Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent

Rekomendowane odpowiedzi

Mariusz098
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów.  

Chciałbym na wstępie dodać iż jestem nowy nowy na forum oraz nie mam zbyt dużego doświadczenia z rowerami.

Mój problem polega na dziwnych dźwiękach dochodzących z tylnej piasty w rowerze Romet Orkan 3. Mieliście z takim czymś do czynienia? jak zabrać się do naprawy tego? Dodam że pierwszy raz te dźwięki usłyszałem po przejeździe krótkiej trasy około 40km w dość deszczowy dzień. Dodam że jest to tylko w jeździe na "luzie" przy pedałowaniu tego dźwięku nie ma.

dodaje filmik który wstawiłem na YT ponieważ tutaj jego wielkość była za duża z góry przepraszam za jakość choć chodzi tylko i wyłącznie o sam dźwięk koła. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Edytowane przez Mariusz098

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Hmm.. stawiam na plastikowy protektor szprych ( to kółko między kasetą, a szprychami ) - pozbądź się tego, albo śrubokrętem powyginaj tak,żeby nie ocierał gdy koło się kręci, a kaseta stoi w miejscu ( jak pedałujesz to i kaseta i koło kręcą się jednocześnie ) Zakręć kołem i zajrzyj z góry, z boku, czy to on powoduje ten dźwięk.

Jeśli nie to to chyba bębenek piasty, ale stawiam na protektor.

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mariusz098

tak dokładnie plastikowy protektor szprych był winny, bardzo dziękuję za pomoc ^^ 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Mr.Beyo
      Przez Mr.Beyo
      Witam na wstępie, gdyż jest to mój pierwszy post.
      Temat dla nie których banalny bądź też powielony setny raz, ale też mam swoje kryteria i chciałbym zasięgnąć rady u Was.
      Mianowicie planowałbym zakup podstawowych rowerów dla mnie wzrost 185 cm oraz dla żony 165. Rowery będą użytkowane przez okres wiosny i lata - rekreacyjnie dlatego też na wstępie napisałem i mają być to podstawowe konfiguracje, które pozwolą na jazdę na asfalcie, szutrze, las itp (nic wymagającego).
      Dodatkowo, myślałem nad czymś używanym, by dać komuś zarobić, a można też dorwać coś w rozsądnych pieniądzach i w dobrym stanie (rower nie musi być igłą, mogę dać go do serwisu, jakieś ryski itp też da się przeżyć). Budżet do 1,5-2 K za oba. Nie jest to dużo ale jak za używki to może by coś się dało wyrwać.
       
      Jak z opinią dla Rockrider. Estetycznie jak dla mnie git ale to jest najmniej ważne, cenowo też by mieściły się, gdyż można używane sztuki wyrwać na OLX. Modele? Dla mnie osobiście może 6.3? a dla żony 5.1??? (chyba, że warto pomyśleć nad innymi modelami)
      Dodam też, że do roweru będzie doczepione siodełko dla małej córki. Może to będzie miało znaczenie w postaci takiej jak rower będzie się zachowywał.
      Za każda uwagę i wpis dziękuje z góry.
       
    • seba14041983
      Przez seba14041983
      witam!
      jestem tu nowy.po 15 latach chce wrócić do jazdy na rowerze.
      mam zamiar kupić rower "uniwersalny"
      wybór padł na 3 modele tj.
      https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-3-disc--ge--2019
       
      https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/23067/?colorCode=black
       
      https://www.bikester.pl/cube-nature-rower-crossowy-szary-857851.html
       
      jestem zielony w tym temacie i zwracalem uwage glownie na firme i wyglad.
       
      prosze o pomoc
       
    • szymonryba1995
      Przez szymonryba1995
      Witam. Szukam dobrego budżetowego roweru do jazdy po piaszczystych drogach i po mieście. Nie chciałbym wydać więcej niż 1200-1300zł. Ma ktoś jakieś sugestie?
    • Krotexun
      Przez Krotexun
      Cześć. Mój pierwszy post. Jeśli złamię regulamin to proszę mnie porządnie ostrzec 
       
      W ciągu maksymalnie miesiąca chcę zakupić rower, wiadomo. Fakty:
      1. Rower w tygodniu będzie do jazdy do pracy i z pracy. Na razie blisko ale za 2-3 miesiące to będzie 7km poza miasto.
      2. Po pracy czasem przejażdżka po parku (drogi asfaltowe jak i polne z wybojami, dziurami itp.)
      3. Weekendowo wypady i po mieście i poza miasto. Czasami dłuższe (40-50km) trasy albo nawet i dalej. 
      5. Mam 188cm wzrostu, waga to 80-82kg (dążę do 75-77kg). Poza moją wagą dojdzie czasem plecak z maks 5kg masą. No i osprzęt (światła, jakiś bidon itp.)
       
      Chciałem na początku kupić górski (ze względu na możliwość jazdy w terenie trudnym), ale myślałem też o rowerze typu cross. Odwiedziłem wczoraj Decathlon oraz GoSport. Szczerze mówiąc B'Twin z Decathlon średnio mi się podoba. W GoSport zauważyłem dwa modele, które cieszą moje oko a i pasują mi wielkością, wygodą i zwrotnością. Są to:
      1. Kross MOVE 1.0 rozmiar 19" lub 21" koła 27,5"
      2. Scrapper CR7.9 rozmiar L
      Podobają mi się obydwa. Kross trochę bardziej wizualnie i ma od razu odrobinę szersze opony, ale w tym drugim można takie też założyć bez problemu. Planuję jeszcze zerknąć na Kross MOVE 2.0 ze względu na lepszy osprzęt od wersji 1.0, choćby hamulce, oraz manetki hamulców (1.0 ma plastiki).
       
      Co sądzicie o tych propozycjach? Czy według was są warte uwagi? Który bardziej? Który mniej? Szczerze mówiąc któryś z tych dwóch czy trzech chciałbym wybrać ponieważ każdy z nich mogę przetestować na sobie w sklepie. Nie chcę kupić przez internet, bo nie chcę się bawić w ewentualne zwroty. Dlatego powiedzcie mi czy któryś z tych rowerów jest wart uwagi bardziej niż reszta zestawienia?
    • wchaw11
      Przez wchaw11
      Witam. Ostatnio zakupiłem nowy rower. Jednak pierwsze co dało mi się we znaki to manetki przerzutek (obrotowe) - szczególnie przednich, ponieważ żeby zmienić bieg z pierwszy na drugi trzeba przejść kilka poziomów po drodze i łańcuch nie od razu się zmienia, tylko zazwyczaj jest tak, że przekładam z 2 na 3 i słychać tylko głośny i nieprzyjemny dźwięk a łańcuch zostaje na biegu drugim. Przerzutka z przodu - MICROSHIFT FD-M20, z tyłu - MICROSHIFT RD-M25, manetki - MICROSHIFT MS25. 
      Przychodzę z pytaniem czy można wymienić manetki na takie podajże klamkowe bądź cynglowe (takie nie obrotowe) i cenę wymiany (zakupu)  albo o porady na temat tych manetek i przerzutek, które mam obecnie, np. jak przekładać biegi, kiedy, o jaki stopień (w obrotowych przednich) i jak one mniej więcej działają.
      Pozdrawiam.
×