Roballinho Napisano 19 Października 2020 Udostępnij Napisano 19 Października 2020 8 godzin temu, Ntkgzd napisał: ten co podałeś współpracuje od zębatki 16T a u mnie będzie 15T, nie wiem na ile to jest ważne Myślę, że niespecjalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2020 Ten napinacz łańcucha https://www.bikester.pl/surly-1x1-napinacz-acucha-napinacz-czarny-279265.html wydaje się lepszy - można go idealnie zrównać z osią roweru, jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 23 Października 2020 Udostępnij Napisano 23 Października 2020 Tu masz to samo, tylko 4x taniej: https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancucha-ssp-11-singlespeed-singiel-1x1-9818153854 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 25 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2020 No to wszystko jest, dzięki wielkie wszystkim za pomoc w zrobieniu listy zakupów i w wyborze produktów do przeróbki na single speed :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yapabaka Napisano 26 Października 2020 Udostępnij Napisano 26 Października 2020 A ja mam jeszcze jedno pytanie - nie obawiasz się, że takie modyfikacje przyniosą więcej szkody niż pożytku? Czy jesteś pewien, że chcesz i możesz zrezygnować z komfortu, który daje posiadanie przerzutek? W Unibike Energy, o którym wspominasz, bynajmniej nie zastosowano napędu z jednym przełożeniem - są tam wielobiegowe piasty Shimano (Alfine bądź Nexus). Czy takie rozwiązanie nie miałoby więcej sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 26 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2020 28 minut temu, yapabaka napisał: A ja mam jeszcze jedno pytanie - nie obawiasz się, że takie modyfikacje przyniosą więcej szkody niż pożytku? Chodzi Tobie o moje kolana czy o co dokładnie? 28 minut temu, yapabaka napisał: Czy jesteś pewien, że chcesz i możesz zrezygnować z komfortu, który daje posiadanie przerzutek? Zacinające się przerzutki to żaden komfort (serwis regulował je kilkukrotnie - w tej klasie sprzętu ciężko oczekiwać rewelacji i przy mojej minimalnej trosce o napęd (brak czasu)) a odnalazłem frajdę z jeżdżenia na jednym biegu, aktualnie nie używam manetki i jeżdżę cały czas na 38T z przodu i 15T z tyłu, przy wspomaganiu jest idealnie, dodatkowo lubię minimalizm (nie mylić z kupowaniem nowego roweru za 500 zł na Allegro). 28 minut temu, yapabaka napisał: W Unibike Energy, o którym wspominasz, bynajmniej nie zastosowano napędu z jednym przełożeniem - są tam wielobiegowe piasty Shimano (Alfine bądź Nexus). Czy takie rozwiązanie nie miałoby więcej sensu? Unibike Energy to prawie 11 tysięcy złotych, ja wtopiłem 8,5 w Kross'a - najpierw musiałbym zajechać ten stary rower i dać sobie czas na uzbieranie na nowy. Jeździłem już Unibike Energy - przerzutki w nim zastosowane niestety mają ten mankament, że przy automatycznej zmianie przełożenia strzelają a odgłos przypomina katowanie kasety podczas zmieniania biegu na podjeździe mocno naciskając na pedały (chyba nie tylko mnie boli ten odgłos? :P) - Shimano potwierdza, że tak się dzieje w każdym egzemplarzu i nie jest to usterka (ja testowałem dwa i w obu tak było) - kto co lubi - ja osobiście nie chcę aby sprzęt w tej cenie strzelał mi jak rower miejski :). Tematem Single Speed'a na pasku Gates'a zajmę się jak już kupię Unibike Energy a sam napęd zacznie sprawiać dodatkowe problemy nie tylko strzelając przy zmianie przełożenia :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yapabaka Napisano 26 Października 2020 Udostępnij Napisano 26 Października 2020 Chodziło mi o to, czy chęć zaoszczędzenia na wymianie elementów napędu nie przysłoniła Ci ograniczeń, które zwykle