Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Radoslaw85

[Avid DB1] odpowietrzanie

Rekomendowane odpowiedzi

Radoslaw85

poznałem już teorię

jednakw moim modelu DB1 mam problemze zlokalizowaniem śrub w manetce do zalewania hamulca - prosze o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Radoslaw85

dzięki - i czy zasada jest taka sama skoro nie ma tutaj drugiej śrubki otwierającej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Do odpowietrzania ustawiasz klamkę w pozycji jak na zdjęciu. Procedura odpowietrzania się nie zmienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Radoslaw85

własnie - w wiekszości klamke ustawiam poziomo do podłoża

a skoro tutaj ma byc jak na zdjęciu to rozumiem jako pionowo do podłoża i cała manetka "pod" kierownica?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Tak, śruba do zalewania powinna być skierowana do góry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Radoslaw85

Dobrze.

zatem ostatnie pytanie:

DB1 odpowietrzamy i zalewamy od manetki do hamulcca?

czy od hamulca(dołu) do manetki (góra)?

oraz czy DOT 5.1 samochodowy różni się od 5.1 rowerowego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

Hamulce rowerowe ogólnie zalewamy od dołu. Tak, by pęcherzyki powietrza same z siebie wędrowały do klamki. A stamtąd poza układ.

DOT 5.1 to jeden płyn hamulcowy. Do zastosowania w samochodzie, rowerze, motocyklu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Radoslaw85

Czyli w takim razie DOT kupie w samochodowym :) bo te rowerowe s 4razy droższe i mniejsze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

To prawda, chemia "rowerowa" jest bardzo droga. To samo jest ze smarami. I nie bierz za dużo, o ile nie planujesz w najbliższej przyszłości robić hamulców w samochodzie. Najmniejsza butelka, jaka będzie. Na dwa hamulce nie zużyjesz nawet 50ml.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Radoslaw85

@Fenthin

wiem ze plyny do samego zalania wystarczy niewiele.

Jednak ja jezdze 365 dni w roku praktycznie i pozimie moj plyn to masa syfu,

wiec zamierzam naprawdę porzadnie przepchać węzyk czystym płynem.

a dodatkowo - czy jest sposób aby wlaćwięcej płynu niż fabrycznie?

Mam bardzo duzy skok rączni od bazowego położenia do faktycznego momentu początku hamowania i chciałbym to zredukować najlepiej do 0.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Koralowiec

Odpowietrzanie avida, takiego nawet jak db1, wymaga (dla pelnej mocy hamowania) odpowietrzenia osobno zacisku, przewodu jak i klamki. Zalewanie od zacisku do klami nie zda egzaminu. Avidy wymagaja przepychania plynu jak i odciagania powietrza w przeciwienstwie do np shimano gdzie jedynie przelewamy plyn przez komplet zacisku i klamk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bioly87

Co może być powodem słabego hamowania db1 jak poznać czy są zapowietrzone?

Mam te hamulce w 2 rowerach i w jednym muszę mocno dwoma palcami naciskać, a w drugim wystarczy jeden palec z tym że ma większą tarczę 180mm vs 160mm, czy większa tarcza ma aż taki wpływ na siłę hamowania?

Dodam że chodzi o hamulec przedni i tarcze oraz klocki nie są zatłuszczone

Edytowane przez bioly87

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Jeżeli hamulec jest zapowietrzony to klamka przy naciskaniu jest gumowata, a nie twarda jak w hamulcu odpowietrzonym. Słabe hamowanie może być spowodowane zatłuszczeniem tarczy/okładzin lub złym ustawieniem zacisku. Tarcza ma wpływ na siłę, ale nie tak duży. 

 

Tłoczki w zacisku pracują prawidłowo?

Edytowane przez pawel2208

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bioly87

Jak wciskam klamkę to okładziny obie wykonują ruch i ściskają tarczę 

Edytowane przez bioly87

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Sylwester
      Przez Sylwester
      Witam, mam kilka pytań odnośnie hamulców XT-775

      jako plik załączyłem instrukcję odpowietrzania i uzupełniania płynu
      SI_0037A_002_POL_v1_m56577569830696736.pdf

      1. Czy nie muszę rozpierać klocków przed rozpoczęciem czynności ?
      2. Czy odpowietrzanie wykonuje się bez dystansera (nie wiem jak to inaczej nazwać, ani gdzie to kupić) ?
      3. Jeśli chciał bym sam wykonać w.w dystans czy grubość dwóch nowych klocków + tarczy hamulcowej będzie odpowiednia ? zmierzę wszystko suwmiarką i wykonam do 0.1 mm, nada się ?
      4. Jakieś dodatkowe sugestie ?
      5. Gdzie kupić zaślepki na zawory odpowietrzania ? znalazłem to w internecie na zagranicznej stronce, nazywa się nipple cap, na allegro i w polskich internerach, nie potrafię

    • Kaszkiet
      Przez Kaszkiet
      Witam
      Posiadam hamulce tarczowe hydrauliczne marki Nutt. Są zapowietrzone i mam problem z odpowietrzaniem. Nie wiem jakiego plynu uzyc. Czy to bedzie DOT czy moze olej mineralny? 
      Bardzo proszę o pomoc.
       
