Skocz do zawartości

[2018] Prototyp napędu z wałem CeramicSpeed


Kowal1986

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem to nie ma prawa się sprawdzić. Przy klasycznym napędzie punktów podparcia dla napędu mamy na kasecie przynajmniej kilka, 6? 7? dla koronki 11. Punktów styku na korbie mamy też 10-20 i więcej. A tutaj cała moc ma być przekazywana przez 1 czasem dwa punkty oparcia zarówno po stronie koła jak i korby? Nie widzę tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie w laboratoryjnych warunkach, ale co się stanie jak wpadnie tam chociaż trochę brudu? A co z jazdą w deszczu?

Może to rozwiązanie fajne na jakieś czasówki przy dobrej pogodzie. Na dłuższą trasę, nie sądzę. Do codziennego użytku, niewykonalne.

Nie żebym był mądrzejszy od twórców, bo nie jestem, ale już na pierwszy rzut oka widoczne jest strasznie dużo miejsc które są zbyt mocno narażone na zanieczyszczenia.

Nawet jak coś oparte na tej koncepcji wejdzie w życie, to raczej będzie używane tylko przez zawodowców oraz malutką garstkę bogatych amatorów. Zupełnie jak ich kółka na łożyskach ceramicznych wózek przerzutki i łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 godziny temu, cervandes napisał:

A tutaj cała moc ma być przekazywana przez 1 czasem dwa punkty oparcia zarówno po stronie koła jak i korby? Nie widzę tego.

Na podobnej zasadzie działa przekazanie napędu wałem Kardana i w mechanizmach różnicowych. Zresztą to wygląda jak modyfikacja tej zasady z możliwością zmiany przełożeń.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sam myślałem nad czymś takim dawno temu ale z racji braku możliwości, zostało na myśleniu :P

4 godziny temu, Kowal1986 napisał:

Na szosie może ma to racje byty, ale w błocie nie daje mu nawet 5 minut :-).

 

Wystarczy to dobudować lekką, plastikową czy tam karbonową w wersji pro obudową, żeby nie było problemów z błotem.

Mnie bardziej martwi delikatność napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, durnykot napisał:

Na podobnej zasadzie działa przekazanie napędu wałem Kardana i w mechanizmach różnicowych. Zresztą to wygląda jak modyfikacja tej zasady z możliwością zmiany przełożeń.

 

To porównaj powierzchnię styku zębów w przekładniach ślimakowych do tego tutaj muskania rolką tej firanko-kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zobacz jaka jest różnica przy przenoszeniu napędu na zębatkę. W CeramicSpeed masz łożyska które wyglądają dość delikatnie + są podatne na zabrudzenia. Ten stary wał zmieli wszystko co do niego wpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko i tak zależy od zastosowanych materiałów. Bedzie miało być trwałe ... będzie kosztowało pieniądze za które tego nie da się sprzedać na masową skalę.

Koncept spoko, przemawia do mnie i nie zapominajmy o tym że klasyczny napęd też mieli błoto przez co traci na trwałości.

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak mówiłem, obudować, zamknąć w pojemniku z olejem i zmieniać co ileś tam. I taaadaaaa. Tylko no ... cena jednak będzie zabójcza. 

Choć jak by sie zastanowić czy na pewno? ile kosztuje napęd xx1 ?? no tytle co całkiem dobry samochód. A tutaj kaseta jest ... prostsza, choć musi być z niezwykle twardej stali, wałek z carbonu ... raczej nie drogie, układ jak by di2 z czujnikami by poprawnie zmieniać biegi, to tak to może kosztować ale w systemie di2 mamy 2 przerzutki, 2 manetki, baterie ... tu jest tego mniej to i cena powinna być niższa ... łożyska nie muszą być ceramiczne, zwykle kulki sa spoko, jak to będzie pływać oleum to wszytko sie nada w sumie. 

Jak by na tym popracować, da sie spokojnie zrobić to mechanicznie. Myślę, ze jest to wykonalne ... pytanie kto się odważy spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij że cena jest uzależniona od skali produkcji. Shimano ze swoim Di2 czy SRAM z eTap miało siłę przebicia bo to wielkie S przez co od razu mogli założyć odpowiednio duży wolumen.

Żeby ten projekt miał cień szansy przede wszystkim musiałby być kompatybilny ze standardowymi ramami ... Jest to wykonalne ale na prezentacji niestety tak nie jest. Powiązanie systemu z dedykowaną ramą niestety jeszcze bardziej  winduje cenę 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ogóle tego projektu nie widzę w rowerach. Ta płaska "zębatka" i sama rama musiała by być niewiarogodnie sztywna, żeby na najniższych biegach napęd nie przeskakiwał. Klasyczny napęd łańcuchowy zupełnie inaczej przenosi siły. Jak rozpiszecie sobie rozkład sił na tym rozwiązaniu to okazuje się, że znaczna część z tego co pakujemy w korbę idzie równolegle do osi koła i nie obraca kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to jest tylko koncepcja, nawet gościu z CeramicSpeed w wywiadzie na targach mówił, że to tylko pomysł i nie wiedzą czy cokolwiek da się z tym zrobić w kierunku praktycznego zastosowania. IMO to było projektowanie wyłącznie jako chwyt marketingowy, zrobili sobie niezłą promocję wpisującą się w charakter produktów marki ("walki o waty").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...