Skocz do zawartości

[Korba, a kaseta] Jaka ilość przełożeń do roweru MTB


Matejko30

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przychodzę do was z ważnym zapytaniem.

Jestem przed zakupem kompletnego napędu do mojego roweru MTB. Chce przejść z 3 blatów z przodu ,na 2 i z 8 rzędowej kasety na 10 rzędową.

Powstaje więc pytanie jaką ilość zębów na zębatkach wybrać... Ogólnie większą częścią moich tras stanowią scieżki leśne (czasami podjazdy w dość trudnym terenie ) , ale zdarzają się tez częste podjazdy po asfalcie kończące się długimi zjazdami :P 

Obecnie w rowerze mam korbę  (42x32x22) i kasetę 8 rzędową ( 12-32 ) w tej konfiguracji jeździ mi się całkiem okej.

Planuje zakup napędu konkretnie z tego sklepu ( link poniżej ) . W zestawie można wybrać odpowiednią ilość zębów w korbie i kasecie...

https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-deore-m6000-2x10rz,id9586.html

Prośba z mojej strony jest taka. Jaką ilość zębów wybrać, żeby na dwóch blatach jeździło mi się równie dobrze jak na trójce? Pewnie głupie pytanie, ale nie jestem wielkim znawcą tematu :/ Prosiłbym o jakieś porady i pozdrawiam !!!

Napisano
Teraz, chudzinki napisał:

Na pewno cyklomania.pl?

Jeżeli potrzebne są Ci tak miękkie przełożenia jak masz to ja bym brał 38-28 + 11-42.

Chciałbym kupić od razu całość najlepiej w jednym sklepie. Z tego co widzę to z tej grupy ciężko coś dobrać w komplecie od razu. Czy na tym zestawieniu da rade coś dopedałować czasem z górki na asfalcie? Czy raczej jest bardzo miękko? W zasadzie trochę twardsze przełożenia też by dały rade, byle nie bardzo twarde :)

Napisano
6 minut temu, Matejko30 napisał:

Jaką ilość zębów wybrać, żeby na dwóch blatach jeździło mi się równie dobrze jak na trójce?

Chyba jesteś w stanie stwierdzić których przełożeń faktycznie używałeś a które leżały odłogiem? A potem jeden z wielu dostępnych w necie kalkulatorów i myk - gotowe.

Pytanie o ilość przełożeń jest generalnie średnio trafione, bo ważniejszy jest zakres. A przy 3 rzędach z przodu i tak część przełożeń się pokrywa, więc efektywnie nie korzystasz ze wszystkich 27.

Teraz, Matejko30 napisał:

Czy na tym zestawieniu da rade coś dopedałować czasem z górki na asfalcie?

Rower MTB służy do jazdy w terenie ;) To jak pytać się czy dobrze pociśniesz samochodem terenowym na autostradzie.

Teraz, Matejko30 napisał:

Czy raczej jest bardzo miękko?

Jeździsz chyba już jakiś czas w obecnej konfiguracji i serio nie jesteś w stanie odnieść się do niej i stwierdzić czy będzie miękko? Przecież napęd roweru to prościutka mechanika...

Napisano
Teraz, Matejko30 napisał:

W zasadzie trochę twardsze przełożenia też by dały rade, byle nie bardzo twarde :)

Jeżeli przy obecnym napędzie wystarcza Ci 22 x 28 to bierz kasetę 11-36, bo w przeliczeniu to samo, ale wg mnie to zbyt twardo na 

28 minut temu, Matejko30 napisał:

czasami podjazdy w dość trudnym terenie

 

Napisano

Osobiście zamiast bawić się w 2x10, pomyślałbym nad 1x11, blat narrow wide to groszowe sprawy. Manetkę i przerzutkę poszukać używanej sram gx, ewentualnie miarę możliwości x01.

To wszystko jeśli bębenek pozwoli na 11 biegów.

Napisano
3 godziny temu, Matejko30 napisał:

Jaką ilość zębów wybrać, żeby na dwóch blatach jeździło mi się równie dobrze jak na trójce?

2x niestety nie działa tak dobrze jak 3x i zawsze będzie Ci brakować środka.

38-28 x 11-42 daje Ci mniej więcej ten sam zakres co teraz, skrajne minimalnie lżej więc w najgorszym terenie coś tam zyskasz. Jednocześnie wystarczy, żeby dojść do 60km/h z górki. Na więcej i tak opory górala nie pozwalają. A rower właśnie do tego jest żeby szybko jeździć, wbrew opiniom niektórych ;) 

Chyba, że chcesz tym po górach jeździć to 36-26 z przodu będzie lepszą opcją.

  • 2 tygodnie później...
Napisano
W dniu 7.10.2020 o 15:02, Matejko30 napisał:

Prośba z mojej strony jest taka. Jaką ilość zębów wybrać, żeby na dwóch blatach jeździło mi się równie dobrze jak na trójce? Pewnie głupie pytanie, ale nie jestem wielkim znawcą tematu :/ Prosiłbym o jakieś porady i pozdrawiam !!!

http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2196&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=28,38&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32,36,42&UF2=2196

 

W takiej konfiguracji masz rozmach w przełożeniach jak w obecnym stanie.

 

Jeśli nie masz parcia na prędkość maksymalną, to zmień korbę na 36-26, kasetę na 12-36.

http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=12,14,16,18,21,24,28,32&UF=2196&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=26,36&RZ2=12,13,15,17,19,22,25,28,32,36&UF2=2196

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...