wiążą się z przejściem na singla (np. ograniczona możliwość podjazdów pod górę czy rozpędzenia się) - ale skoro i tak używasz tylko jednego przełożenia, to jakieś pojęcie o tych ograniczeniach już masz. Co do zacinających się przerzutek, to poszukałbym lepszego serwisanta. Owszem, po Shimano XT może i ciężko oczekiwać rewelacji, ale to jest sprzęt przetestowany i sprawdzony przez tysiące użytkowników, a nie jakiś tani chłam, którego regulacja nastręcza kłopotów i który miałby prawo nie działać. Z moich doświadczeń wynika, że w używanym rowerze przerzutki działąją dokładnie tak dobrze, jak starannie i umiejętnie przeprowadzono ich ostatni serwis i regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 2 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2020 To dziękuję wszystkim za pomoc. Ostatecznie zamówiłem: Reverse Single Speed Kit, blackReverse Single Speed Zębatka extra strong, light silver (Model 15T)Shimano Alfine CT-S500 Napinacz łańcucha, blackWippermann Connex 7E8 Łańcuch rowerowy 7 biegów (Model 124 ogniwa) Z góry przepraszam, że Was nie posłuchałem z tymi podkładkami ze starych kaset, ale nie mogłem się powstrzymać - podobają mi się te czarne podkładki z logiem Reverse a niestety wersji bez zębatki czarnej nigdzie nie ma w sprzedaży (chociaż nie chwalmy dnia przed zachodem słońca - jeszcze nie dostałem potwierdzenia ze sklepu, że wysłali mi zamówienie :P). Zdecydowałem się na napinacz łańcucha od Shimano, ponieważ ze wszystkich o których tutaj pisaliśmy moim zdaniem wygląda najlepiej i jest w sensownej cenie - mam nadzieję, że nie będzie problemów - w najgorszym wypadku będę kombinował z przednią i tylną zębatką tak aby to było kompatybilne z Shimano STEPS i aby dawało "ten sam efekt" - będę miał motywację aby zgłębić swoją wiedzę jak to prawidłowo przeliczać a jednocześnie mieścić się w parametrach tego napinacza łańcucha :). Dla zainteresowanych odezwę się w tym wątku za jakiś czas i dam znać czy i jak to działa. Trochę to potrwa, ponieważ kombinuję jeszcze z mocarnymi kołami i niezniszczalnymi oponami ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 9 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2020 Już po wymianie. @rambolbambol pytanie do Ciebie, czy na nowych częściach napędu single speed (tylna zębatka, łańcuch, napinacz) jest możliwe, że przy dużych obciążeniach łańcuch przeskakuje? Pytam Ciebie, ponieważ Ty korzystasz z tej zębatki i łańcucha i jest duża szansa, że będziesz wiedział o co chodzi. Odgłos jest podobny jakby chcieć zmienić bieg na kasecie przy dużym obciążeniu jadąc pod górkę przy niskiej prędkości. Zastanawiam się czy to kwestia dotarcia się napędu czy to przednia zębatką prosi o wymianę po 2500 km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 9 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2020 Kupiłeś wąski łańcuch 7e8 i niestety może przeskakiwać. Ten łańcuch co wybrałeś, nie lubi się z blatami narrow-wide. Ja zmieniłem blat na taki od korby ZEE i mu przeszło. Szeroki Connex 1r8 nie ma problemów z przeskakiwaniem. Może być też tak, że masz łańcuch za luźno i dlatego ci przeskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Sprawdż linię łańcucha uwzględniając w niej kółko napinacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 10 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Grubszy łańcuch nie wejdzie, 7E8 to jest maks dla Shimano STEPS, który jest zastosowany w starszej wersji Kross Trans Hybrid 5.0, pomiędzy osłonami praktycznie nie ma wolnej przestrzeni. Wstępnie sprawdzałem (ale być może błędnie, ponieważ się na tym nie znam), że nie ma możliwości wymiany przedniej zębatki na coś innego niż dedykowana do