlonie w maksymalnym rozmiarze XL https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-elops-single-speed-500/_/R-p-306292?mc=8549624 i miałem idealną dla mnie pozycję (kierownica nisko i daleko ale bez pro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...