Skocz do zawartości

[Zębatka] Narrow Wide; Nowa do nowego łańcucha?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Przejechałem na zębatce Narrow Wide Hell'o MTB około 3300 km z napędem 1x9. Pomiar wskazywał zużycie łańcucha w przedziale 0,75 - 1, chociaż do 1 jeszcze trochę brakowało. Pod koniec zdarzyło mi się też że łańcuch spadł 2 razy z zębatki, chociaż zbiegło się to z momentem kiedy prawdopodobnie lekko skrzywiłem przerzutkę, także nie jestem w 100% pewny jaka była przyczyna. 

Aktualnie przechodzę na 1x10 i zastanawiam się czy ta zębatka jeszcze się nadaje czy może jednak kupić nową. Co sądzicie?

20181124-165258.jpg

20181124-165304.jpg

20181124-165258.jpg 

20181124-165340.jpg

20181124-165344.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw ją - jest OK. Chyba że ci przełożenia nie pasują, czy kolor ;-)) 

Węższy 10 rz łańcuch będzie się lepiej trzymał. Możesz spokojnie założyć nawet 11. Generalnie do NW węższy łańcuch zawsze będzie bardziej wskazany. Mam 11rz łańcuch w napędzie 9 rz. Oczywiście NW. Sprzęgło w przerzutce też robi robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli spadł Ci łańcuch z zębatki narrow-wide to znaczy że a) zębatka zużyta, b) przerzutka bez sprzęgła
Jeśli węższe zęby nie są bardzo ostre to możesz jeździć, ale zawsze możesz zrobić test z nałożeniem nowego łańcucha i próbą rozłączenia układu. Jeśli łańcuch trzyma się pewnie to nie ma problemu, jeśli nie to spróbuj poćwiczyć wbijanie zębatki w drzwi garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nic, jednak nauczony doświadczeniem wolę przygotować wszystko żeby w sezonie nic nie robić. W ten sposób udało mi się przelatać poprzedni sezon właściwie poświęcając czas tylko na konserwację napędu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to nie autosugestia po jednym zdarzeniu ale mam wrażenie że 9tkowy łańcuch zwyczajnie gorzej się trzyma. Raz z musu założyłem 9tke do napędu 10s, łańcuch działał zadziwiająco dobrze. Ale spadł... I to nie schody, drop czy kręcenie do tyłu. W Lasku Bielańskim, tam są takie śmieszne hopki i po takiej mi zleciał. Rower nawet nie zarejestrował lądowania damper ma 200mm, psttt i tyle, a tu pod nogą znikł opór.... Długo po tym jeżdżę na 10ce i jest jak przyklejony. A i ta 9tka bez większych oznak zużycia była a tarcza połowę tego co Twoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wziąłem zębatkę i zdałem sobie sprawę że obejrzałem tylko zewnętrzną stronę :D Wewnętrzna niestety wygląda już chyba dużo gorzej. Nie wiem czy dobrze widać to na zdjęciach ale ząbki mają wyżłobiony "próg", a spora część z szerszych jest wyszczerbiona na krawędzi :(

Co Wy na to? Już chyba nie wygląda tak kolorowo jak wcześniej...

Polecam otworzyć zdjęcia w nowym oknie, w pełnej rozdzielczości.

20181208-103350.jpg

20181208-103415.jpg

20181208-103453.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łancuchy 9 10 11 mają tej samej szerokości wnętrze.

brak sprzęgła ponoć jest jednak istotny  ( nie miałem: ale był xt krótki wózek , łańcuch 8, tryby 9zębatka stal od DrOetkera.nie spada przez 500 km, teraz zimowa zmiana na ostre, latem bedzie 10 s bez sprzęgła  )

właśnie jest chyba okazja zamówić stal 32 zęby, zapomniałem o tym, to zawsze stal,przecież był sygnał na forum... nie wiem, czy aktualne.

I Zawsze Działa - można założyć na stałe prowadnicę klatkę  jak od przedniej przerzutki i spokojnie dojeździć zębatkę do końca...

ps i taki przebieg z takim małym wyciągnięciem oznacza raczej łgodną ekploatację.... wczasach Golonki  łancuchy wyciągały mi się przy około 500-1000 km, zamieniałem dwa trzy, używałem wysokich sramów 8 s i 9, ale wtedy ciągle deptałem na stojąco wachlowałem biegami, czasami skręcałem łancuch jak warkocz, bywał pogięty. Rozrywałem itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...