IP68 Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Cześć, Poczyniłem zestawienie dwóch rowerów. Na moje główna różnica tkwi w skoku zawieszenia, mniejsze w geometrii i osprzęcie. Co byście wybrali? https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=kona-hei-hei-2021;*z.XL|w.29,canyon-neuron-7-2021;*z.XL|w.29 Moja aktywność to bikepacking, kikudniowe szwędanie po lasach, ale nie górach. Zdarzają się odcinki urwardzone, ale i takie gdzie 3 dni temu przeszedł zająć i tylko to wyróżnia drogę od ściółki leśnej. Poza tym piach, błoto, korzenie. Obecny rower Focus Fire Edge, 20 lat i daje radę nie mniej chciałbym, już coś mniej zużytego. Z góry dzięki za odpowiedzi.
some1 Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Kona XC, bardziej na sportowo, Canyon ma większe możliwości w terenie. Zależy, czy preferujesz osiągi czy komfort. Zwróć uwagę, że w takim Neuronie zostaje nie za wiele miejsca w ramie na torby, a i z tyłu musisz zostawić odpowiednio duży prześwit na oponę. Nie że się nie da ale możliwe, że będziesz musiał trochę pokombinować.
IP68 Napisano 21 Sierpnia 2021 Autor Napisano 21 Sierpnia 2021 Dzięki za odpowiedź, prześwit w ramie rezerwuję na bidon, torby mam na rurze górnej, pod kierownicą i pod siodlem, do tego plecak. Resztę gratów wiezie drugi rower, więc jakoś się pakujemy. Wracając do rowerów. Za Koną przemawia dla mnie bardziej klasyczny wygląd, nie przyciąga tak wzroku. Zastanawia mnie natomiast czy założenie do Kony kierownicy ze wzniosem nie przybliżyłoby komfortu do Canyona? System tylnego zawieszenia. Czy damper na dole nie jest bardziej narażony na zużycie ze względu na obłocenie? Materiał ramy, jej ogólna jakość. Kona czy Canyon? Canyon też jest w wariancie tańszym, też można zostawić kilka złotych w kieszeni.
KSikorski Napisano 21 Sierpnia 2021 Napisano 21 Sierpnia 2021 Cytat Czy damper na dole nie jest bardziej narażony na zużycie ze względu na obłocenie? Jest to kompletnie bez znaczenia.
IP68 Napisano 23 Sierpnia 2021 Autor Napisano 23 Sierpnia 2021 Wracając do tematu. Mógłby ktoś powiedzieć parę słów o skoku zawieszenia? Czy to nie jest tak, że więcej nie zawsze znaczy lepiej? Do kolekcji doszedł jeszcze Cube Stereo 120 Race 29. Jak byście go uplasowali w tym zestawieniu? https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=kona-hei-hei-2021;*z.XL|w.29,canyon-neuron-7-2021;*z.XL|w.29,cube-stereo-120-race-29-2021
Tyfon79 Napisano 23 Sierpnia 2021 Napisano 23 Sierpnia 2021 No na pewno jest tak, że nie potrzebujesz dużo soku skoro wykluczasz włóczenie się po górach. A nawet gdyby to tak objuczonym to skok będzie dość rzadko wykorzystany. Cuba bym jednak wykluczył bo szkoda kasy na coś takiego z Reconem.
KSikorski Napisano 23 Sierpnia 2021 Napisano 23 Sierpnia 2021 Byłem na carpatia divide fullem 130/120 mm z bagażem na rowerze i na tamte warunki wydaje mi się to optymalne. "Nie w góry" szukałbym do celów włóczęgowych fulla 100/100 mm.
