Skocz do zawartości

[Opony trekkingowe 28"] Za duży wybór, psiakrew


miki11

Rekomendowane odpowiedzi

Rower to holenderski trekking (15 kg wagi) na kołach 28", widelec bez amortyzacji. Dodano mały silnik BLDC i akumulator (ok. 12 kg łącznie). Do tej pory z przodu miałem Schwalbe Marathon Plus 32-622 (700x32C), z tyłu Schwalbe Marathon 37-622 (700x35C). Moja waga to ok. 100 kg, czyli razem jest co dźwigać. Ale to solidna ręcznie spawana konstrukcja, cały sezon spokojnie dawała radę. Oponki po kilku sezonach chyba pora już wymienić i tu mam ból głowy, tyle tych modeli wypuścili.

Schwalbe Marathon
Schwalbe Marathon HS
Schwalbe Marathon Mondial
Schwalbe Marathon GT Tour
Schwalbe Marathon Plus SG TS
Schwalbe Marathon Plus Tour
Schwalbe Marathon EPlus

do tego kilka ciekawych ofert Continentala i Michelina (nie mam doświadczenia z tymi markami), Specialized (czy jak się to "pisze")...

Interesują mnie w 95% asfalty i miejskie ścieżki, utwardzone szutry w 5%, dłuższe wypady (ponad 100 km - dla mnie to jest już "dłuższy" :-)

Obecne oponki sprawowały się dzielnie, zero uwag, zero kapci. Ale cały czas rozwija się nowa technologia, może warto wybrać coś innego... Zakładam budżet ok. 80-120 zł za sztukę. No i jeszcze pytanie o te różnice w szerokości opon pomiędzy przodem i tyłem. Myślałem o zwiększeniu szerokości na obu kołach do 40-622 (700x38C / 28x1,50), a może i 42-622 (700x40C / 28x1,60). Zależy mi na dobrej przyczepności na mokrym i suchym asfalcie oraz na trochę lepszej amortyzacji dla nadgarstków, bo tutaj mam kłopot. Na pewno zmienię kierownicę z holenderskiej "jaskółki" na turystycznego "baranka" co da możliwość zmiany uchwytu, ale chciałbym też trochę poprawić tą sytuację grubszą oponą. Oczywiście bez wielkiej straty na oporach koła.

No, to tyle elaboratu, poradźcie coś dobrzy ludzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poprzednie były ok, to jest sens zmieniać?