Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Prekompilator

[łatanie] Łatanie dętki - kiedy można jechać?

Rekomendowane odpowiedzi

Prekompilator

Czy dętkę ledwo załataną można eksploatować od razu, czy należy poczekać z tym kilka godzin, gdy łatka się już zwulkanizuje z dętką? Jakie macie doświadczenia?

U mnie przez 1,5 doby + jazda ok. 20 km bezpośrednio po łataniu zeszło z 4 bar do 2.5 ... Następnego dnia po dopompowaniu zeszło dużo mniej, ale upewnię się jeszcze dzisiaj, bo będę mierzył tym samym manometrem.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Coś musiałeś zrobić źle, bo można od razu montować i jechać. Ciśnienie przyciśnie łatkę do dętki pod oponą i od razu jest szczelnie.

Jak ktoś sobie klei kapcia na wyścigu to przecież nie będzie czekał:P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pp516
Napisano (edytowane)

Poczekałeś zgodnie z instrukcją kilka minut po naniesieniu kleju (tak żeby zmatowiał),  przed nałożeniem łatki ? Bo jak nie, to prawdopodobnie łatka nie przykleiła się dobrze i stąd problem. Potwierdzam, po dokładnym dociśnięciu łatki nie trzeba już czekać, można od razu pompować.

Edytowane przez pp516

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
1 godzinę temu, pp516 napisał:

po dokładnym dociśnięciu łatki nie trzeba już czekać, można od razu pompować.

Byle w oponie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prekompilator
3 godziny temu, pp516 napisał:

Poczekałeś zgodnie z instrukcją kilka minut po naniesieniu kleju (tak żeby zmatowiał),  przed nałożeniem łatki ? Bo jak nie, to prawdopodobnie łatka nie przykleiła się dobrze i stąd problem. Potwierdzam, po dokładnym dociśnięciu łatki nie trzeba już czekać, można od razu pompować.

Tak, nawet 3 minuty, zgodnie z instrukcją. Wcześniej papierem ściernym przetarłem porządnie dętkę. Trzymałem minutę łatkę. Pompowanie w oponie do 2 bar. Dopompowanie po przejechaniu ok. 200 m do niecałych 4 bar.

Gdzie jest zatem haczyk ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pp516
8 minut temu, Prekompilator napisał:

Gdzie jest zatem haczyk ?

Słaby klej albo słaba łatka, a może po prostu druga dziura ? Ewentualnie w oponie zostało to co dziurę zrobiło (kolec, drut, szkło) i dziurawi dalej.

Chyba nie ma co dywagować, ja bym wyciągnął dętkę , pod wodę i szukał skąd ucieka powietrze. Bo jak schodzi ponad 1 bar na dobę, to musi być dziura, (raz miałem też przypadek, że wentyl był nieszczelny).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prekompilator

Hmmmm...

Po kolejnym dniu zeszło do 3 bar. Dopompowałem do 3.7

Ale po kolejnych pięciu dniach i przejechaniu 80 km ... znowu 3 bary.

Wyjaśnieniem jest wg mnie fakt, że zauważyłem, iż wystarczy pół ruchu pompką i ciśnienie prawie wraca do 3.7. A więc powietrze nie ucieka (a w każdym razie ucieka bardzo mało - w normie), trzeba tylko ruszyć wentyl żeby pojawiło się prawidłowe ciśnienie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pp516

To chyba coś jest nie tak z pomiarem ciśnienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prekompilator

Po kolejnych 2 tygodniach i ponad 100 km... 2.9 bara. 

Czyli faktycznie coś z pomiarem, bo przecież nie schodzi od razu do 3, żeby później zmniejszyć drastycznie tempo. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pp516

Mierzysz osobnym manometrem, czy takim dołączonym do pompki ? Jeśli to drugie, to się nie dziw że się zmienia w trakcie pompowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prekompilator
Godzinę temu, pp516 napisał:

Mierzysz osobnym manometrem, czy takim dołączonym do pompki ? Jeśli to drugie, to się nie dziw że się zmienia w trakcie pompowania.

Więc już się nie dziwię, bo faktycznie używam pompkowego. 

BTW. Grunt, że załatanie się udało. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Kacper30000
      Przez Kacper30000
      Witam wszystkich, mam pytanie.Widziałem że mleczko uszczelniające można też zalać to zwykłego koła z dętką i ja właśnie chce to zrobić.Tylko nie wiem ile tego mleczka tam wlać. Moje obydwa koła to Continetal Doublefighter a rozmiar to 26×1.9. Chodzi oto ile wlać do jednego koła.
    • Rudder
      Przez Rudder
      Cześć
      Kupiłem dziś dętke Schwalbe 28 cali: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-schwalbe-standard-28-cali-pd8502/?v_Id=53724 z wentylem rowerowym.
      Zastanawiam się czy wybrałem dobry rozmiar dętki skoro  mam obecnie rozmiar dętki taki:  700x35-45C 27x1 3/8-1 3/4 z wentylem SCHRADER
      Czy mogę dętke którą kupiłem włożyć do mojej opony o takich parametrach: Rubena 42-622 (700X40C) GRIPPER ? Czy dętka będzie pasować ?
       
    • GucioPL
      Przez GucioPL
      Witam. Jaką dętkę wybrać do roweru górskiego Kellys wandal 2008? Zależy mi na tym żeby wytrzymała dość długo.
    • kacpa100
      Przez kacpa100
      Cześć! 
      Potrzebuję pomocy przy "Rozczytaniu" rozmiaru dętki bo po oględzinach Google już zgłupiałem...
      Tak też, moja poprzednia SCHWALBE model "No.17" to:  28" - 28/47-622/635
      Więc, eTRTO to "47-622" ? (Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić)
      Generalnie rower to Szosówka, polecicie jakąś dobrą dętkę?
       
      Ps.Jeśli temat już był na forum to podaj link zamiast samego "Było" - bądź podobnych.
       
       
      Z góry dziękuję za odpowiedź!
      Pozdrawiam!
       
    • QazMati
      Przez QazMati
      Dzień dobry.
      Z góry zaznaczam, że jestem zielony w tych tematach i zdałem się w tej sytuacji na sprzedającego i jego wiedzę. 
      Jakiś czas temu przebiłem tylną oponę wraz z dętką, najechałem na jakiś mały gwóźdź. 
      Poszedłem do sklepu rowerowego . Powiedziałem sprzedawcy, że przednia opona (sprawna) jest rozmiaru 27,5 x 2,1, a mój rower to Hexagon R5. Zaproponowano mi oponę "Continental Mountain King Sport 27,5 x 2,2" KLIK. Dętkę (podobno kompatybilną do tej opony) zaproponowano mi dokładnie taką KLIK. I teraz mam dwa pytania:
      1. Czy problemem jest to, iż przednia opona i tylna opona są w dwóch wielkościach? 27,5 2.1/2.2? 
      2. Założyłem nową oponę i dętkę (jestem pewien, że zrobiłem to prawidłowo) i w sumie dopiero po rozpoczęciu pompowania zorientowałem się, że dętka prawdopodobnie jest zbyt mała. Po prostu ona "nie rozprzestrzenia" i nie rozciąga całej opony. Pozostaje trochę luzu, mimo naprawdę długiego pompowania.Czy to ja robię coś cały czas źle, powinienem pompować aż do skutku, czy sprzedawca się pomylił? Nie chcę po prostu iść przed wcześnie z pretensjami do sklepu, bo może to ja popełniam błąd. Co powinienem zrobić w tej sytuacji.
       
      Bardzo dziękuję za przeczytanie i odpowiedzi.
×