Skocz do zawartości

[hamulec tylny] saint odpowietrzanie


Radoslaw85

Rekomendowane odpowiedzi

Ten "klocek" to tłoczek. Jak już tyle wylazł, to schowaj ten po przeciwnej stronie i go wyjmij. Wyczyść delikatną szmatką za pomocą alkoholu, wnętrze zacisku tak samo. Uważaj żeby na uszczelkę tłoczka nie wpadł żaden brud. Potem delikatnie wsuń tłoczek na swoje miejsce, może wcześniej lekko nasmarować uszczelkę płynem hamulcowym.

Jak już złożysz, to czeka Cie pełne przelanie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczek wsadzony delikatnie i wszedł

oczywiście wyczyściłem tłoczek, a w srodku - cięzko miałem - poradziłem sobie szmatką czystą bawełnianą i łyżką plastikową do opon

 

PS: czy teraz mam go odpowietrzyć i przelać standardowo? czy trzeba robić jakieś dodatkowe rzeczy jak uzupełniać płyn z zaciśniętą klamką i powoli klamkę popuszczać w miarę uzupełniania płynu?

Edytowane przez Radoslaw85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałeś już kiedyś hamulec? Wiesz jak to robić?

Płynu wejdzie sporo, bo to jednak 4 tłoczki, jednak jeżeli masz dużą strzykawkę, to pierwsze napełnienie powinno pójść od razu. Potem tylko kwestia usunięcia pęcherzyków powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostawiłem jak było i poszedłem przejechać kawałek

w pierwszym hamowaniu klamka lekkawo opadła ale potem zaczął hamować prawidłowo i bez problemów = tyle że klamka zaciska się "głębiej"niż przed wy-padniętym tłoczkiem.

domyślam się zatem że czeka mnie kolejne odpowietrzenie?

czy tutaj w tej sytuacji mam stworzyć podciśnienie w celu wyciągnięcia pęcherzyków? czy przetoczyć płyn kilka razy?

dodam jeszcze że teraz ciśnienie w układzie jest stałe - nie czuję aby coś wyciekało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetaczasz płyn aż bąbelków nie będzie. Obejrzyj filmiki na YT lub przejrzyj dokumentację Shimano. Kluczowe, a wręcz krytyczne jest aby klamka była wyżej niż zacisk, nawet bez kawałka przewodu pnącego się do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Radoslaw85 napisał:

z tym akurat nie ma problemu bo klamke mam na kierownicy a zacisk na dole ramy na swoim miejscu,

Co wcale nie oznacza, że w którymś miejscu przewód nie idzie do góry ;)

Tak jak pisałem, obejrzyj, poczytaj. Jest sporo metod żeby bardzo skutecznie pozbyć się powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdzieś jeszcze widziałem jak przed odpowietrzenim odkręca się klamkę na max od gripa (odchyla za pomocą śruby regulacyjne) i wtedy przystępuje do odpowietrzania 

Saint i Zee odpowietrzania się podobnie 

Ja w klamkę wkręcam lejek po czym strzykawką przez zacisk wciskamy płyn, gdy już tak zrobię, zakręcić trzeba śrubę w zacisku. Następnie kilkukrotnie strzelam z klamki i zawsze wydostają się bąbelki powietrza. 

W ten sposób zawsze udaje mi się odpowietrzyć hamulce 

Dodam jeszcze że nie wkładam w zacisk tego plastikowego bloczka tylko odpowietrzam na tarczy i klockach 

Bo gdy odpowietrzasz na bloczku plastikowym a później wsadzisz w zacisk klocki to jak będziesz miał np połowę stanu klocków, zwyczajnie klamka zrobi się miękka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady - ale znalazłem problem gdzie indziej (chyba)

 

mianowicie - jak mówiłem udało mi sie fajnie odpowietrzyć zachyba 3cim razem - potestowałem i działało, 

wiedząc to o czym pisał @piter614, co wg mnie jest oczywiste, bo uim mniej klocka tym większa odległość pomiędzy klockiem a tarczą = miększa klamka.

dlatego ja zawsze przed odpowietrzeniem leciuteńko - dosłownie kapinke wyciskam klocki klamką i odpowietrzam, wtedy odległość pomiędzy klockiem tarczą się zmniejsza.

 

Problem zrobił się teraz, bo znowu zrobiła mi się miekksza klamka i odpowietrzam ponownie, zawsze nie było problemu by działać na 2ch strzykawkach, zawsze wyciskało te w klamce hamulca.

Dziś niestety stało się coś dziwnego - zamiast wypchać strzykawkę płynem (jak zwykle się działo) zaczęło mi kapać z klamki - moje sainty maja taką złotą wkretkę z której ciekło(nigdy wcześniej się to nie działo)

zdjęcie powinno byc w załącznikach

i z tego złotego elementu zaczęło kapać płynem, coś się albo odkręciło, albo rozszczelniło.

da się coś z tym zrobić?

a kolejna sprawa

jesli będzie to do oddania na gwarancje a udałoby mi się wysłać samą klamkę - to czy do i - spec B mogę podłączyc klamkę SLX?

https://allegro.pl/oferta/shimano-klamka-hamulcowa-slx-bl-m7000-prawa-7851852325

wkrętka.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...