Skocz do zawartości

[zakup] Reba vs SID pod 26" - rozterki niedzielnego rowerzysty


biker_xc

Rekomendowane odpowiedzi

Shimano rowerowe Świry,

jako, że mój Epixon, raz w sezonie wymaga wymiany ślizgów (słychać i czuć delikatny luz na ślizgach - już drugi raz w ciągu dwóch lat), a ja nie lubię jak mi coś stuka, puka, trzeszczy więc rozważam rozstanie. Generalnie jak na moje potrzeby jest ok i byłbym z niego bardzo zadowolony, gdyby nie owe stuki. Z tego co zasięgnąłem języka, właściwie nie ma żadnego sensownego rozwiązania, które sprawiłoby, że ten problem zniknie na dłużej. Stąd pomysł na wymianę tego co mam na coś z tego:

https://allegro.pl/oferta/nowy-rock-shox-sid-kolo-26-tapered-9-mm-hit-8278589907

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-przod-rock-shox-reba-rl-26cali-100mm-8476686885

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-reba-rock-shox-dual-air-100mm-os-9-mm-8462897282

Czyli generalnie wybór między SIDem a Rebą. Czy będzie Reba SOLO czy Dual jeszcze nie wiem, po prostu robię rozpoznanie.

Aukcje przykładowe, sterówką i 9mm się nie przejmujemy ;) poradzę sobie z tym. Idealnym rozwiązaniem byłaby 1 1/8 i 9mm, ale pozostałe opcje, także biorę pod uwagę.

No i teraz pytanie do Was, Szanowni Koledzy:

Jeżdżę na rowerze, z garażu, spokojnie, po nizinach (na swojej ulubionej trasie mam 130m przewyższeń), 50% asfalt, 50% lasy, polne drogi, szutry, czasami wskoczę na jakiś korzeń, czasami w dołek albo dziurę w drodze. I tak przez cały rok robię te 3500km. Czy przy mojej wadze - około 95kg kupno SIDa nie będzie złym rozwiązaniem? Pytanie do tych co przy podobnej wadze, albo cięższych śmigają na czymś takim. Czy jego budowa jest podobna do Reby z tych linków? Generalnie chciałbym SIDa, ale trochę boję się jego wylajtowania przy mojej wadze. Z drugiej strony został zaprojektowany na bardziej wymagający styl jazdy, więc może da radę? No i kolejne pytanie, jak tam u Was z luzami na ślizgach i luzem roboczym? Jak często wymieniacie ślizgi?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odzew!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3500km rocznie po płaskich szutrach i zastanawianie się nad wyborem miedzy SIDem i Rebą - oto jest esencja tego forum :)))

Oba te amortyzatory do twojej jazdy to przerost formy nad treścią, do takiej jazdy to kup po prostu sztywny widelec, wyjdzie tanio, lekko i odpada przejmowanie się "wymienianiem ślizgów"i "luzami"  (LOL :)))

Ale jeśli już musisz mieć amortyzator to kup tańszy.

Edytowane przez gocu
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, gocu napisał:

3500km rocznie po płaskich szutrach i zastanawianie się nad wyborem miedzy SIDem i Rebą - oto jest esencja tego forum :)))

Spokojnie, pytający pytającym, ale pomocni forumowicze już doradzają koniecznie dual air i rozpatrują kolejne niuanse ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, z podanych linków wynika, że SID jest tańszy od reby ;)

To, że nie wykorzystam czegoś w 100%, ba nawet w 50, nie znaczy, że nie mogę tego mieć ;) Zobacz ile i jakich aut jeździ po ulicach i czy wszyscy korzystają z ich możliwości? Nie rozumiem tej spiny. Mam wolną kasę i chcę ją wydać na rower, bo lubię ją wydawać na rower :D  Gdyby mnie było stać na Ferrari albo Porsche to bym kupił i jeździł nim po przysłowiowe bułki do sklepu.  

Apropos waszych komentarzy, to tylko jeden jest sensowny, ten mówiący o tym by nie brać  SOLO, pozostali niestety biją pianę ;)

 

Poza tym, chcę kupić coś dobrego, na lata, z częściami, rozbieralne i serwisowalne we własnym zakresie (bo lubię dłubać w rowerze).

