Skocz do zawartości

musimisie

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana musimisie w dniu 15 Marca 2019

Użytkownicy przyznają musimisie punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika musimisie

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

57

Reputacja

  1. Tak jak w opisie chętnie wymienię większą APIDURE na mniejszą.
  2. Cześć wymienię APIDURA EXPEDITION HANDLEBAR PACK 14l na 9l.
  3. To jest bardzo dobra sugestia. Endurance odpada, chcę coś bardziej agresywnego. Przypomniałem sobie właśnie, że mam przejechaną 1h na Cervelo S3 z hamulcami szczękowymi po średniej jakości asfalcie i nie czułem żadnego dyskomfortu. 1h to co prawda niewiele, mostek też był dosyć wysoko ustawiony, ale trasa była dobrze mi znana bo pokonywałem ją gravelem, więc jakieś tam minimalne wyobrażenie o Aero się pojawiło.
  4. Dziękuje Panowie za komentarze. Faktycznie nie mam żadnego doświadczenia z aero, co najwyżej na ustawkach, kilku kolegów takimi jeździ więc z lubością im się przyglądam:) Ze swojej strony obniżyłem mostek i zmieniłem geometrię w RONDO na bardziej agresywną, jeżdżę też przeważnie na dolnym chwycie, ostatnio wjechała też joga więc przygotowuje się powoli do wygibasów. Nie ukrywam, że Aero po prostu podobają mi się, ale pewnie Canyon Ultimate jest rozsądniejszy tylko, że dostępny będzie dopiero w w lipcu:)
  5. Cześć, Dotychczas jeździłem, wciąż jeżdżę i nie zamierzam przestać na gravelu Rondo Ruut AL, natomiast dojrzałem do tego żeby mieć w swojej stajni dwa rowery. Gravel do niezobowiązujących wypadów, jazdy zimą i ultramaratony. Natomiast do ustawek szosowych i treningów chciałbym coś już stricte szosowego, z prześwitem na minimum opony 28mm - komfort jest dla mnie dosyć istotny, 35 wiosna dobija. Jeżdżę głównie po Podlasiu, ale w tym roku planuje pierwsze wypady w góry. Przeszukałem trochę internetu, allegro i OLX, i wygląda na to, że trzeba wydać przynajmniej te 10k zł na karbonową szosę z Shimano 105 (w przyszłości upgrejd do di2) i na tarczach. idealnie by było, żeby po wymianie kół (chociaż to pieśń przyszłości, to na razie zdecydowanym jestem na Evenlite 38mm , DT 240, Aerolite, 1380g), waga wynosiła poniżej 8kg. Nie upieram się przy nowych rowerach, ale używanych które by były wyraźnie tańsze od nowego roweru z fakturą praktycznie nie ma. Fajnymi okazjami są oczywiście wszelkie potestowe rowery, ale wiadomo jak w tym roku jest na rynku branży rowerowej. Myślę o rowerze Aero, po wstępnym zapoznaniu się z propozycjami producentów zauważyłem, że rowery Aero są nieznacznie cięższe od zwykłych szos w tym segmencie osprzętu. Poza tym Aero będzie chyba bardziej oddawał różnice w jeździe w porównaniu z gravelem. Od jakiegoś czasu choruje na na Cervelo S3, ale znacznie przekracza budżet, no i waga do najniższej nie należy, mimo, że na Ultegrze (8,60kg, koła DT Swiss P 1800 Spline 32 - 1752g) więc o zejściu do 8kg nie ma nawet co myśleć :/ No i w podobnej kasie jest dużo lżejszy Canyon Aeroad CF SL 7 Disc. Schodząc trochę niżej na ziemie wypatrzyłem sobie FOCUS IZALCO MAX Disc 8.7 oraz Bianchi Aria na 105. Co myślicie o tych rowerach? Czy Aero bardziej wprowadzi większą zmiane w porównaniu z gravelem?
  6. Myślę, że może łatwiej Decathlonowi będzie sprzedać tytanowego gravela niż topową karbonową szosę. Brakuje jednak w tym modelu trochę fantazji i właściwie poza tytanem niczym się ten rower nie wyróżnia.
  7. mam barankowo - gravelową kierownice. Zmiana pozycji to jedno, no i odpoczynek dla nadgardstków.
  8. dodatkowy uchwyt:), ale też nie chciałem znacznie obciążać roweru, który z tabołkami i tak już będzie sporo ważył. A lemondka z Decathlona spoko zwłaszcza za tą kase.
  9. Hej, Znalazłem interesujące rozwiązania około lemondkowe, lekkie ale też drogie, czy ktoś posiada, ktoryś z tych rozwiązań i mógłby się podzielić doświadczeniem: https://www.controltechbikes.com/products/item/383.html https://ridefarr.com/int/product/farr-carbon-aero-bolt-on-v2/ + https://ridefarr.com/int/product/arm-rest-kit/
