Skocz do zawartości
qwell23

[porada] Brain Spec

Rekomendowane odpowiedzi

qwell23

Czołem,

przymierzam się do pierwszego w życiu full'a z przeznaczeniem do XCM / XCS

oczywiście czym się dłużej szuka tym ciężej na cokolwiek się zdecydować :)

podpowiedzcie proszę jakie są Wasze doświadczenia z systemem Brain opartym na FOX/Specialized remote Mini Brain, AUTOSAG, Brain Fade adjust I-Valve, 205x53mm

znalazłem używany rower, podobno z małym przebiegiem, wiem, że autoryzowany serwis liczy sobie krocie za serwis dampera,

ale znalazłem też parę wpisów z możliwością podmiany, chociaż nie mam też pewności, że w praktyce jest to dobre rozwiązanie.

Będę wdzięczny za pomoc

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
1 godzinę temu, qwell23 napisał:

ale znalazłem też parę wpisów z możliwością podmiany,

Jesteś pewien? Abstrahując od sensowności kupna fula z Brajanem i zakładania wymiany ,mocno watpię, abyś znalazł na polskim rynku jakikolwiek normalny tłumik z tym rozmiarem i ,co ważniejsze, mocowaniem do popychacza. Tłumiki Speca mają inne mocowania na tłoczysku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Zobacz sobie jaki tłumik ma kształt, żadne inne sprzedawane osobno jako "uniwersalne" nie mają takiej budowy, że kończy się na "płasko", a do tego dokręcasz "widełki" które mocujesz do ramy.

Commencal ma podobne tłumiki(w sensie że są w ich rowerach takie montowane, nawet zwykłe Monarchy), ale czy jest np na końcu tłoka otwór takiej samej średnicy itp... wątpliwe że będą pasowały.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qwell23
Teraz, durnykot napisał:

Jesteś pewien? Abstrahując od sensowności kupna fula z Brajanem i zakładania wymiany ,mocno watpię, abyś znalazł na polskim rynku jakikolwiek normalny tłumik z tym rozmiarem i ,co ważniejsze, mocowaniem do popychacza. Tłumiki Speca mają inne mocowania na tłoczysku.

Z tego co słyszałem, Spec notorycznie przestaje wspierać poprzednie rozwiązania Brain - tym samym na rynku zaczyna brakować części oraz nowych damperów.

Absolutnie nie jestem pewny ale na pewno jest adapter do takiego rozwiązania - jego mały minus to cena podobna do ceny nowego dampera :)

Ale co najważniejsze, bardziej ciekawy jestem opinii użytkowników - czy są zadowoleni z tego rozwiązania i czy wybraliby go ponownie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Jak tam wsadzisz adapter to ten zawias będzie pracował bez sensu, normalnie masz od tulei przedniej do końca tych widełek sztywny element, dając adapter, będziesz miał jeszcze jeden zawias po środku, bo inaczej tego zrobić się nie da.

Był temat o Specu za 30k katalog, najpierw długa walka z niedziamiącym Ohlins'em, potem wysłali damper na czas naprawy Ohlins'a, nie wiem co to było dokładnie, ale z tym cały cudem "auto SAG" i co się okazało? Z "auto SAG'u" wyciekał olej. :D

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Teraz, qwell23 napisał:

Absolutnie nie jestem pewny ale na pewno jest adapter do takiego rozwiązania

Owszem ,są. Robi je np Bike Yoke

https://www.bikeyoke.de/en/bikeyokes/

Pod warunkiem, że będą mieć do np. Epica. 

Brajan jest OK, a przynajmniej idea jest fajna. Podobne rozwiązanie miał Fox w modelach Terralogic i z niego zrezygnował. 

Jechałem kiedyś na Specu z Brajanem. Do XC jest fajny. Do wałęsania się na luzie po górach - nie .  Brajan jest zorientowany na efektywność, nie komfort. Ale co kto lubi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qwell23
40 minut temu, TheJW napisał:

No dobra, ale...
CO TO JEST "XCS"? :D

etapówki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Maggot743
      Przez Maggot743
      Witam!

