Skocz do zawartości

[modernizacja roweru] Triban 500


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem używanego roweru BTwin 500, dokładnie tego modelu:

https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/b_twin/49018/triban_500

Wzrost 178cm / rozmiar ramy L. (muszę zmienić mostek na krótszy bo w pozycji drugiej widzę hamulce, a chyba nie powinienem). 

 

 

Ogólnie jestem mega zadowolony - po przesiadce z 26'' calowego MTB jazda tym stworkiem po mieście to sama przyjemność. Ale...

Po przejechaniu trasy ok. 50km stwierdzam, że chcę czegoś więcej. Średnia prędkość na trasie (fakt, że pełno świateł i potrzeby kombinowania jak tu przejechać dane skrzyżowanie) utrzymana na poziomie 25km/h to trochę mało. Chcę, żeby rower był szybszy i lepiej zamieniał siłę mojego pedałowania w prędkość, był przyjemniejszy w jeździe. :)*

*Nie znam nomenklatury rowerowej, przepraszam jeśli gadam głupoty. 

Tym samym, przechodząc do meritum - chcę zainwestować trochę pieniędzy aby go ulepszyć. Od czego zacząć? Co zmienić na początek? Co da najlepsze rezultaty? 

Wspomnę, że na tej pierwszej, dłuższej trasie którą pokonałem w weekend były miejsca gdzie brakowało mi przełożeń. Mogłem pedałować mocniej, ale nie miałem już czym.

Wspomnę też, że na razie nie chcę wymieniać pedałów i butów na wpinane. Za dużo zachodu w codziennej jeździe do pracy. 

 

Budżet? Na początek coś pomiędzy 500 zł - 1000 zł. 

 

 

Z góry dzięki za wskazówki!

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, wilczk napisał:

Wzrost 178cm / rozmiar ramy L. (muszę zmienić mostek na krótszy bo w pozycji drugiej widzę hamulce, a chyba nie powinienem). 

Nie ma znaczenia co widzisz, rama jest po prostu za duża

22 minuty temu, wilczk napisał:

Tym samym, przechodząc do meritum - chcę zainwestować trochę pieniędzy aby go ulepszyć. Od czego zacząć? Co zmienić na początek? Co da najlepsze rezultaty? 

Teoretycznie koła, praktycznie w ten rower nie opłaca się inwestować

22 minuty temu, wilczk napisał:

Wspomnę, że na tej pierwszej, dłuższej trasie którą pokonałem w weekend były miejsca gdzie brakowało mi przełożeń. Mogłem pedałować mocniej, ale nie miałem już czym.

Biorąc pod uwagę przełożenia tego roweru, rozmiar koła i powiedzmy zwykle "optymalną" kadencję około 90 daje to cirka 50kmh (przy dokręceniu do 100rpm pod 55). Brakuje ci czy kręcisz jak stare dziadki na trekkingach?

22 minuty temu, wilczk napisał:

Budżet? Na początek coś pomiędzy 500 zł - 1000 zł. 

Odłóż na kolejny rower. Nie dość, że bazę do inwestycji masz słabą (bo tego, że rama jest ciężka, mało sztywna a widelec stalowy to nie przeskoczysz) a do tego za dużą

E: Rama ma bardzo łagodną geometrię a dodając do tego rozmiar siedzisz przy swoich parametrach bardzo wyprostowany, wyścigówki z tego nigdy nie zrobisz

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, wilczk napisał:

utrzymana na poziomie 25km/h to trochę mało. Chcę, żeby rower był szybszy i lepiej zamieniał siłę mojego pedałowania w prędkość, był przyjemniejszy w jeździe. :)*

Hehe, dobre. 25km/h po miescie to  srednio szybko na mtb..moze zacznij pedalowac albo kup elektryka.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Mihau_ napisał:

E: Rama ma bardzo łagodną geometrię a dodając do tego rozmiar siedzisz przy swoich parametrach bardzo wyprostowany, wyścigówki z tego nigdy nie zrobisz

Żartujesz? W drugiej pozycji praktycznie leżę na ramie.

 

3 godziny temu, keltu napisał:

Na blacie 50T miałeś zbyt miękko?

Na prostych odcinkach tak mi się wydawało. 

 

53 minuty temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

Hehe, dobre. 25km/h po miescie to  srednio szybko na mtb..moze zacznij pedalowac albo kup elektryka.

Dobre sobie. 25km/h średnia? Mając światła co 500m? Czyli co, odcinki pomiędzy staniem na czerwonym pokonujesz +- 50km/h na mtb? Bądź poważny. 

 

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

Odłóż na kolejny rower. Nie dość, że bazę do inwestycji masz słabą (bo tego, że rama jest ciężka, mało sztywna a widelec stalowy to nie przeskoczysz) 

Sensowna rada, dzięki. Ten sezon dokończę na tym a zimą może się coś złapie fajniejszego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Cześć, to znowu ja. Nadal mnie to męczy, chyba złapałem chętke na zabawę w szosę. 

Nie zakładając nowego wątku, pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie. 