Shimano STEPS, przynajmniej tak mi się wydaje po obejrzeniu https://allegro.pl/oferta/zebatka-shimano-38t-sm-cre61-steps-e-bike-9008021394 - niemniej jednak zapytałem sklep rowerowy, który sprzedał mi ten rower, aby dali mi znać co pasuje zamiennie na przód i czy jest w ogóle taka opcja aby dać tam coś innego niż dedykowane części z zestawu Shimano STEPS - czekam na odpowiedź. Linia łańcucha jest OK - sprawdziłem to już wczoraj, łańcuch raczej nie jest luźno - z napinaczem wygląda tak samo jakby był napięty przez przerzutkę. Generalnie na chłopski rozum i biorąc pod uwagę fizykę - pewnie z czasem to się dotrze, grunt, żeby nie zaczęło się ślizgać ;P - jak dowiem się czegoś więcej od sklepu rowerowego to dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Pamiętaj też, żeby ten napinacz był jak najbliżej trójkąta ramy. Jak tu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 10 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Tak, u mnie napinacz jest możliwie jak najbliżej ramy, górna część łańcucha jak i dolna jest praktycznie równolegle do niej, więc łańcuch jest napięty. Dostałem odpowiedź od sklepu rowerowego, że ja potrzebuję zębatki SM-CRE60, znalazłem nawet całość z osłoną tutaj. Swoją drogą do wyboru jest 44T i tak jak ja mam czyli 38T. Jestem ciekaw jaką zębatkę musiałbym mieć z tyłu aby mieć takie samo przełożenie mając z przodu 44T - ale to tak w ramach dygresji - strzelam, że 17T a i tak miałbym ciut twardsze przełożenie (chyba, że nie tak się to liczy ;P), swoją drogą nie wiem co by to miało dać, może ma to jakieś zalety o których nie wiem jak np. kompatybilność napinacza łańcucha na "papierze" a może też większa żywotność napędu (ale raczej wątpię :P), kto wie? :). Spotkałem się akurat z kolegą, który zna się dużo lepiej niż ja na sprzęcie rowerowym, obejrzał przednią zębatkę, przejechał się i potwierdził moje przypuszczenia, że jedyne do czego się ona nadaje to do wymiany (w sumie dużo to ona nie wytrzymała - 2500 km). To tyle z rzeczy, które udało mi się ustalić. Kusi mnie aby do tej zębatki domówić ten łańcuch 1R8 o którym pisałeś @rambolbambol - warto spróbować - w sumie jest tylko o 0,8 mm grubszy - tylko jeśli dobrze czytam specyfikację to wytrzymuje mniej, chyba, że parametr "siła odciągania śruby" mówi o czymś innym niż myślę :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Idę w tę stronę: - przednia zębatka Shimano Steps SM-CRE60 44T - tylna zębatka Reverse Single Speed 18T - tylna zębatka Reverse Single Speed 20T (na wszelki wypadek jeśli kolana nie przestaną o sobie dawać znać przy ruszaniu) - łańcuch rowerowy Wippermann Connex 7E8 (124 ogniwa) Da mi to kompatybilność z napinaczem łańcucha Shimano Alfine CT-S500 a twardość przełożenia zmniejszy się tylko o 3,5% w stosunku do tego co mam teraz. Gdybym za bardzo odczuwał kolana przy ruszaniu to zmienię zębatkę na 20T to będzie -13,2% do twardości przełożenia w stosunku do tego co mam teraz (to wszystkie dostępne opcje dla 44T z przodu biorąc pod uwagę kompatybilność napinacza łańcucha i fakt, że Reverse nie robi tylnej zębatki 19T). Ostatnia rzecz - więcej zębów do zajechania to dłuższy czas eksploatacji napędu? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 27 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2020 Zaktualizuję ten wątek gdyby ktoś kiedyś potrzebował z niego skorzystać: - w rowerze Kross Trans Hybrid 5.0 (wersja przed 2020 rokiem) raczej nie zmieści się przednia zębatka Shimano Steps SM-CRE60 44T, (według specyfikacji brakuje jakiś 2 mm), dlatego zamówiłem wersję taką jaka była założona fabrycznie tj. 38T. - tym samym odpuściłem temat kupowania tylnej zębatki 18T i 20T (przynajmniej do momentu w którym zależy mi na łatwym utrzymaniu prędkości 25km/h w e-bike'u) - łańcuch rowerowy Wippermann Connex 7E8 okazał się rdzewieć na potęgę i do tego zajechał kółeczka napinacza łańcucha a co najważniejsze na nim przeskakiwała przednia zębatka - łańcuch rowerowy Wippermann Connex 1E8 zamówiłem w celu zaspokojenia ciekawości i aby nie zignorować sugestii @rambolbambol, niestety jest on tak gruby, że nie przechodzi przez napinacz łańcucha Shimano Alfine CT-S500 a według katalogu producenta rdzewieje tak samo jak 7E8 (swoją drogą nie widziałem jeszcze tak szybko rdzewiejącego metalu), kwestię kompatybilności rozmiaru zębatek (1/2" x 3/32") z tym łańcuchem (1/2” x 1/8") pomijam, ponieważ nie było dane mi sprawdzić tego działania w praktyce ze względu na napinacz łańcucha, ale jeśli ktoś jest tym tematem zainteresowany to więcej informacji znajdzie w tym wątku Trochę poświęciłem czasu na znalezienie łańcucha, który będzie idealnie pasował do tego co chcę osiągnąć (elektryczny Single Speed na komponentach 1/2" x 3/32") i okazało się, że jest taki jeden rodzynek: KMC e1 EPT (na Allegro wersja EPT (mniej podatna na korozję) jest do dostania za jakieś 50 zł mniej). Trochę już na nim przejechałem i niestety przeskakiwanie łańcucha przy dużych obciążeniach występuje (należy dodać, że u osób, które ważą mniej niż 100kg problem pojawia się rzadziej lub wcale, dla mojej masy tj. 120kg i w momencie podjazdów pod górkę przeskakiwanie pojawia się zawsze i jest to o tyle irytujące, że ja mam jeszcze spory zapas siły a przed jej użyciem powstrzymuje mnie przeskakiwanie łańcucha, które strasznie niszczy napęd). Zrobiłem również test na tych częściach bez wspomagania elektrycznego i jest dokładnie tak samo). Czyżby Single Speed nie był dla ludzi ważących więcej niż 100 kg? W przyszłości będę musiał sprawdzić jak sprawy się mają w momencie gdy napęd będzie opierał się na pasku napędowych Gates Carbon Drive. W sumie wypadałoby jeszcze zrobić test czy przeskakiwanie będzie występować w momencie wymiany tylnej zębatki na Reverse Single Speed 18T i trudno będzie tutaj ocenić jeśli przeskakiwanie nie będzie występować czy to dzięki mniejszym siłom działającym na napęd (ze względu na lżejsze przełożenie) czy być może chodzi tutaj o to, że według specyfikacji napinacza łańcucha Shimano CT-S500 tylna zębatka nie może być mniejsza niż 18T? W momencie gdy będzie dane mi to sprawdzić umieszczę tutaj wpis uzupełniający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 A wiesz w którym miejscu przeskakuje? Mniejsze przełożenie, to większe siły idące w piastę. Jeżeli popuszcza bębenek, to będzie jeszcze bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Pisał że ma piastę Novatec D042SB, bębenek/zapadki w tej pieście można zmielić samą siłą mięśni a co dopiero mówić dużym momentem obrotowym silnika elektrycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ntkgzd Napisano 11 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2021 Od ostatniego wpisu w tym wątku skróciłem łańcuch aby napinacz był w połowie zakresu pracy sprężyny (114 ogniw ze spinką) - to nie pomogło. Następnie wymieniłem tylną zębatkę z 15T na 18T i problem przestał występować! :-) Teraz prędzej wygnę korbę niż łańcuch mi przeskoczy, testowałem dzisiaj do oporu. Także od początku chodziło o fakt, że napinacz łańcucha jest niekompatybilny z tylnymi zębatkami mniejszymi niż 18T. Problem rozwiązany. Trochę mnie ta wiedza kosztowała, dlatego zostawiam ją tutaj gdyby ktoś kiedyś zastanawiałby się co jest nie tak :). Swoją drogą wychodzi na to, że Shimano nie wpisuje niektórych rzeczy na wyrost? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.