Skocz do zawartości
Szympek

[hamulce] Hope mono m4 jaki klucz

Rekomendowane odpowiedzi

Szympek

Mam problem otóż to nie mogę odkręcić śrub trzymających zbiorniczek wyrównawczy , a nie chcę ich ukręcić ampul/imbus 1 jest za mały a 2 za duży ( stare hopy mocowanie na is ) śruby nie są obrobione

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Skoro 1 za mały a 2 za duzy, widocznie jest to 1.5mm. Jest możliwe ze to jest w systemie calowym ale nie dam nic odciąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gawel76

Może być metryczny, pomiędzy 1 mm , 2mm są jeszcze 1,25 mm, 1,3 mm, 1,5 mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szympek
2 godziny temu, Puklus napisał:

Skoro 1 za mały a 2 za duzy, widocznie jest to 1.5mm. Jest możliwe ze to jest w systemie calowym ale nie dam nic odciąć.

Ja pierwszy raz mam styczność z hope-m i nie wiem jak to wygląda czy są specjalne klucze czy co 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Accent_Szaj
      Przez Accent_Szaj
      Tak sobie poczytałem, że ludzie pytają o:
      Jak odtłuścić tarcze ? Czy klocki po zalaniu olejem nadają się tylko do kosza? Jeden z tłoczków chodzi "leniwie",albo jest zapieczony.Co zrobić? Jak odpowietrzyć hamulce? Jak ustawić FS w klamce? Jak ustawić zaciski?  Hamulce piszczą,co zrobić? Postanowiłem zebrać wszystko w jednym miejscu i opisać.
      1.Tarcze
      Mycie płynem do naczyń.Spłukanie wodą i wytarcie ręcznikiem papierowym do sucha Mycie IPA(albo innym alkoholem bez gliceryny ) Wycieranie ręcznikiem papierowym Mycie rozpuszczalnikiem uniwersalnym 2.Czyszczenie klocków 
      Jest to metoda ostatniego ratunku.Nie działa ze wszystkimi rodzajami klocków,ale skoro i tak macie je wyrzucić ,to czemu nie spróbować?
      Wypalanie palnikiem, bądź nad kuchenką gazową około 10 sekund(zapalniczka tylko żarowa, inne nie daje rady) Starcie papierem  Mycie IPA Wycieranie ręcznikiem papierowym   3.Luzowanie tłoczków "Procedurą luźnych tłoczków"
      W 2-tłoczkowych zaciskach nie jest to tak duży problem jak w 4-tłoczkowych.
      Tłoczki wysuwają się i chowają nierównomiernie ,przez co nawet po ustawieniu zacisku idealnie do tarczy, po paru naciśnięciach klamki ,znowu coś nam trze .
      W takim wypadku koniczne jest luzowanie tłoczków. Z resztą, jak wkładam nowe klocki i muszę zresetować tłoczki ,to również je luzuję
      Poniższy filmik doskonale pokazuje krok po kroku jak to zrobić.
      4.Odpowietrzenie
      Pełne (w shimano dwustronne) odpowietrzenie. Ja jednak z przodu zdejmuje zacisk i przed wciąganiem oleju do strzykawki podnoszę zacisk ponad poziom zbiorniczka, pozbywając się dodatkowych bąbelków. Co do tyłu, ze względu na wew.prowadzenie linek jest to bardziej problematyczne. Obracam rower na stojaku, aby zacisk był nad zbiorniczkiem, pamiętając o poluzowaniu klamki i obróceniu zbiorniczka, aby zachował poziom
      Jak używasz żółtego bloczka do odpowietrzenia, to:
      Po odpowietrzeniu nie zdejmuj zbiorniczka z klamki. Załóż klocki i zamontuj zacisk.
      Teraz ponaciskaj kilka razy klamkę stukając w przewód na całej jego długości. Powinna po którymś razie stwardnieć. Jak to nastąpi. Zdejmujesz zbiorniczek i zakręcasz korek od klamki.
       5.Ustawienie Free Stroke FS 
      Wielu z nas zazdrości posiadaczom klamek XT i XTR, że mają możliwość ustawienia FS przy pomocy śrubki.