Zamiast modernizacji tego roweru ile musiałbym wydać na początek, aby kupić coś w miarę dobrego, co stanowić będzie dobrą bazę pod ewentualną rozbudowę? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zaczynam zbierać! Widzę pełno używek tych modeli, może uda się coś złapać trochę taniej. :)

Przyznam, że po przesiadce z MTB jazda, nawet tą moją niby-szosą, to niesamowita przyjemność. Aż jestem smutny jak leje i muszę jechać do pracy mpk/autem. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbyś "tanio" kupić coś gdzie do wymiany byłoby wszystko oprócz ramy to też żadna okazja. 

Żeby to było jakoś przyszłościowe trzeba szukać już egzemplarza na 11s grupie. Alleza w takim setupie poniżej 3k na pewno nie znajdziesz, rose podobnie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Heh, byłem w serwisie, chciałem ustawić przerzutki. Okazuje się, że praktycznie cały napęd do wymiany. Wszystko pokrzywione i zniszczone. Tak właśnie wygląda kupowanie używki. Także zostanę jeszcze chwilę przy tym rowerze jednak, potrzebuję od Was rady na co wymienić mój osprzęt. 

Koledzy z serwisu powiedzieli, żeby jechać do decathlonu bo będą mieli więcej części zamiennych, ale czy to jest konieczne? Nie mógłbym mechanizmu na kwadrat zamienić na coś innego?

Myślałem, żeby zbudować to na Clarisie, aby budżetu nie zrujnować:

https://allegro.pl/oferta/korby-shimano-claris-8rz-fc-r2000-50-34t-175mm-10960731933

https://allegro.pl/oferta/kaseta-shimano-8rz-11-34-cs-hg50-claris-8-rzedow-10903363134

https://allegro.pl/oferta/przerzutka-shimano-tyl-rd-2400-claris-8rz-gs-szosa-11118371012

https://allegro.pl/oferta/shimano-claris-fd-r2400-przerzutka-przednia-2x8-10506010157

https://allegro.pl/oferta/suport-68mm-bsa-hollowtech-ii-shimano-bb-rs500-10868315986

 

Czy jak wymienię to co wyżej, to klamkomanetki też muszę wymienić? 

 

 

 

 

Edytowane przez wilczk
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezła diagnoza "wszystko pokrzywione" xD i na tej podstawie chcesz ładować w części spory% wartości roweru? Czym miałaby się objawiać "krzywość" przedniej przerzutki? A jeśli tylna jest w jakiś sposób uszkodzona to trzeba najpierw sprawdzić hak przerzutki i doprowadzić do porządku (a w tym tribanie masz go chyba zintegrowanego z ramą) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie znam się na tym. Panowie pokazali mi na stojaku jak łańcuch pracuje. Nie kręci się po linii prostej tylko lata na boki. 

Stwierdzili, że jest to spowodowane:

Uszkodzeniem/wyrobieniem się korby, kaseta ma wyrobione/wyłamane zęby, tylna przerzutka jest skrzywiona ( nie wiem co dokładniej to znaczy - hak jest odkręcany btw. ) i pedały mają bardzo duże luzy ( to akurat czułem ) i za niedługo odpadną. 

Dodatkowo stwierdzili, że lepiej by było jakbym pojechał do Decathlonu bo oni nie będą mieli korb na kwadrat. Tego problemu akurat nie rozumiem, można przecież wymienić suport na hollow. 

 

Martwią mnie te moje klamkomanetki. Jak trzeba będzie je wymienić to koszt wzrasta o 40-50%..

Edytowane przez wilczk
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tego problemu akurat nie rozumiem, można przecież wymienić suport na hollow. 

A czego tu nie rozumieć? Podsunęli najbardziej logiczne rozwiązanie bo dobrze wiedzą, że się w ten rower nie opłaca inwestować. Ile kosztuje byle jaka korba na kwadrat? 100? 150? A wymiana na HT2 wsadzając najtańszego clarisa już 400, 3x drożej. Do tego dochodzi wymiana przedniej przerzutki i prawdopodobnie klamki (osobiście jeździłem jakiś czas w konfiguracji korba 2x + przerzutka i klamka 3x ale beznadziejnie to działało) więc robią się kosmiczne koszty w stosunku do wartości sprzętu

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.09.2021 o 17:47, wilczk napisał:

Dodatkowo stwierdzili, że lepiej by było jakbym pojechał do Decathlonu bo oni nie będą mieli korb na kwadrat.

Lepiej jedź do jakiegoś normalnego, porządnego serwisu. Doprowadzenie tego roweru do porządku wcale nie musi kosztować majątku. Tylko niech jakiś prawdziwy fachowiec to oceni.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na początku pojeździj jeszcze, wymień tylko to co konieczne, a potem zadecyduj czy chcesz iść w coś lepszego czy nie. Nie popełniaj tego błędu, że będziesz pakować miliony monet w stary rower, gdy nowy i nowocześniejszy wyszedłby Cię sporo taniej.

Do tego to nie jest tak, że jeśli wymienisz napęd, to nagle będziesz mieć średnią 35 km/h. To tak nie działa i tutaj też się nie napalaj na takie efekty.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...