      Chciałbym prosić o pomoc bardziej doświadczonych/e kolegów/koleżanki o poradę w związku z wyborem nowego roweru.
      Otóż wiosną 2020 planuję zakup nowego Hardtaila oraz jego modyfikacje (waga, efektywność) w budżecie tak do 15 tys zł (fabryczna specyfikacja).
      Rowery, które biorę pod uwagę to:
      1. Specialized Epic Hardtail Expert 2019 (SID Brain, GX Eagle, Roval carbon)
      2. Specialized Epic Hardtail Comp Carbon (Reba, NX Eagle, Roval alloy)
      3. Canyon Exceed CF SL 7.0 (SID Select, GX Eagle, Reynolds T249 Carbon)

      Mimo, że podałem w nawiasach najważniejsze dane techniczne co do osprzętu to jednak interesuje mnie z tego tylko parę rzeczy a mianowicie SID Brain w Specu.
      W głównej mierze chcę dokonać wyboru ze względu na geometrię oraz zastosowane technologie.
      Co do właściwości poszczególnych wymiarów w geometrii rowerów wiedzę teoretyczną posiadam, jednak wiem, że najważniejsze są rzeczywiste odczucia.
      Obecnie jeżdżę na Grand Canyonie CF 5.9 2015 rozmiar L po lekkich modyfikacjach. (Jego geometria na załączonym obrazku)
      Mam 182cm wzrostu, noga 86cm. Rozmiar nowego roweru to raczej L.
      W związku ze zmianami w geometrii rowerów XC w ostatnim czasie ("progresywna", dłuższa rama, reach, bardziej płaski kąt główki, stromy podsiodłowy itd) mój rower z pewnością różni się od tych nowych. Ponadto nie miałem okazji póki co spróbować żadnego z nowych modeli. 

      Stąd pytania:
      1. Czy obecni tu (zakłada, że tacy są) posiadacze modeli wyżej wymienionych (ew modeli podobnych na tych samych ramach) mogliby wypowiedzieć się co do jazdy i zachowania się roweru w różnych warunkach (prowadzenie, skręcanie, podjeżdżanie, ciasne zakręty, zjazdy itd)
      2. Czy ktoś ma doświadczenie z użytkowaniem widelca SID Brain najlepiej 2018+. Teorię znam. Interesuje mnie czy są z nimi jakieś problemy i czy warto zainwestować w to rozwiązanie (nie ukrywam, że mi się podoba system Brain).

      Linki do geometrii:
      Specialized Epic Hardtail Comp Carbon 2020:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-comp/p/171064?color=264117-171064
      Specialized Epic Hardtail Expert 2019:
      https://www.specialized.com/pl/pl/epic-hardtail-expert/p/154337?color=237767-154337
      Canyon Exceed CF SL 7.0:
      https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/cross-country-bikes/exceed/exceed-cf-sl-7.0/2427.html?dwvar_2427_pv_rahmengroesse=XL&dwvar_2427_pv_rahmenfarbe=BK%2FWH#!accordions=1_1

       

    • FilipHt
      Przez FilipHt
      Witam.
      Przymierzam się do zakupu Fox 36 Van 2013 do Street Fightera 2019 ale Fox ma 180mm skoku a rama przyjmuje maks 150mm więc moje pytanie brzmi
      Jak obniżyć skok w Fox 36 do 150mm i czy w ogóle jest to możliwe ?
    • paulsen
      Przez paulsen
      Thrill Hill to nasz karbonowy full XC, dostępny w trzech wersjach malowania i sześciu wersjach wyposażenia. Rama waży ok 1,8 kg, koła oczywiście 29", standard boost, kinematyka policzona na napędy 1x i 2x, wewnętrzne prowadzenie przewodów i możliwość zamówienia roweru w wersji o skoku 100 lub 120 mm. 
      Modele można zobaczyć tutaj: https://www.rosebikes.pl/rose-thrill-hill-6-2681124
       
    • Zimi_CK
      Przez Zimi_CK
      Siemka,
      Kupię damper sprężynowy Fox lub Rock Shox ewentualnie Cane Creek DB o długości montażowej 200x57. Najlepiej jakby był to jakiś DHX lub Vivid, Van itp. itd. wchodzą w grę. Dobrze jakby był po pełnym serwisie z fakturą, która to powierdza. Budżet jaki mam przeznaczony na damper to max 700 zł. Jeśli nie był robiony serwis, damper jest w jakiś sposób uszkodzony, proszę poinformować na czym polega uszkodzenie lub wada (może da się naprawić). Wtedy dogadamy się co do ceny. Rama do jakiej potrzebuję dampera to Giant Reign X2, więc mile widziane dampery z tej ramy :).
      Z góry dzięki i proszę o kontakt.
×