Edytowane przez biker_xc
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mi się jeździ bardzo dobrze, mam to co potrzebuję i jestem z tego zadowolony, i właściwie nadal bym był, gdyby nie owe stukanie, dlatego chcę rozwiązać ten problem definitywnie ;)

zobacz specyfikację mojego roweru, naprawdę niewiele mu dolega. No może koła mógłby mieć lżejsze, ale przy mojej wadze, te są pancerne. A że nie idę zgodnie z trendami 1x12 i 29" to inna sprawa :D 

Edytowane przez biker_xc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, JuraMałopolska napisał:

To ja mam lepszą propozycję sprawdź amory dt swissa te to dopiero są wypasy! 

Widziałem, fajne, ale boję się problemów z dostępem do części zamiennych. Nie chcę egzotyka, a tym w PL są te amory. Chcę w miarę bezproblemowo i w normalnych kosztach potem je serwisować. Do reby i sida części będą jeszcze długo, łatwiej będzie też znaleźć dawcę, gdyby coś poważnego się stało. Właśnie z tych powodów nie kupiłem https://allegro.pl/oferta/kola-mtb-dt-swiss-tricon-xm-26-nowe-7984633733 choć bardzo mi się podobają ;) Gdy pęknie szprycha, to pewnie nic nie zrobię :D

Edytowane przez biker_xc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, wyczuwam sarkazm. Ludzie co z wami jest nie tak? Padają konkretne pytania o konkretne amortyzatory a Wy jak zwykle... nie potrzebujesz, nie wykorzystasz, jak chcesz szpanować to kup złote kashimy itp...  Nie chcę szpanować, bo mnie to nie jara, chcę coś dobrego, co mi sprawi przyjemność zarówno z jazdy jak i z faktu posiadania.

Kupiłem epixona, bo miał bardzo dobre opinie i dobrą relację cena/jakość. Życie go zweryfikowało i tyle w temacie.

Potrzebowałem konkretnych argumentów za jednym bądź drugim. Nie pytałem czego potrzebuję.

Macie problem z czytaniem ze zrozumieniem?  Boli Was to, że ktoś kupi rebę/sida i będzie jeździł nim na wycieczki po okolicy? naprawdę nie czaję tego toku myślenia...

 

Piszę na podobno największym rowerowym forum w Polsce. Czy aby tu zadać pytanie techniczne muszę być pro? Robić 3000km miesięcznie? Bo jeśli taki nie jestem to nie mam prawa zapytać i uzyskać merytorycznej odpowiedzi? Ogarnijcie się ;)

Edytowane przez biker_xc
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michuuu napisał:

Jak dla mnie reba do roboty, sid dla lansu.:D

A jak dla mnie oba są do jazdy. 26" to relikt, za małe pieniądze, można kupić bardzo dobre komponenty. Fakt, nie podąża się wówczas za trendami. Do lansu to mógłbym kupić: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/2019-gorskie/xc-race/scalpel/scalpel_si-carbon-2 

Zobacz, za 800 możesz mieć nowego 26" SIDa. Gdybyś chciał kupić takiego 29" musisz wydać 3razy tyle. Ten SID obecnie kosztuje tyle co suntour raidon, ewentualnie jakieś badziewne rst. Tylko dlatego, że jest na małe koło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m0d napisał:

Spokojnie, pytający pytającym, ale pomocni forumowicze już doradzają koniecznie dual air i rozpatrują kolejne niuanse ;)

A co, będziesz mu kupował za swoje, że mu żałujesz? Wyobraź sobie, że ktoś ma gotówkę, chce sobie kupić zabawkę i w ramach tego chce kupić coś najlepszego co jest dostępne. Nie każdy zbiera na złotą trumnę.

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa rowery , 26" Reba i 29" SID , robię ok. 8-9k km i wg. informacji z netu Reba jest cięższa ale i bardziej wytrzymała , SID działa płynniej, jednak jest bardziej delikatny, podobno dość istotna jest waga rowerzysty.

Jeśli o mnie chodzi to jakiejś wielkiej różnicy nie widzę, może dlatego, że 29" to full, 26" sztywniak, moim zdaniem SID jest lżejszy i może minimalnie płynniej pracuje ale to może być kwestia tego, że jest nowy, Reba już troszkę przeszła. Moja waga to 90 kg.

Generalnie SID jest sporo droższy , chociażź na znanym portalu SIDy tzw. leżaki magazynowe są w bardzo dobrych cenach , jednak pewnie na dzień dobry wypadałoby wymienić uszczelki/olej , a takie przebiegi wybrałbym chyba nową rocznikowo Rebę. Pytanie jeszcze jaką masz wagę i jak zasobny portfel.

Edytowane przez pdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...