Skocz do zawartości

[opony] gravel - pomoc w wyborze 700x40c pod mleko


MikeDozer

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Stoję przed wyborem opon do mojego wszędołaza.

Jeżdżę bardzo zróżnicowane trasy.

Zdarzają mi się trasy - ustawki z triatlonowcami, choć krótkie (tak do 60km). Wtedy pompuje moje kenda flindridge pod korek i lecę.

Zdarzają mi się trasy planowane 50% dojazdówki asfalt (wtedy lecę szybko) a potem 50% gruby szuter - ostatnio kleiłem dwa razy oponę na 40km szutru :(

Zdarzają mi się trasy "w ciemno" gdzie na 100km mam 20km asfaltu, 20km asfaltu BARDZO słabej jakości, 30km szutru i 20km leśnych dróg i 10km piasków ;)

Rzadko  jezdzę 100% teren - od tego mam rower terenowy.

 

Po prostu jezdzę nim wszędzie. Aktualnie mam Kenda flintridge i są całkiem ok. Mleka nie przyjęły :(

Z racji łapania snejków w trudniejszym terenie, chciałbym kupić opony pod mleko, które pozwolą mi jezdzić na niskim - wygodnym ciśnieniu, ale też które są po napompowaniu szybkie. 

Internety mówią SCHWALBE MARATHON ALMOTION TL-E OPONA REFL 28x1.50 np https://allegro.pl/schwalbe-marathon-almotion-tl-e-opona-refl-28x1-50-i7523509200.html

Tylko jak poradzą sobie w terenie? Na razie te mnie najbardziej przekonują.

Z drugiej strony Opona Schwalbe G-One Allround 28x1.50 MS OSC TL-Easy np https://allegro.pl/28x1-50-opona-schwalbe-g-one-allround-osc-tl-e-i6781756673.html

Tylko bieżnik wygląda delikatnie i szybko go zajadę na asfalcie.

Jeszcze są ciekawe oponki CHALLENGE Grinder RACE opona Gravel 120TPI 700x38c https://allegro.pl/challenge-grinder-race-opona-gravel-120tpi-700x38c-i7440669736.html

ale chyba nie są pod mleko.

 

Jakieś rady?

Pozdrawiam!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z podobnymi założeniami chciałem nabyć Vittoria Terreno Dry, które podpatrzyłem u kogoś na ustawce przełajowej, ale były chwilowo niedostępne i kupiłem Conti SpeedKing i jeżdżę z dętkami. Następne na pewno będą Vittoria Terreno Dry 33 pod mleko. Są też wersje 31x700c i 38x700c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w gravelu użytkuję Marathon Almotion ale w wersji 2,0". W okazjonalnym piasku byłem nawet pozytywnie zaskoczony, ale to jednak 0,5" szerzej :)  Teraz założyłem WTB Riddler, i też na asfalcie dają radę. Ale mlekiem ich jeszcze nie zalewałem.

https://www.wtb.com/products/riddler-45c

Są też 37c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam w lekki teren/asfalt opon Marathon Cross : https://www.rowertour.com/p/53067/schwalbe-marathon-cross-28-x-1.50-rg-ls-opona-drutowa-reflex .

Wprawdzie u mnie mam założone w rowerze trekkingowym, ale w gravelu też powinny się sprawdzić.  Ich plusem jest niska waga, niezłe zachowanie w terenie i małe opory toczenia na asfalcie. Nie wiem tylko czy dadzą się zalać mlekiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne oponki i do tego w sensownej cenie, bardzo niska waga. Natomiast odnośnie zalania mlekiem, to szanse są raczej niewielkie. Przy tak niskiej wadze, ścianki boczne muszą być cienkie.  Na tym forum znalazłem wpis osoby która próbowała : https://www.bikeforums.net/cyclocross-gravelbiking-recreational/1025081-anyone-run-continental-cross-ride-700x42-tubeless.html

Cytat

I tried and tried to get Speed Rides and Cross Rides (both 42mm, folding bead) to seal up tubeless to no avail, even on Stan's Crest rims. the bead is just too loose. a friend of mine get some to seal up on a Stan's rim, only to have the tire blast off the rim a few minutes later as he was test-riding it. not worth the risk, IMO.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MikeDozer napisał:

Dzięki,

 

Jeszcze taka oponka mi wpadła w oko https://allegro.pl/continental-opona-speed-ride-42x700-zwijana-i7413562202.html

Wygląda to bardzo dobrze, ale czy wejdzie ładnie na mleko?

