Skocz do zawartości
zlotym

[Amortyzator tylny] Sr suntour epicon - dobicie amortyzatora

Rekomendowane odpowiedzi

zlotym

Witam podczas ostatniej jazdy moj damper sr suntour epicon wbil sie do konca i nie odbil. Nie da sie go wyciagnac siłą. Dokładny problem widoczny na zdjęciu.

Co w takim przypadku zostalo mi zrobic? Jest jakaś szansa na naprawe bez rozbierania go(jesli jest to mozliwe)? Zalezy mi na jak najprostszego i najtanszego powrotu do poprzedniej "sprawnosci" tego uginacza. Z góry dzięki i przepraszam za mało specjalistyczne słownictwo.

rower.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Wykręć z ramy i na serwis z nim. Dampery są trudne do ogarnięcia samemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Amortyzator jakikolwiek może być tylny.

Poprawiłem w temacie tym razem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zlotym
3 godziny temu, sznib napisał:

Wykręć z ramy i na serwis z nim. Dampery są trudne do ogarnięcia samemu.

no to raczej nie ma sensu bo gdzie nie bylem to ze jest to nieoplacalne

3 godziny temu, michuuu napisał:

Amortyzator jakikolwiek może być tylny.

Poprawiłem w temacie tym razem.

Pewnie napisalem tylni zamiast tylny, ah te podlaskie korzenie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
9 godzin temu, zlotym napisał:

Pewnie napisalem tylni zamiast tylny

:thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
11 godzin temu, zlotym napisał:

no to raczej nie ma sensu bo gdzie nie bylem to ze jest to nieoplacalne

Cena serwisu to 120-160pln. Kupno używanego dampera to od 300pln w górę. Także sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca.

P.S. Na forum używamy polskich znaków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

do tego modelu już nie dostaniesz żadnych uszczelnień 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zajonc
19 godzin temu, zlotym napisał:

Co w takim przypadku zostalo mi zrobic?

Zapewne masz tzw stuck down, spróbuj zrobić to co na filmie i obejrzeć uszczelki, jak są w miarę ok to poskładać to w całość i wlać do głównej komory 5ml gęstego oleju

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Uszczelnienia można wymiarować i poszukać w sieci na tłoku to nic innego jak x-ring dostępny w sklepach tutaj można zobaczyć   

Natomiast co do tych plastikowych zawsze mona dopasować z innego lub poszukać gdzieś w serwisie na forach są osoby które serwisują amortyzatory oraz dampery może ktoś gdzieś ma

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zlotym
8 godzin temu, zajonc napisał:

Zapewne masz tzw stuck down, spróbuj zrobić to co na filmie i obejrzeć uszczelki, jak są w miarę ok to poskładać to w całość i wlać do głównej komory 5ml gęstego oleju

 

A więc chyba tego spróbuje i jak się uda to zobaczę co robić dalej, jak stan w środku okaże się tragiczny to odpuszczę. 

- Na tym filmiku w co jest wsadzony ten damper przy odkręcaniu? Na youtube jedynie widziałem filmiki gdzie wkładają go w imadło, czy jest jakiś domowy bezpieczny zamiennik?

11 godzin temu, sznib napisał:

Cena serwisu to 120-160pln. Kupno używanego dampera to od 300pln w górę. Także sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca.

P.S. Na forum używamy polskich znaków.

No właśnie.. Przy tych 300zł to ten damper będzie chodził podobnie jak ten wcześniej lub gorzej, a przy wyższych kwotach do wydania to bardziej się chyba zastanawiam nad zmianą ramy na sztywniaka bo ta sama pewnie warta jest około tych 300zł.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
33 minuty temu, zlotym napisał:

Przy tych 300zł to ten damper będzie chodził podobnie jak ten wcześniej lub gorzej

Niekoniecznie. Zbliża się sezon zimowy i można "upolować" na Allegro coś fajnego w dobrej cenie. Ja jakieś 3 lata temu kupiłem za 350pln nowego Monarcha RT3, zdjętego z nowego roweru. Służy mi do dziś i jestem z niego zadowolony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Jakiej długości montażowej masz ten damper

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Odnośnie tego w co jest wsadzony damper jest to stół do majsterkowania(inaczej też nazywany monterski) , skręca się w nim jak by dwa blaty dział jak imadło, miałem gdzieś to w zakładkach ale znikło 

Możesz dać w imadło ale tam gdzie masz tuleje to albo złapać przez gumę albo przez miękkie szczęki imadła 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zlotym
16 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Jakiej długości montażowej masz ten damper

Szczerze to nie mam pojęcia a w tym momencie raczej nie zmierzę bo wygląda tak jak na zdjęciu, ale damper to sr suntour epicon lod a rama kross crime 2 

 

19 godzin temu, sznib napisał:

Niekoniecznie. Zbliża się sezon zimowy i można "upolować" na Allegro coś fajnego w dobrej cenie. Ja jakieś 3 lata temu kupiłem za 350pln nowego Monarcha RT3, zdjętego z nowego roweru. Służy mi do dziś i jestem z niego zadowolony.

