Skocz do zawartości

[Obręcze] Solidne obręcze do katowania w mieście


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam solidnych obręczy, które spełnią poniższe wymagania:

- im bardziej wytrzymałe do katowania w mieście tym lepiej (waga bez znaczenia - żadnego odchudzania kosztem wytrzymałości)
- całość chcę zapleść na piastach Novatec D041SB i D042SB (36 otworów)
- będą na to założone opony (pomińmy kontrowersyjność tego rozwiązania) Tannus airless tyres 700 x 40C (622-40) czyli według tego co podaje producent opon one są kompatybilne z obręczami o wewnętrznej szerokości od 19 do 21 mm, nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że 21 mm zniesie więcej niż 19 mm? Jeśli tak to jeśli dobrze rozumiem oznaczenia to obręczy, których szukam to 622 × 21C?
- hamulce będą tarczowe, ale jeśli znacie obręcze przystosowane pod V-brake (a swoją drogą powinny być chyba solidniejsze, skoro są też po to aby ścierać je hamulcami?) to również będę wdzięczny za ich wskazanie

To chyba wszystko - do całości będę potrzebował solidnych szprych (czarnych) i łebków nie wiem czy w tej materii są jakieś wzmacniane itp., jeśli tak to pytanie czy możecie podać ich nazwę?

Z góry dziękuję za podzielenie się Waszą wiedzą i doświadczeniem w tym temacie.

P.S.

Dodam, że mój rower to waga około 30kg a ja sam 120 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze pod v-brake nie będą wytrzymalsze, jedyne czym się różnią to tym że mają powierzchnię cierną. 

Robiliśmy kiedyś koło do rikszy, która też sporo waży, ale nie pamiętam jaka była tam obręcz - po dwóch latach miała się dobrze, bo piasta trafiła na serwis - w każdym razie coś z gatunku niedrogich i ciężkich. 

Zacznę od szprych - poszedłbym w 2.3 mm, do tego zwykłe mosiężne nyple https://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/leader-black-23

Jeśli chodzi o obręcz - to chyba DT np. DT Swiss 545D

Koła na pewno chcesz sam składać? Bo możesz odezwać się do jakiegoś eksperta, np. daveo.pl po poradę i złożenie kół - co też może okazać się całkiem opłacalne i niekoniecznie droższe. Dobry "kołodziej" to też ważny parametr jeśli chodzi o trwałość koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Obręcze pod v-brake nie będą wytrzymalsze, jedyne czym się różnią to tym że mają powierzchnię cierną. 

Robiliśmy kiedyś koło do rikszy, która też sporo waży, ale nie pamiętam jaka była tam obręcz - po dwóch latach miała się dobrze, bo piasta trafiła na serwis - w każdym razie coś z gatunku niedrogich i ciężkich. 

Zacznę od szprych - poszedłbym w 2.3 mm, do tego zwykłe mosiężne nyple https://velo.pl/czesci/szprychy-i-nyple/sapim/leader-black-23

Jeśli chodzi o obręcz - to chyba DT np. DT Swiss 545D

Koła na pewno chcesz sam składać? Bo możesz odezwać się do jakiegoś eksperta, np. daveo.pl po poradę i złożenie kół - co też może okazać się całkiem opłacalne i niekoniecznie droższe. Dobry "kołodziej" to też ważny parametr jeśli chodzi o trwałość koła. 

Dzięki, wysłałem zapytanie do sklep@daveo.pl i czekam na odpowiedź. Dam znać co mi polecono gdyby ktoś był zainteresowany rozwiązaniem tego wątku aby wykorzystać go również pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych rekomendacja Daveo pod moje wymagania to:

- piasty Novatec D041SB i D032SB 36H (podobno piasta D042SB przeszła mały lifting i zmieniła nazwę na D032SB - nie znam się, wierzę na słowo)
- obręcze DT Swiss 545D 700C 36H (jest opcja bez naklejek - wolę taką ;P)
- szprychy DT Swiss Champion 2,34 mm + mosiężne nyple

Czyli @MikeSkywalker podobnie jak poleciłeś :).

Ja się na tych sprzętach nie znam, dlatego mam pytanie czy ktoś z Was jest w stanie obrazowo napisać mi jaka jest solidność takiego zestawu w porównaniu do tego co mam teraz tj. obręcze Mach1 630 Disc (622x21c), piasty Shimano Deore M6000, całość na 32 szprychach (nie wiem niestety jakich)? Coś w stylu, że proponowany zestaw przez Daveo to jakieś 9/10 w skali solidności a to co mam teraz to 7/10? Wiem, że to trochę abstrakcyjne zapytanie, ale chciałbym mniej więcej mieć o tym jakieś pojęcie. Pewnie sam fakt, że na każde koło dojdzie po 4 szprychy więcej już samo w sobie robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ntkgzd napisał:

podobno piasta D042SB przeszła mały lifting i zmieniła nazwę na D032SB

Przeszła przeszła, trochę zmienili bębenek z tego co pamiętam, ale używam obu i większych różnic nie stwierdziłem. Podstawowa, solidna piasta na łożyskach. 

Tak naprawdę żeby ocenić Twoje obecne koła to trzeba byłoby wiedzieć na jakich są szprychach - bo to podstawa dobrego koła. Jeśli jakieś nierdzewne i markowe to są to po prostu dobre koła, ot taka średnia półka, myślę że 5-6/10. Ciężko powiedzieć co dał Kross - bo z tego co kojarzę o takim rowerze pisałeś. Lubią na tym oszczędzić, ale czy odważyli się na to w elektryku? Nie wiem. W specyfikacji się nie chwalą. 

Koła od Daveo to faktycznie jakieś 8/9 na 10. Jeśli chodzi o obręcz czy szprychy to ciężko cokolwiek poprawić. Piast z wyższej półki jest sporo, znacznie droższych, ale czy w ogólnym rozrachunku są lepsze od prostych, ciężkich ale i wytrzymałych D041/032? Ciężko powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że w całej tej euforii zmian napędu i kół zapomniałem o tym, że muszę zmienić tarcze hamulcowe z CL na IS. Daveo polecił Brakco TH-DR01 i je też zamówiłem razem z kołami tj. 180 mm na przód i 160 mm na tył (zgodnie z tym co aktualnie jest w moim rowerze Kross Trans Hybrid 5.0). Firmy Brakco nie znam, ale ufam, że są OK :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...