kipcior Napisano 23 Sierpnia 2021 Napisano 23 Sierpnia 2021 Mam fulla ze skokiem 120, całe dwa razy zdarzyło mi się jechać na parę dni z namiotem, psiworem, lustrzanką, itp. Przód możesz obładować jak sobie chcesz, lemondka się dobrze sprawdza jako stelaż. Na fullu wygląda idiotycznie ale jak jest bagaż to i tak nie widać Ale z tyłem w fullu jest pewien kłopot. Jeśli masz myk-myka, a w hei-hei jest, to czy na pewno chcesz mocować bagaż do ruchomej części sztycy? Tego się nie powinno zarysować, tak jak i goleni w amorze. A standardowe torby podsiodłowe tak mają. A z kolei rower w teren bez myk-myka i to jeszcze full, to naprawdę słabo. Nawet w gravelu mi tego brakuje. Ja mam prosty bagażnik na sztycę ACR-149, co też nie jest idealne ale da się z tym żyć. ALE skok 120mm oznacza że co najmniej tyle miejsca musi być między kołem i bagażnikiem. To wcale nie jest tak mało i na pewno większy skok byłby tylko utrapieniem, a nie wartością dodaną.
Galvatron Napisano 24 Sierpnia 2021 Napisano 24 Sierpnia 2021 Rzuć okiem na aluminiowego Trance'a 29: https://www.giant-bicycles.com/pl/bikes-trance-29 Dobre zawieszenia i sporo miejsca w ramie.
IP68 Napisano 11 Września 2021 Autor Napisano 11 Września 2021 Dalej się waham, czytam, poszerzam wiedzę. Pomierzyłem obecny rower i relacja stack/reach wynosi 56:44=1,27 z tymże dochodzi do tego długi (13 cm) mostek z lekkim wzniosem i kierownica również trochę podniesiona. Wtedy jest jeszcze mniej, bo 1,05. Czy w takim razie mogę przyjąć, że Kona ze współczynnikem 1,24 będzie i tak oferowała wyższy komfort, a do tego jeszcze potencjał podniesienia pozycji w razie konieczności?
some1 Napisano 11 Września 2021 Napisano 11 Września 2021 Ciężko w ogóle porównywać w ten sposób dwie konstrukcje które dzieli 20 lat. Wszystko się zmieniło - kąty, mostki, kierownice, proporcje, koła itd. 13 cm mostek jest, według współczesnych standardów, kosmiczny i sprawia że porównanie samych wymiarów ramy nie ma sensu, bo wpływa zarówno na reach jak i stack. Kierownica jest węższa pewnie o jakieś 20 cm, to też sprawia że ten sam reach i stack będzie inaczej odczuwalny. Jeśli kąt podsiodłówki jest inny to cała sylwetka na rowerze się obraca. Z tabelek za wiele nie wyczytasz.
IP68 Napisano 11 Września 2021 Autor Napisano 11 Września 2021 Największy problem w tym, że wydając przecież poważne pieniądze, nie można się do roweru za bardzo przymierzyć. Współczynnik stack/reach liczyłem zarówno dla samej ramy (1,27) jak i dla punktu rzeczywistego położenia kierownicy (wtedy jest 1,05). Kąt rury podsiodłowej i główki ramy to w obu przypadkach 70 stopni. Powiem szczerze, że ta Kona do mnie mówi, podoba mi się, rozmiar XL jest OK (189 cm wzrostu, noga 89), tylko nie chciałbym kurczę stwierdzić po trzydniowym wyjeździe, że siadły mi plecy i nie ma jak tego poprawić zakładając kierownicę ze wzniosem lub/i podnosząc ją.
some1 Napisano 11 Września 2021 Napisano 11 Września 2021 Komfort na rowerze to tak subiektywna rzecz, że nikt na to pytanie nie odpowie. Niby ta Kona nie jest ekstremalnie agresywnym XC, raczej coś pomiędzy.
IP68 Napisano 20 Września 2021 Autor Napisano 20 Września 2021 Udało mi się kupić Neurona z drugiej ręki, ale w zasadzie nowego, rozmiar L. Jest to faktycznie przeskok jeśli chodzi o geometrię co najbardziej czuć na zjazdach i podjazdach. Mam tylko wrażenie, że jednak napęd 2x byłby bardziej elastyczny zwłaszcza przy sakwach, lecz trend rynkowy nie daje za wiele możliwości w tym zakresie. Dzięki wszystkim za udział w dyskusji
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.