Nie wiem czy dalej się pchać w ten rower serio. Skarbonka bez dna a niczym nie powala, jedynie traci na wartości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • oscypek_s
      Przez oscypek_s
      Cześć, 
      Uzyczylem rower znajomemu, a ten dopiero kiedy się odezwałem że coś jest nie tak poinformował mnie że spadł łańcuch i coś strzelalo. 
      Zauważyłem że automat trzymający linkę od hamulca wchodzi w szprychy w kilku konfiguracjach przerzutkek. Proszę o informację jak mogę to uregulować.
      Poniżej przesyłam link do zdjęć. 
      https://zapodaj.net/e296c5b208a85.jpg.html
      Z góry dziękuję 
    • TheJW
      Przez TheJW
      Co jakiś czas pojawiają się pytania o uszkodzenia lub zużycie opon, więc pomyślałem, że warto by założyć wątek bliźniaczy do tego o zębatkach.
      Czy się przyjmie, czy nie - nie wiem. Na pewno nie zaszkodzi.
      W tym wątku zwracajmy się zatem z prośbą do innych w kwestii oceny uszkodzeń lub stopnia zużycia opon.

      Starajmy się nie poruszać tu kwestii doboru opon, sposobu ich montażu/demontażu (o ile trudności nie wynikają z uszkodzenia) itp.
      W postach starajmy się zachować ład i w miarę zwięźle opisywać problem, załączajmy od razu zdjęcia oraz specyfikację problematycznych opon (producent, model, rodzaj itd.). Zdecydowanie ułatwi to "pracę" chętnym do pomocy.
       
      Może zacznę, ponieważ w tym roku poza napędem namiętnie niszczę również opony.
      Pacjent: Schwalbe Racing Ralph (2019) 29x2,25 Addix Speed SnakeSkin. Zalana mlekiem Stan's.
      Problem: Rozcięcie przy klocku na środku bieżnika w czasie wyścigu. Zanim się uszczelniło, "uciekło" ok. 1,5 bara i większość mleka z opony. Rozcięcie ma ok 6-8 mm, z czego "na wylot" ok 3 mm. Zdjęcie poniżej.
      Pytanie: Mogę się na tym ścigać, czy lepiej nie ryzykować i utylizować? Zwykle rozcinałem oponę tak, że od razu szła do śmieci. A tutaj nie bardzo wiem, jak to traktować. Niby mleko z czasem to uszczelnia, ale czy nie puści w czasie ostrej jazdy?


      Mleko wyciekające po oczyszczeniu otworu:

    • Ellsworth
      Przez Ellsworth
      Po wyprawie rowerowej z sakwami zauważyłem uszkodzenie i skrzywienie koła. Winna jest pęknięty i wybrzuszona obręcz. Mozna z tym jeździć? Jak bedzie wyglądać dalsza degradacja, stopniowa czy tez kolo rozleci sie w pewnym momencie niczym stluczona szklanka?

    • Gość Kappi
      Przez Gość Kappi
      Witam.
      Może ktoś z forum będzie wiedział co się stało, bo ja nie mam już pojęcia, a też nie jestem wystarczajaco rozgarniety w rowerach by wiedziec co tam się zepsuło, a więc sprawa wygląda tak, że mam rower Romet rumbler już paro letni i raz po jeździe zaczęło koło mi obcierać myślałem że to po prostu bedzie trzeba wycentrować koła i będzie działać, ale tak się nie stało, po wycentrowaniu i założeniu koła przy wolnej jeździ jest wszystko okej, ale gdy zechcę szybciej jechać i stanę na pedały i zwiększę na nie nacisk to coś jakby na tylnim kole w oście przeskakiwało i przesuwa się koło w bok i zaczyna ocierać na, tyle że nie da się już w ogóle  dalej jechać.
      I nie wiem teraz, czy to trzeba całe nowe koło kupować, czy coś z tego da się zrobić i naprawić je jakkolwiek może ktoś mi doradzi stąd.
    • KrzychuZKonopii
      Przez KrzychuZKonopii
      Witam! Czy aukcja: https://allegro.pl/oferta/amortyzator-sr-suntour-xcr-rl-26-7915534447# jest legitna? Sprzedają tam SR Suntour XCR RL 26, gdzie cena katalogowa to ok. 605zł i najniższa oferta w sklepie jaką znalazłem to 399.99zł: https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-sr-suntour-xcr-rlr-pd15895/?v_Id=98352 oraz dlaczego jest cała czarna bez napisów?
×