Mam od kilku miesięcy na gravelu (Marin Four Corners), w rozmiarze 42c, użytkowanie - dojazdy do pracy w 95% asfalt, trochę lasu jak nadarzy się okazja, czasami włóczenie terenowymi drogami.

Opona spełnia moje oczekiwania - nie zamula na asfalcie odpowiednio napompowana, przy niższym ciśnieniu dobrze wybiera nierówności (jeżdżę czasami poniżej zalecanego, lekko poniżej 3b), w terenie w miarę pewnie jak na tego rodzaju bieżnik, bez zastrzeżeń leśne drogi i szutry. To raczej oczywiste ale nie lubi mokrej ziemi, mokrej trawy, lepkiego błota itp. - ostrożnie. Nie testowałem jeszcze zimą i przy niskich temperaturach z uwagi na pogodę. 

Powszechna opinia z netu tak jak powyżej - nie nadają się na mleko, niemniej osobiście nie próbowałem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn, wyglądają idealnie. 

Kurcze najlepiej wyglądają stare schwalbe hurricane :) typu https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-hurricane-pd4847/ :) ciągły pasek na asfalt przy duzym cisnieniu i klocki boczne które by łapały teren na niskim. Tylko żeby były pod mleko i w sensownej wadze :(

Jeszcze mi wpadły w oko WTB Nano. Maja niby bardzo agresywny bieżnik, ale środek wydaje się sensowny. Kurcze musiał bym się na nich przejechać :) Internet mowi ze z jednej strony są bardzo szybkie a z drugiej ze nie za szybkie na twardym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze masz Schwalbe G-one Bite  https://www.rowertour.com/p/83844/schwalbe-g-one-bite-700c-tl-e-osc-ms-opona-zwijana-2018 .To jest wersja tubeless easy, waga niska,  tylko cena wysoka, jak to zwykle u Schwalbe w przypadku opon z segmentu premium. To że środek ma bieżnik niekoniecznie jeszcze będzie oznaczać wyższe opory toczenia, pod warunkiem że klocki są gęsto rozmieszczone. Ten model jest wg Schwalbe trochę lepszy w teren niż G-one Allround.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, olo850 napisał:

Mam od kilku miesięcy na gravelu (Marin Four Corners), w rozmiarze 42c, użytkowanie - dojazdy do pracy w 95% asfalt, trochę lasu jak nadarzy się okazja, czasami włóczenie terenowymi drogami.

Też takich używam i też w Marinie, tylko Muirwoodsie :) Mogę powtórzyć praktycznie to samo. Dodam tylko, że rozmiar 42c u Continentala w praktyce to jakieś 38. Bez dętek nie próbowałem i nie przewiduję sprawdzenia tego w tym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Hurricane 42C i trochę się namęczyłem przy próbach wywalenia z niego dętki, ale ta opona się chyba do tego nie nadaje. Niby powietrze nie ucieka w żadnym miejscu, a nawet mlekiem się nie poci wcale, ale coś jest nie tak. Za pierwszym razem zrobiłem ghetto (pasek z wentylem z dętki) i przejechałem nawet 100 km - byłem mega zadowolony, bo przy ciśnieniu bliskim minimalnego toczy się prawie jak na maksymalnym z dętką. Odstawiłem do piwnicy i po 3 dniach smuteczek - opona odklejona od obręczy, a na dnie jeziorko mleka. Wygląda na to, że nie można uszczelnić rantu - powietrze sączy się tak minimalnie, że nie "przeciąga" mleka przez nieszczelności, a wąski balon odrywa rant od obręczy i klops...

Z przodu mam Smart Sama 1,75 i już 2 lata bez dętki chociaż obecnie muszę już uzupełniać powietrze co kilka dni.

Co do WTB Nano to miałem ją na tyle (co prawda 29x2,1) i to jest bardzo fajna opona, ale jeśli jest ta sama mieszanka co w MTB to zaraz zniknie na asfalcie. Klocki się uginają i ścinają na twardym jak gumka myszka. Szybka jest nie można powiedzieć i na dojazdówki w sam raz, ale nie jak te dojazdówki przeważają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...