Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] XT RD-M786 - problem z regulacją


mandacik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
Posiadam problem z regulacją przerzutki tylnej XT RD-M 786 10rz. Problem polega na tym, że nie mogę jej wyregulować. 
Na 9 (druga najmniejsza koronka kasety) słychać tarcie, nieregularne. Reguluje baryłką. Następnie na biegach 3 oraz 2 (biegi lżejsze) łańcuch próbuje przeskoczyć na większą koronkę, reguluję. Niby wszystko ok, biegi się zmieniają płynnie ale jak wyreguluję 3 i 2 to 9 się psuje, z powrotem trze o koronkę. Jak tu wyreguluję to biegi 8 i 9 się psują. I tak w kółko. Co ciekawe problem najczęściej występuje jak wrzucam lżejsze biegi. Jak idę w cięższe to 9 działa przyzwoicie. 

Nie mam już pomysłów. Linki i pancerze nowe, tak samo jak łańcuch HG54 oraz kaseta HG500 11-34. Napęd to 1x10 38t. Manetka xt SL-M780. Dodam, że łańcuch wydłużałem, bo za krótko uciąłem za pierwszym razem, łączyłem na pin, a ogólnie jest na spince. 
Hak prosty. Mam wrażenie, że łańcuch jest przekrzywiony na zewnątrz.
Ktoś coś poradzi? 

Napisano

Jest duża szansa że jest delikatnie skrzywiony hak albo przerzutka złapała luzy. Spróbuj jeszcze wrzucić na koronkę 32 i śrubą B ustawić górne kółko przerzutki nie dalej niż 5mm od największej koronki kasety.

Napisano

Pomyłka kaseta to 11-34, ale to żadna różnica. 
Nigdy nawet nie zbliżyłem się do 5 mm. Kółko jest dalej. 
Hak wydaje się prosty, tak samo jak wózek przerzutki, ale wezmę go rozkręcę i zobaczę jeszcze raz.
Luz przerzutki? Co to znaczy, jak z tym walczyć?

Napisano

A przerzutka była oryginalnie w rowerze czy wymieniałeś ?  Może jest możliwość zamontowania bezpośrednio do ramy z pominięciem haka przerzutki . Przed wymianą linki i pancerzy było tak samo ?

Zrób zdjęcie przerzutki z odl. pół metra.

Napisano
23 minuty temu, Dokumosa napisał:

Właśnie chodzi o to żeby nie było dalej niż 5mm = ma być równo ew. nieco bliżej.

Zrobiłem i efektu brak. Nadal 9 trze, jakby miał spaść niżej. 2 i 3 chcą iść w górę. 

5 minut temu, SoloTM napisał:

A przerzutka była oryginalnie w rowerze czy wymieniałeś ?  Może jest możliwość zamontowania bezpośrednio do ramy z pominięciem haka przerzutki . Przed wymianą linki i pancerzy było tak samo ?

Przerzutkę wymieniałem, używana, ale w dobrym stanie. Wcześniej miałem 3-9 (26-36-48 i 12-26) nie było takiego problemu, ale tam jeździłem tylko na środkowym blacie korby. Bezpośrednio do rami nie da się, nie w rdm-786, gdzie szczelina jest za szeroka do mojego haka, potrzebny jest adapter, który jest nowy. Wymieniałem cały napęd, więc od razu linki i pancerze nowe założyłem. 
Zdjęcie jutro mogę wstawić, bo na 13 do pracy i już nie zdążę. 

Napisano

No to jeśli luzów brak,  regulacja nie pomaga, linka chodzi gładko w pancerzu w całym zakresie to stawiałbym na krzywy hak ew. wózek przerzutki (musi być równoległy do koronek kasety). Tak samo dzieje się na włączonym i wyłączonym sprzęgle?

Napisano
W dniu 17.08.2018 o 11:11, Poochaty napisał:

z linią łańucha nie przekombinowałeś

Linia łańcucha jest taka sama jak w poprzedniej korbie 50 mm, idealnie prosty  łańcuch jest na 5/6 biegu (miej więcej połowa kasety HG500 10 rz. 11-34). Obecna korba to slx m670/675 (oryginalnie 24-38, ale zmieniłem na 38t narrow wide).

