Skocz do zawartości

[Kellys Gate 90] zmiana napędu


poliglota

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Jestem posiadaczem takowej maszyny https://www.kellysbike.com/pl/o-mtb-xc-c714/gate-90-29-p53489

Chciałbym zmienić napęd z 2X11 na 1X11. Stąd moje pytanie. Czy wystarczy zmienić korbę i łańcuch? Czy z długiego wózka mogę przy okazji przejść na średni? Często słyszę że podczas zmian niewłaściwie ustawiono przedni blat we właściwej osi do kasety. Proszę o pomoc i wielką wyrozumiałość dla znikomej mojej wiedzy. 

Pozdrawiam

Napisano

Wystarczy że zmienisz blat korby. W Shimano korba do 2x11 I 1x11 to ta sama korba, linię łańcucha ustala odsadzenie blatu dedykowanego do 1x11 (mówię o oryginalnym Shimano).

Przerzutkę możesz zostawić. 

Jeśli nie zmieniasz kasety, a teraz wszystko działa to łańcucha nie trzeba będzie zmieniać. 

Jeśli chciałbyś użyć kasety cs-m5100 to będzie trzeba zmienić przerzutkę. 

 

Napisano

Właśnie się zastanawiam nad przełożeniem. Czy muszę zmieniać kasetę ze względu na przełożenia, czy będę w miejscu kręcić. Strasznie drogo będzie się robić przy dalszych modyfikacjach. Przerzutki tylna ma długi wózek i często zawadzam o gałęzie. 

 

Napisano

W razie czego kasetę slx 11-42 można przerobić na 11-46 zmieniając tylko pająk z największymi tarczami. Swego czasu kupiłem taki pająk używany w dobrym stanie za 30zl.  Dobry motyw by zrobić eksperyment nie narażając się na koszty. Ostatecznie na przód dałem tarczę 34 t, a na tył kasetę 11-51 t cs-m5100 i przerzutkę rd-m5100-sgs. Sprzedaż pozostałych po przeróbce gratów sprawiła że nie było drogo.

Napisano

Dzięki za pomoc.

Aby uzyskać efekt przełożenia jaki mam obecnie przy najlżejszym przełożeniu(na takim wdrapuje się na gorki) jaka największa tarcza powinna być z tyłu? Nie zależy mi na szybkiej jeździe. Czy kolejne wielkości tarcz dobiera się wg jakiegoś wzoru? Tak jak piszesz chciałbym max wykorzystać obecne elementy roweru. Jednak cały czas chodzi mi po głowie zmiana przezutki na średni wózek. 

Napisano
21 minut temu, poliglota napisał:

Aby uzyskać efekt przełożenia jaki mam obecnie przy najlżejszym przełożeniu(na takim wdrapuje się na gorki) jaka największa tarcza powinna być z tyłu?

Odpowiednikiem tego w napędzie 1x11 będzie kaseta 11-51 i blat z przodu 32t

Napisano

U mnie na góry jest 30X11-46, wszędzie indziej 32X i jest w miarę dobrze......jak noga akurat podaje. 

Wiadomo....każdy ma inaczej, ale posiadanie 2 zębatek na przód daje kombinację do ogarnięcia na wszystkie możliwe trasy. 

Przy kole 29 zębatki z poziomu 32-34 dają dość twarde biegi, ale to moje odczucia. Oczywiście lepiej mieć kasetę 11-50 i zębatkę 32 lub 34 ;-)

 

Napisano
7 godzin temu, KSikorski napisał:

W stronę twardych odczuwalnie straci.

Przecież napisał, że zależy mu tylko na przełożeniach miękkich, bo na nich się wspina i szuka odpowiednika w 1x11

W siebie ma 26t na korbie i 42t na kasecie. Odpowiednik tego ma w kasecie 11-51 i 32 na korbie.

Napisano

Dzięki Panowie.

Przy wolniej chwili wezmę się za modyfikację. W międzyczasie oglądałem kilka filmów o przejściu z 2 na 1 blat. Trochę mnie zmartwiło jak wiele osób pokazuje wady tego systemu. Szajbajk przeszedł sam siebie i po ludzku pokazał jak łańcuch spada kręcąc korbą do tyłu. Cholera to jest przerost formy nad treścią. 

Napisano
Teraz, poliglota napisał:

Szajbajk przeszedł sam siebie i po ludzku pokazał jak łańcuch spada kręcąc korbą do tyłu. Cholera to jest przerost formy nad treścią

Jeśli myślisz, że każdy napęd 1x ma problem ze spadającym łańcuchem, to jesteś w błędzie ;)

Linia łańcucha ma ogromne znaczenie, znaczenie ma nawet rodzaj/model łańcucha, który używasz i kilka innych czynników.

Nie mam z tym problemu w obu rowerach, które mam u siebie. Jeden napęd, to  "oryginał". Drugi po up'gradzie z 3x10

W Sram Gx Eagle również nie ma z tym problemu.

  • Mod Team
Napisano
10 godzin temu, Mareckik napisał:

W Sram Gx Eagle również nie ma z tym problemu.

Problem jest i jest wszystkim znany. Nie występuje zawsze. Według mnie lekkie wyciągnięcie łańcucha załatwia sprawę. Miałem GX Eagle na którym początkowo spadał łańcuch, po kilkuset kilometrach przestał. Po założeniu nowego zestawu powtórka z rozrywki.

Dużo zależy także od dobrej regulacji.

Pomijam fakt kręcenia do tyłu... Nie rozumiem jaki to wywołuje problem poza podświadomością, że jak zakręcę to spadnie. Dodatkowo to tylko zjawisko na najlżejszym przełożeniu, więc temat jest mocno wyolbrzymiony.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...