  10. Cześć, Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że jest tak dużo haków przerzutek i mam problem bo nie mam pojęcia jaki model haku przerzutki pękł mi. O rowerze też za dużo nie napiszę. jest to po prostu karbonowy cross z szczękami i przednią amortyzacją. Czy muszę mieć dokładnie taki sam hak czy jest jakaś tolerancja w wyborze?
  11. No tak, drugi rower brzmi kusząco, tylko jak ja to wytłumaczę partnerce:) Byłem pare razy na lokalnych wypadach kolarskich, było ciężko ale nawet dawałem radę, albo koledzy dawali mi fory:) w każdym razie na kasecie łańcuch nie schodził z 11, a kadencja nie schodziła poniżej 90 obrotów;). Natomiast przy wymianie blatu na 42t i najmniejszej zębatce 10 to daje juz sensowne przełożenie 4.20, czyli powiedzmy takie 50t - 12t. Większym problem jest raczej stopniowanie kasety 10-42t to po kolei: 10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42 . No dobrze Panie kolego, a jest sens upgrejdować ratchet piasty z 18t do 36t albo 54t? To chyba ma znaczenie przy technicznej terenowej jeździe a na romantyczną jazdę raczej wartości dodanej nie przyniesie?
  12. Podbije temat. Przez weekend trochę się zorientowałem w temacie, ale i tak nowe pytania mi się pojawiły. Ostatecznie myślę wciąż o kołach Evanlite New Disk z piastami DT Swiss 350 albo 240s. Piasty są na Centerlock. Obecnie napęd w moim RONDO to blat 40t i kaseta 11-40t, piasty i tarcze w kołach mam na 6 śrub. W nowych kołach Evanlite założyłbym oczywiście tarcze na centerlock i kasetę 11 rzędową 10-42t. Koła będę zmieniał maksymalnie raz w miesiącu. Zdaje sobie oczywiście sprawę z tego, że te koła to taki fanaberyjny eksperyment i w tej kasie mogę zakupić używaną karbonową szosę i mieć więcej frajdy na asfalcie, ale... A) na moje potrzeby, i trasy 100 - 300 km po asfalcie taki komfortowy rower jak rondo ruut mi wystarczy. nie mam takiej łydy, żeby w pełni wykorzystać szosowy blat. C) Podoba mi się minimalistyczna idea posiada jednego roweru. D) Nawet jeżeli ten minimalizm mi się w końcu znudzi to i tak będę miał w przyszłości super zestaw kół do szosy, a za rok czy dwa lata pewnie pojawi się więcej używek na hamulce tarczowe. I teraz pytania: 1. Czy w związku z tym, że jedne tarcze są 6 śrub a drugie są na centerlock mogę mieć jakieś problemu z regulacja zacisków? (oczywiście każde koła mają swoje własne tarcze) 2. Czy różnica w kasetach 10-42 oraz 11-40 sprawi że będę musiał regulować za każdym razem przerzutkę 11 rzędową? 3. Czy używać do każdej kasety / koła oddzielnego łańcucha? (blat z przodu chyba się tak szybko nie zużywa? a może jednak lepiej zakupić zakupić jeszcze jeden blat 42t do wersji szosowej?)
  13. Cześć, Myślę o jakimś upgradzie do RONDO RUUT Al. Dojrzałem już do kupna pierwszego zestawu karbonowych kół, chociaż w tej cenie można by się już pokusić o fajną używaną karbonową szosę, tylko że koła uda mi się jakoś ukryć a zakupu kolejnego roweru nie wytłumaczę mojej drugiej połówce:) Jestem już praktycznie zdecydowany na koła Evanlite, waham się tylko pomiędzy wersją stricte gravelowa: https://evanlite.com/product/gravel-38-white/#configuration a wersją szosową z możliwością zainstalowania opon od 25mm do nawet 47mm https://evanlite.com/pl/product/new-disc-38-black/#configuration wagowo oba zestawy wypadają bardzo podobnie. Planuje jeździć z oponami 32 - 35mm, a jak w przyszłości pojawi się jakaś typowa szosa to z zakresem szerokości pewnie zejdę do 28 - 32mm. Zestaw typowo grawelowy ma asymetryczne obręcze i tutaj moje pytanie czy oprócz zakresu szerokości opon jest jakaś różnica pomiędzy tymi kołami, czy obręcz asymetryczna wpływa jakoś znacząca na jazdę jak to wygląda z serwisowaniem, czego można się po niej spodziewać?
  14. Hej, Wczoraj się dowiedziałem o istnieniu siodełek Morgaw Trian z elastomerami. Jak to się sprawdza?:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...