Skocz do zawartości

[deore 5100] zmiana napędu


Przecietny

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim.

Chciałem się upewnić,że podejmuje słuszną decyzję. Dostałem od kolegi rower na serwis i postanowiłem wymienić mu cały napęd bo ten co miał już nie nadaje się do niczego. Padło na 1x11 z Deore 5100 korba,kaseta, przerzuta tył. Kolega ma rower sprzed kilku lat gdzie jeszcze boosta nie było(lub dopiero wchodził) i jego poprzedni naped to XT m8000 2x11. Jak dobrze rozumiem ze strony shimano  to napęd ten bez problemu zamontuje.Jak podano korba jest do O.L.D 135mm, 142mm oraz 148mm. Czy jest coś na co ewentualnie musiałbym zwrócić uwagę? Pytanie dodatkowe, czy ramę karbonową bo taka jest mogę zawiesić na stojak serwisowy za rurę gurną?

Dziekuje z góry, pozdrawiam.

Napisano

Jeśli korba w tym rowerze to Shimano slx m7000/xt m8000 2x to wystarczy że kupisz oryginalny blat do tej korby w wersji 1x. Korby na Deore 5100 w takim przypadku nie musisz zmieniać.

Napisano

Tak  nawet nad tym myślałem jednak bez zmiany przerzutki się nie obejdzie jeśli wymienie kasete na 11-51. Taka kaseta jak obecnie 11-42 mu nie wystarczy jeśli zamieniłbym tylko przedni blat, zresztą przerzutka też już ledwo dyszy😄

W tym rowerze, zębatek na korbie nie ma, kasety nie ma, kóka przerzutek nie ma. Tak zniszczonego i zużytego napędu nigdy nie widziałem😄

Czyli mogę mieć pewność,że to wszystko zadziała bez problemu?

A co z tym chwytem za górną rure nic się nie stanie? Dotąd wieszałem tylko amelinium.

Napisano

"nie wystarczy jeśli zamieniłbym tylko przedni blat"

Nie twierdzę że wystarczy wymienić tylko przedni blat by cały napęd działał jak należy.  Twierdzę tylko że wymiana blatu sprawi że korba będzie działać jak nową i będzie idealnie pasować do reszty Deore m5100. Blat korby to niespełna 100zl, a korba Deore m5100 to jakieś 250zł. Do tego korba m7000/8000 jest znacznie lżejsza od korby Deore m5100. 

Napisano

nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o to,że nie wystarczy mu na podjazdy konfiguracja: kobra z zebatką 32 i kaseta 11-42. Masz rację,że tak byłoby lepiej ale kolega jest estetą i chce mieć wszystko z jednej grupy a waga go nie interesuje. Swoją drogą gdzie taki tani blat znalazłeś? Ja na centrum rowerowe za 209 widziałem. Bo przypuszczam,że o ten Tobie chodzi? https://www.centrumrowerowe.pl/tarcza-mechanizmu-korbowego-shimano-xt-fc-m8000-1-sm-crm81-pd18552/

Napisano
Napisano

Może i bym tak zrobił ale nigdy tam nie kupowałem to raz a dwa czas operacyjny jest do niedzieli. Jak zamówię "tutaj" to za dwa dni mam przesyłkę, przynajmniej tak do tej pory było.

Napisano

Naprawdę? Nie wiedziałem,że  ta przerzutka sobie  poradzi na stronie shimano podają,że nie bardzo. Ale wiadomo co inngo praktyka a co innego teoria hmmm... może faktycznie warto spróbować.

 

To zrobiliście mi zagwozdkę teraz.

Wyszłoby wg tego co piszecie,że potrzebowałbym tarczę korby+kólka przerzutki+łancuch+kaseta zamiast korba+przerzutka+lańcuch+kaseta. Ale jest 100% pewności,ze ta przerzutka obsłuży kasete 11-51?

A taki miałem wspaniały plan😄

Napisano
  W dniu 15.03.2021 o 17:21, Dokumosa napisał:

Przerzutka rd-m8000-gs radzi sobie doskonale z kasetą 11-51 a do tego jest dużo mniej kapryśna i ma 5cm krótszy wózek.od rd-m5100.

Rozwiń  

Nie próbowałem ale zdania są podzielone. Czytałem liczne opinie że kultura pracy przerzutki m7000/8000 Z kasetami większymi niż 11-46 jest kiepska. Może to kwestia umiejętnej regulacji albo doboru odpowiedniej długości łańcucha. Z tymi 5cm różnicy w długości wózka to chyba trochę przesadziłeś. 

Napisano
  W dniu 15.03.2021 o 17:21, Dokumosa napisał:

Przerzutka rd-m8000-gs radzi sobie doskonale z kasetą 11-51 a do tego jest dużo mniej kapryśna i ma 5cm krótszy wózek.od rd-m5100.

Rozwiń  

Moje zdanie jest takie że już przy 11-46 precyzja działania na "szybkich" biegach pozostawia wiele do życzenia. Działać będzie, oczywiście. Kąt działania przerzutek z serii 6000/7000/8000 jest dostosowany do kaset 11-40/11-42.

Napisano
  W dniu 15.03.2021 o 18:09, KSikorski napisał:

Moje zdanie jest takie że już przy 11-46 precyzja działania na "szybkich" biegach pozostawia wiele do życzenia. Działać będzie, oczywiście. Kąt działania przerzutek z serii 6000/7000/8000 jest dostosowany do kaset 11-40/11-42.

Rozwiń  

Oczywiście wspominasz o przerzutkach SGS. GS natywnie projektowane są pod 11-46 a praktyka pokazuje, że z 51T pracują bez problemu.

Nie chce mi się teraz iść do roweru, filmować ale na YT pierwszy z brzegu link: XT M8000 GS + Deore 11x51t - YouTube

@wkg żeby sobie potestować nie trzeba kupować nowych kółek

 

Napisano

Upośledzą i to bardzo, szczególnie górne kółko musi być w dobrej kondycji i nie może kolebać się na boki, dolne kółko jest mniej istotne ale w przypadku gwałtownego zaprzestania pedałowania dolne zużyte kółko blokuje płynne przesuwanie się łańcucha co kończy się uderzniem łańcucha w dolną rurkę tylnego widelca. No tak, ktoś napisze że od tego jest sprzęgło aby nie dochodziło do takiej sytuacji ale nie zawsze ono jest załączone.

 

Napisano

Uwierzcie mi,że w tym przypadku kółka nawet do testów wymagają wymiany, to już nawet nie są igły jakie się najczęściej spotyka, tam prawie materiału nie ma😁

Jednak ustalone zostało,że wymieniamy cały napęd na pierwotnie zakładany. I tu ponawiam pytanie czy ta korba deore 5100 bedzie na pewno pasować? Q factor czy inne elementy mogą mieć znaczenie? Jakieś podkładki będą potrzebne? Pamietam,że do 9 rzędowych korb wkładałem podkładki i po stronie zębatek i po stronie lewej również. Przy boostach żadnych podkładek nie montowałem.

Kurcze jak to się zapomina pewne rzeczy jak się ciągle przy tym nie siedzi. A co z tym stojakiem serwisowym, mogę nim chwytać karbon bez obaw?

Napisano
  Cytat

Za sztycę chwyć, ma grubsze ścianki.

Rozwiń  

Ok tak zrobię chociaż zawsze wydawało mi się to mniej bezpieczne,że niby waga roweru bardzo ją obciąża itd ale to chyba moje zabobony bo gdzie nie idę to w serwisach tak robią, w sieci filmiki też to potwierdzają.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.