Skocz do zawartości
grzechu1984

[amortyzator] Suntour Axon - róznice

Rekomendowane odpowiedzi

grzechu1984

Witam.

Zastanawiam się nad suntourem AION 29". 

Występuje kilka wersji:

Boost na czarnej anodzie : http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-pcs-29-boost-czarny-mat-taper-2019/1869

Zwykla ( bez boost ) na złotej anodzie http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-29-15qlc-czarny-mat-tapered-2019/861

Zwykla ( bez boost ) wersja Elite http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-pcs-elite-29-15qlc-czarny-mat-taper-2019/2020

 

I teraz zastanawiam się nad paroma sprawami :

1. Czy czarna anoda to tylko zmiana koloru czy tez poprawa płynności działania oraz trwałości względem anody złotej ?

2. Czy wersja Elite to tylko mniejsza waga czy też zastosowane inne technologie ? 

Pozdrawiam

Edytowane przez grzechu1984

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Z tego co pamiętam czarna jest lepsza.

Wołaj @ACTIVIA, to jego sklep, jest ekspertem od SR.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maczet190399

@ACTIVIA Ci najlepiej powie ale wydaje mi się że czarna i złota anoda niema wpływu na działanie. Nowe amowy już nawet nie mają takiego koloru. Jedynie FOX Kashima. Wersja elite jest lżejsza bo ma koronę goleni Hallowtech czyli pustą w środku. Boost to zapewne wiesz że inna szerokość piasty i konieczność jej wymiany  lubkoła. No chyba ze przewidujesz wymianę lub składasz nowy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

W temacie piszesz o Aionie a linki podałeś od Axona. Który model cię interesuje???

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzechu1984

Oczywiście chodzi o Axona - moja pomyłka. Już poprawione. Dzięki za info.

1 minutę temu, ACTIVIA napisał:

Co do modeli Axona to jesli chodzi o BOOST-a to ma ta dużą różnicę że ma rury goleniowe 34mm a zwykłe Axony 32mm

Czyli zapewne waga też większa.

@ACTIVIA Orientujesz się czy zwykle Axony będą w wersji z czarną anodą ?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Dokładnie sprawdziłem według katalogu i według niego są w produkcji Axony BOOST z goleniami 32  oraz 34mm, natomiast co do dostępności na dzień dzisiejszy to mogę ci ten pod rury goleniowe 32 i 34mm załatwić

W zwykłych Axonach występują tylko rury goleniowe ze złotą anodą

 

17026.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzechu1984

Czyli wg aktualnych trendów ( xc / maraton ) najlepszym wyborem była by wersja Czarna anoda + boost + golenie 32mm  :) 

Czy wersja elite ( korona hollow ) występuje w przypadku Axona 32mm boost + czarna naoda ?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Co do BOOST-a to jestem w stanie ci tylko załatwić z goleniami 34 mm bo 32 mm jest już niedostępny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzechu1984

@ACTIVIA Jaka jest waga tego axona SF9-AX9-BS-RLRC-T-M  " Amortyzator Axon RL-RC PCS 29 BOOST 34 Czarny Mat Taper 2019 " ?

Czy jest aktualnie jakaś alternatywa wagowa dla Axona  32 ELITE ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Nie miałem  okazji  je ważyć 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




    • Eninz
      Przez Eninz
      Hej, powoli zabieram się do serwisu swojego raidona z roku 2017 tak obstawiam i wiem jak się wszystko robi. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz wiem  że jest to wręcz zabronione ale co wy na to żeby po serwisie dodać z 5/10 ml do dolnych lag po złożeniu wszystkiego i wstrzyknięcie oleju. Wiem że niektórzy tak robia tylko bardziej w np Aionie/Durloxach. Czy może to poprawić pracę amortyzatora/ zepsuć coś jak można tak zrobić i ma to poprawić prace amortyzatora to jaki olej i ile go wlać do każdej strony?
    • cegla1213
      Przez cegla1213
      Cześć!
      Przymierzam się do zakupu roweru MTB/XC. Jazda głównie po asfalcie, ale lubię też wjechać w las i tam trochę pokatować rower. Poczytałem trochę w internecie i oferta jest tak szeroka, że trudno się na coś zdecydować. Dodam, że nie zamierzam startować w wyścigach i spodziewam się, że rower kupuje na najbliższe 5-10 lat, żadnej wymiany części poza serwisem nie planuje.
      Moja górna granica jaką jestem w stanie przeznaczyć do 6000zł. Pan w sklepie zaproponował mi Kellys Gate 70 lub Kellys Gate 90, z tym że od razu powiedział, że on handluje albo Kellys albo Meridą stąd pewnie nie zapropnował Krossa, Specialized i innych.
      Też pytanie do Was, czy rzeczywiście potrzebuje tak drogiego sprzętu, czy w ogóle wykorzystam jego potencjał. Do tej pory jeździłem na jakimś noname rowerze kupionym jakieś 10 lat temu za ok. 1000zł, w którego wsadziłem amortyzator z RockShox (już nawet nie pamiętam jaki) i jakoś dawał radę. Tak jak wspominałem jeżdże głownie po afsalcie, ale wynika to też z tego, że w las sie nie zapuszczam z uwagi na niezbyt dobry sprzęt.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
    • dembovy
      Przez dembovy
      Dzień dobry, mam do sprzedania wszystkie części oprócz korony  z amortyzatora suntour xcr 34 boost 29 (120 mm) ze zwykłą spreżyną . Może ktoś zainteresowany ?
      Wszystkie części są zupełnie nowe,nieużywane , pochodzą z nowego amora kupionego w dużej  promocji z którego potrzebowałem tylko górne lagi/koronę.
      Na sprzedaż:
      - Dolne lagi 34 mm boost 29 ( bez naklejek ),czarne
      - kartridż blokady skoku (blokada na goleni ) , pasuje też do innych modeli suntour jak xcm, raidon itd ( pracuje w zakresie od 80 do 140, zależy jak się go ustawi )
      - sprężyna amortyzatora łącznie z nakrętkami i całą resztą aby zamontować ją w amortyzatorze.
      -zacisk boost ( zamiennik  qlock )
      - uszczelki, gąbki i cała reszta jaka się tylko znajdzie w dolnych lagach.
      Części mogę sprzedać w całości lub pojedynczo, jeśli czegoś potrzebujecie piszcie śmiało.
      Zdjęcia w weekend, jak wrócę do domu.
       
      Michał
×