W dniu 17.08.2018 o 10:55, Dokumosa napisał:

stawiałbym na krzywy hak ew. wózek przerzutki (musi być równoległy do koronek kasety)

Wykręciłem hak - prosty. Rozkręciłem wózek przerzutki - prosty.
Posiedziałem dłużej i jest delikatny luz, ale nie na wózku (na końcu wózka jest wyczuwalny) a na tej części, co mieści się sprzęgło. 
Zdjąłem łańcuch, kiedy był właśnie na położeniu 9 biegu (duża koronka). Dolne kółeczko ucieka na zewnątrz, przez co nie ma idealnej linii kaseta-górne kółeczko-dolne kółeczko. Co jest dziwne, bo łańcuch próbuje przeskoczyć na większą koronkę.
Brak mi już pomysłów. 
Może być to wina łańcucha? Nie jest on idealnie równoległy do podłoża, ucieka na zewnątrz. Był on wydłużany i pin nieco wystaje, na zewnątrz. 

PS.
Wydawało mi się, że kiedy łańcuch był za krótki to było ok, ale nie pamiętam dokładnie.

  • Mod Team
Napisano
5 godzin temu, mandacik napisał:

Wykręciłem hak - prosty.

A jak do tego wniosku doszedłeś ? bo jedyną opcją jest zakręcenie przyrządu pomiarowego na rower, by stwierdzić czy hak jest ok czy nie.

W dniu 17.08.2018 o 09:45, mandacik napisał:

Następnie na biegach 3 oraz 2 (biegi lżejsze) łańcuch próbuje przeskoczyć na większą koronkę

Pytam bo to jest na 99% objaw krzywego haka właśnie. 

Ja miewałem przypadki że przerzutka nie działała poprawnie ... patrze na nią z tyłu, no prosto, wszystko ustawione jak trzeba, kółeczka sprawne, napęd w dobrym stanie a nie działa. Dopiero po wkręceniu "prostowacza haków" widać było jak bardzo jest daleko od "dobrze". 

Więc jeśli wykręciłeś hak, położyłeś na czymś gładkim i wydawał się ok ... to uwierz, ze raczej nie jest ;) 

Napisano
1 godzinę temu, Puklus napisał:

wykręciłeś hak, położyłeś na czymś gładkim i wydawał się ok

hehe dokładnie :D

Czyli hak? Tak? kolejne 50 zł w plecy. A mówili, że rower to oszczędności. 

"prostowacz haków" gdzie to idzie zdobyć?

Napisano

Gdyby istniał w mojej okolicy serwis rowerowy, to nie byłoby kłopotu. Polska B się kłania. Tu nic takiego w promieniu 100 km nie znajdę, tylko po stodołach coś dłubią i uważają się za serwis. 

Napisano

Już hak zamówiłem. Jak zamontuję zdam relację. Ostatnia część jaką zamawiam do roweru. Jak nie wypali to...

Jeszcze zapytam. Posiadam taki hak. Po co jest ten mały otwór na śrubkę? Nic do wkręcenia tam nie ma. 
724803937_1_1000x700_hak-ramy-do-przerzu

  • Mod Team
Napisano

Pamiętajcie, ze kupno nowego, haka nie zawsze sprawi ze będzie ok. Nowe, bardzo często trzeba dopasowywać, do nie do końca prostych ram ;) zwłaszcza karbonowych.

Napisano

Tylko trochę to dziwne. Bo na starym napędzie 9 rz. 12-16 i korbie 26-36-48, działało dobrze. No ale zamówiłem. 

Czyli hak nie koniecznie musie pomóc? Ktoś chce kupić rower?! :D

Napisano

Tak jak pisał Puklus. Hak to kawałek odlewu aluminiowego. Nie jest to element precyzyjny. Po montażu i tak go trzeba ustawić w linii przy pomocy przyrządu.

Napisano

Nowy hak założony, poprawy brak. Problem ten sam. Na starym napędzie z rdm662, kaseta 12-26 r rz. oraz korbą m521 26-36-48, nie było takich cyrków. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na zbyt krótkim łańcuchu też nie było, ale pewny nie jestem. Może być to wina łańcucha? Zarówno łańcuch jak i kaseta nowe.

Korba jest na nowym suporcie, podkładnkie dwie od strony napędu, jedna po przeciwnej. Więc raczej dobrze skręciłem. Korba luzów nie posiada, kreci się lekko. Linia łańcucha 50 mm, tak jak w starej korbie, popada na środek kasety 5/6 bieg. 
Już nie mam pomysłów, tylko wymiana tylnej przerzutki na nową, ale to koszt 250 zł i brak pewności że pomoże. 

Napisano

No to pancerze zostały. Wymień ostatni odcinek przy przerzutce. Pokombinuj z jego długością. Patrz by nie był skręcony, nie generował bocznych naprężeń. 

Napisano

Pancerze i linki również nowe, jagvire Universal sport. Pancerz wydłużyłem o 2 cm przy przerzutce, bo na śrubie od koła się opierał. Teraz jest jak w każdym filmie o wymianie pancerzy/linek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...