Skocz do zawartości

[piasta] Jaka piasta tylna pod Boost 141 mm?


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Temat zakładam w imieniu mojego brata, który wiosną kupił Treka X caliber 8 z kolekcji 2018 i padł ofiarą 'super' jakości piast Formula. Po przejechaniu około 1000km okazało się, że przednia piasta w zasadzie się nie kręci. Piasta była za mocno skontrowana, tak że ledwo szło przekręcić osią palcami, co ciekawe dla syna brat w pakiecie kupił Marlina z tą samą piastą i sytuacji identyczna. Rowery wylądowały w serwisie tam niby wszystko naprawili... I tak w piątek robiłem bratu serwis amora i okazało się że ta piasta kręci się ta,k że w zasadzie nadaje się tylko na złom. Padł pomysł żeby kupić nowe koła, ale tu kolejny problem czyli nikomu niepotrzebny standard Boost 141mm w tylnym kole (przód jest standard). I stąd moje pytanie jaką piastę wybrać pod taki rozstaw? Czytałem gdzieś że DT Swissy da się tak przerobić za pomocą odpowiednich end-capów? Czy DT370 da się tak przerobić, a może jakiś Novatec? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piter233 napisał:

Jakie tam łożyska siedzą? Zwykłe kulki czy na wiankach?

No właśnie... Co to za piasta? Wygląda jak stare dt370? 

 

13 godzin temu, Piter233 napisał:

Czyli standardowo pisz do Dawida :D

@dawid często zagląda na nasze forum więc mam nadzieje że coś dopowie dzięki czemu wszyscy czegoś się dowiemy. Finalnie będę brata namawiał do zakupów u Dawida.

23 minuty temu, Mori4 napisał:

Taki filmik znalazłem

Dt 350 i 240 to jak widać można jedną ręką przekonwertować na 141 mm:P Tyle że w nie bardzo mieszczą się w budżecie:rolleyes:. Założenie to komplet kół w kwocie 1tys zł (+/-10%) a w tym piasty na maszynach, 28 szprych prostych (jakby dało radę zmieścić w cenie cieniowane dt2,0-1,8 to bajka) i obręcze dt m442.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT 370 w wersji na proste szprychy jest bardzo trudne do dostania na 148/12mm (a tylko taka piasta pozwala na zrobienie z niej 141mm qr)

Jedyna opcja to poszukać na allegro DT 370 148/12mm pochodzących z demontażu fabrycznych kół DT.

U siebie może mam nawet jedną taką piastę, ale musiałbym poszukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawid napisał:

DT 370 w wersji na proste szprychy jest bardzo trudne do dostania na 148/12mm

A czy ta piasta pod szprychy proste różni się czymś z punktu widzenia techniki, od tej 370 na szprychy gięte, na której masz zaplecione te koła z w/w linka?

2 godziny temu, dawid napisał:

Jedyna opcja to poszukać na allegro DT 370 148/12mm pochodzących z demontażu fabrycznych kół DT.

Rozumiem że na piasty innych producentów nie mam co patrzeć ja np. Novatec, tylko jestem 'skazany' na DT Swiss ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w środku DT 370 są identyczne niezależnie czy są na proste czy gięte szprychy

W styczniu dystrybutor Novateca ma dostawę, może zamówili piasty 141mm qr. Aczkolwiek póki co Boostów 148/12mm nie da się przerobić na 141mm qr, ponieważ tam wymienia się całą oś, a nie tylko endcapy (oczywiście ogarnięty tokarz taką oś może dorobić, ale to już sporo zachodu)

Jedynie widziałem że shimano ma w ofercie jakąś tańszą piastę 141mm qr

Póki co najłatwiej 141mm zrobić z piast DT Swiss

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎31‎.‎12‎.‎2018 o 16:34, dawid napisał:

w środku DT 370 są identyczne niezależnie czy są na proste czy gięte szprychy

Dzięki Dawid za info. Jak zwykle można na Ciebie liczyć! Drugi poważny problem z tym quasi-boostem, to brak dostępności zaciskaczy do tych piast. Ten w rowerze brata, to jakaś padaka, jest już lekko wygięty, a do tego chyba nie trzyma za mocno... bo ostatnio po jakiejś prozaicznej wywrotce koło wyhaczyło się z ramy. Nie wiem z jaką siłą był zamknięty, bo brat ma dwie lewe ale jak o tym usłyszałem, to nie mogłem w to uwierzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym. Nawet wczoraj pisałem bratu żeby zlecił to serwisowi, w którym będzie odbierał te koła. Ja się nie będę w to mieszał, wpadnę do niego tylko żeby sprawdzić efekty ich pracy. Chociaż tak szczerze, to już im nie ufam...Sprawdzić luz piasty powinni w ramach przeglądu zerowego, jak mój brat kupował rower. Kasują siano, nic nie robią i liczą na to że do końca gwarancji jakoś wszystko wytrzyma albo klient nie sprawdzi. Od serwisu Treka możny by więcej oczekiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Każde koło DT Swiss boost 12x148. Trzeba poprosić sprzedawcę o wymianę end-capów na QR 9,5 (stare dobre end-capy do osi 135) albo zrobić to samemu (koszt end-capów to od 69zł w górę (w zależności od źródła). Stare można za tyleż samo sprzedać (to typowe end-capy 12mm do piast 370/350/240 i wszelkich popularnych kół DT).

Tu masz link jakby co: https://allegro.pl/oferta/koncowki-dt-swiss-tyl-qr-5-135mm-end-cap-50-7412167212?snapshot=MjAxOS0wNS0wN1QxMzo1MTo0OS42NzVaO2J1eWVyO2RiZGZjMzFhYWJiZmQzZTAzODc5NTIwMmY0YTNiMDJmNzY3MDc0M2QxYTBmM2RlNzA0NTE0ZDlkNDljZWVmYmU%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No pewnie nie, tylko że z demontażu nie zawsze oznacza, że akurat jest to dostepny trowar od reki w wersji której potrzebujesz. Np jestem zainteresowany 350s na przód pod 24h i tarcze, klasyczne szprychy ... od lat nie widzialem ani SP ani zwykłych, :P Pod tył też nigdy nie było, ostecznie kupiłem nową na tył, a przodu aż tak bardzo nie potrzebuje żeby zapłacic za nia ponad 300pln z EndCapami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...