Skocz do zawartości

[Planowanie trasy]Brouter


Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu używam do planowania tras na Locusa Pro aplikacji przeglądarkowej Brouter. (http://brouter.de/brouter-web/). Działa to bardzo dobrze. Mam tylko jeden mały problem. Zazwyczaj moja trasa zamyka się. Zaczynam w punkcie i w tym samym kończę, ale jadąc zupełnie inną trasą. Robię takie kółka. Nie wiem jak można w Brouter domknąć trasę. Punkt końcowy mogę umieścić w pobliży początkowego ale nie mogę go domknąć. Może ktoś ma na to sposób. To samo dotyczy jeśli trasa w pewnym momencie pokrywa się z już wyznaczoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też używam broutera w wersji przeglądarkowej i też praktycznie w 99% wyznaczam trasę w formie pętli, ale nigdy nie potrzebowałem jej domykać do metra. Jaki to ma cel?

Jak w trakcie planowania trasy w części się ona pokrywa, to po prostu klikam gdzieś lekko z boku drogi, a potem przesuwam ten punkt nią.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Oczywiście, że da się np w Kamap. Rysujesz trasę jak chcesz-odcinkami

Tak samo możesz rysować w http://brouter.de/brouter-web/#map=11/50.7217/18.6211/standard to aplikacja PC pod Locus Map. Najlepsza aplikacja pod Android z jakiej do tej pory korzystałem

Tylko aplikacje zazwyczaj pytają o środek lokomocji i dostosowywaną wyznaczaną trasę pod dany środek lokomocji. Jeśli wybierzesz szosówkę to na pewno nie będą brane pod uwagę szutrówki czy dukty leśne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojtekdu, talking to me? ;)

Nie ma żadnej nowej ikony - w momencie wyznaczania kolejnego punktu trasy "bez dróg" przytrzymaj Control, tylko tyle.

Istotne - na razie tylko na testowych, prywatnych wersjach Broutera, jak ten:

https://brouter-next.m11n.de/

(bo Brouter jest oprogramowaniem open source, każdy może sam sobie postawić swoją wersję i dowolnie konfigurować)

* * *

Aaa, bo Ty o domykaniu trasy mówisz - ja o rysowaniu prostych, bez podążania po drogach na mapie.

Szy.

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

Niezależnie też na tą kombinację Brouter plus Locus się natknąłem w trakcie trasy z Holandii do Polski.

Wniosła do jakości porównując do google, który przez Niemcy kierował mnie absurdalnie polnymi drogami

a jechałem rowerem jak pod szosę.

Co do Brouter i Locus to niestety mimo ustawienia "velomobil" czyli teoretycznie najlepsza nawierzchnia

i minimum przewyższeń i tak nie było zbyt różowo.

Prowadziło mnie po profilu zjazdów do małych wiosek, kostce, niepotrzebnych objazdach głównych dróg.

Krótko mówiąc naruszało podstawowe zasady ustawienia dla typu roweru więc jeśli tak jest przy innych

rowerach to trzeba bardzo uważać.

Co do Polski to centralna katastrofa. Brouter najwyraźniej nie zna jakości dróg w Polsce i nieszczególnie 

interpretuje nachylenia ani zakazy oraz pcha generalnie w ścieżki rowerowe gdy tymczasem nie znając

okolicy głównie liczy się ranga drogi (oczywiście są wyjątki). Z tego wnioskuję, że w przypadku innych

rowerów też trzeba być ostrożnym.

Podsumowując i tak jest to niezła kombinacja a czepiam się tego co brakuje do imho ideału.

 

Pozdrawiam

Jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jacekddd, nie czepiasz się, takie są realia. Z jednej strony brak infrastruktury, z drugiej brak poprawnego zmapowania tego, co jest. A żeby takie dość rozwinięte zabawki jak  brouter fajnie działały, to muszą mieć podobnie rozwiniętą bazę danych.

A może ten "velomobile" jest jakoś wadliwie zdefiniowany? Może mało osób z niego korzysta i nie wychwycono błędów? Sami jeździmy zawsze po Niemczech z podstawowym profilem "Rower trekkingowy" i nie mam zastrzeżeń.

A jeśli pamiętasz Twoją trasę i te wpadki broutera, spróbuj porównać to do Komoota - to druga z tych niezłych rzeczy do planowania.

Szy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szy

Trudno mi wrócić do trasy odległej, jedyne co mógłbym teraz porównać to  okolicę po której w miarę realnie się  poruszam a tu z kolei po kategorię Velomobile nie ma co sięgać. Ogólnie u nas nawigacja z ustawieniem rower to jakaś fikcja. Coś się nagle kończy, z niczym nie łączy, nie zgadza zupełnie z planem, stoją zakazy ... obraz znamy.

 

Jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...