      Jeżeli takową mamy, to trochę wykręcamy ją, tak jak na poniższym filmiku przed odpowietrzeniem układu.
      Jeżeli śrubki nie mamy, bądź chcemy sami ustawić odległość klocków od tarczy ,tutaj nie radziłbym tego ruszać amatorom, ale jeżeli mimo ostrzeżenia chcesz ,to robimy tak:
      Odpowietrzamy jak pkt. 4.  Zakręcamy korek w klamce  naciskając delikatnie tłoczek w strzykawce(dobijamy jeszcze odrobinę oleju) zmniejszając FS prawie do 0 i zakręcamy odpowietrznik Jeżeli uda nam się ustawić zacisk to zostawiamy, Jak nie to luzujemy śrubkę/korek, tak aby na gwincie pokazało się dosłownie pół kropelki oleju(taki pot) i szybko zakręcamy. Ścieramy pot z klamki i czoła  i próbujemy ustawić zacisk ponownie    6.Ustawienie zacisków.
      a.)Wyjąć i odgiąć blaszkę pomiędzy klockami, jeżeli to możliwe, bez odkręcania zacisku. Odgina się ją u nasady, tam gdzie są otwory na śrubę/zawleczkę Pomogło? Zostaje. Nie pomogło pkt.b.) b.)Ustawianie zacisku. Patrzysz pod światło gdzie klocek jest bliżej tarczy. Luzujesz jedną śrubkę i delikatnie starasz się ustawić klocki centralnie po środku. Po każdym dokręceniu śrub naciśnij i puść klamkę.Tutaj należy wykonać test mocnego hamowania i w razie potrzeby powtórzyć b.)Pomogło? Zostaje. Nie pomogło po trzech próbach idź do pkt.c.) c.)Luzujesz tłoczki wg. zaleceń z filmiku z pkt.3. Pomogło? Zostaje.Nie pomogło pkt.d) d.)Prostowanie tarcz przy pomocy Klucza nastawnego/angielskiego.Ze względu na krzywiznę mocowania PM,często nawet nowe tarcze trą. Pomogło?Zostaje.Nie pomogło pkt e.)  
      e.)Wymiana tarczy i powrót do pkt a.) 7.Ustawienie odległości i kąta klamek
      Wydaje się to oczywiste? Bo takie jest . Tu nie ma jakiejś wielkiej filozofii. Klamkę ustawiamy tak, aby było nam wygodnie.
      8.Test 
      Jeżeli buczą, powtarzasz pkt.1 i 2. Jeżeli klamki wpadają za głęboko to wracasz do pkt 4 i 5. Jeżeli trą ,to idziesz do pkt.6 U mnie heble są cichutko i zatrzymują rower w miejscu. Jednym słowem, Kotwice! Jak tak samo jest u Ciebie, to gratuluje pełnego sukcesu 
    • Gość Daniel
      Przez Gość Daniel
      Cześć, zauważyłem wyciek płynu z tej gumowej zaślepki którą widać na zdjęciu oraz tarcza zaczęła dziwnie piszczeć podczas hamowania. Co może być uszkodzone lub do wymiany?
    • PanMarcinPL
      Przez PanMarcinPL
      Nowe hamulce SRAM Level, komplet wraz z tarczami G2SC 180mm przód, 160mm tył.
      Ściągnięte od razu z nowego roweru, ani razu nie użyte. Długość przewodów 85cm przód, 140cm tył, jest to ten sam model co SRAM Level T, różnica wagi. W komplecie również adapter pod 180mm.
      Cena 500zł
      Preferowany odbiór osobisty lub wysyłka tylko po przedpłacie gratis paczkomatem lub kurierem +15zł
       













    • darkside10
      Przez darkside10
      Panowie i Panie potrzebna mi rada.
      Podczas hamowania z hamulca przedniego słychać dźwięk. Podczas jazdy co jakiś czas, a w warunkach domowych kiedy raz kręcę w przód,  a raz w tył - niemal zawsze.
      Na filmie dość dobrze udało mi się to zarejestrować. Da się tam coś dokręcić żeby to nie występowało?
      https://www.dropbox.com/s/t70et6y0fafbyji/20200907_201528.mp4?dl=0
       
    • Barmanix
      Przez Barmanix
      Część. 
      Które byście hamulce wybrali i dlaczego? 
      Cenowo wychodzi mi 615 za 409 komplet, a mt500 za 300, używane po 500 km, niby. 
      Do takiego roweru:
      https://www.scott.pl/produkt/822/5014/Rower-Metrix-20/
       
×