    • ctm
      Przez ctm
      Czołem,
      Czytałem o tym kiedyś w kilku miejscach, przypadkiem i teraz jak potrzebuję, to nie potrafię znaleźć. Gdyby ktoś z Was był tak uprzejmy i raz jeszcze opisał w punktach jak prawidłowo odpowietrzyć RS Solo Air. Nie chodzi mi o wpychanie try-tytek pod uszczelki kurzowe, tylko odpowietrzanie przez dolne śruby (rower stoi kołami do góry). 
       
      Robiłem to kilka razy i za każdym razem amor inaczej pracuje. Ważę ok 84 kg, początkowo pompowałem ok 75-80 psi, amor pracował znośnie, jak dołożyłem do 100 psi, to był twardy jak skała. Po jednym z serwisów, "udało mi się" zachować (tak mi się wydaje) dobrą kolejność, idealnie odpowietrzyć i przy 80 psi amor był tak miękki, że zapadał się, a przy 100 psi, było idealnie. Niestety, nie potrafię tego powtórzyć. Mam wrażenie, że każda kolejna próba powoduje, że w dolnych lagach wytwarza się podciśnienie i całkowicie zaburza pracę widelca. 
       
      Wracając do sedna, proszę o aby ktoś poświęcił kilka minut i opisał pkt po pkt, jakie czynności wykonać, aby wideł był dobrze odpowietrzony.
       
      Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas.
    • xMisiek
      Przez xMisiek
      Witam
      Niedawno kupiłem rower Unibike Underground Zone One który posiada hamulce Avid Juicy 5. Podczas jazdy w lesie miałem mały wypadek podczas którego koło odczepiło się od ramy przez co tarcza wyleciała z hamulców, ja nieświadomy tego chciałem sprowadzić rower z górki hamując tylnym hamulcem przez co hamulec się zacisnął i po powrocie do domu i "złożeniu" roweru hamulec nie hamuje, klamka poprostu wpada. Myślę że trzeba dolać płynu albo odpowietrzyć hamulec. Jestem w tym temacie kompletnie zielony, pierwszy raz cokolwiek robię z rowerem. Prosiłbym o jakieś wskazówki co jak trzeba zrobić, które śrubki trzeba odkręcać itp. Oglądałem filmiki na youtube ale nie dokońca rozumiem niektóre czynności. Jeżeli ktoś byłby w stanie mi pomóc byłbym wdzięczny.
    • SebastianChorzow
      Przez SebastianChorzow
      Witam wszystkich serdecznie.
      Jestem nowym urzytkownikiem tego Forum, dlatego przepraszam za ewentualne niezgodności z regułami.
       Proszę równiez o wyrozumiałość jeśli chodzi o ewentualne błędy czy brak składni ale od kilku lat mieszkam w Niemczech i pisanie po polsku przychodzi mi coraz trudniej, mimo iż mój niemiecki jest jeszcze daleki od ideału.
       
      Do rzeczy-
      zabrałem się za odpowietrzanie tylnego hamulca Formula RX. Wygląda jednak na to, że układ odpowietrzania w klamce jest zapchany. Podpiąłem strzykawki z DOTem pod klamkę i zacisk, ale nie udało mi się wstrzyknąć płynu do zacisku. Spróbowałem wstrzyknąć też do klamki, ale sytuacja się powtórzyła. Żeby sprawdzić drożnośc układu, odkręciłem przewód od zacisku- wtedy płyn wchodził bez przeszkód. Następnie zamontowałem przewód z powrotem i wykręciłem go z klamki- płyn również przepływał bez oporu- wyciekał z wykręcowej końcówki przewodu. Na końcu próbowałem wstrzyknąć płyn do klamki z odkręconym przewodem, ale i wtedy pojawił się pierwotny problem - płyn nie wchodzi.
      Przy odkręconej śrubce odpowietrznika, podczas naciskania klamki, płyn wypływa z otworu odpowietrznika.
      Przed podjęciem próby odpowietrzania hamulec działał włąściwie poprawnie, jedynie klamka była lekko "miękka".
       Ktoś ma może pomysł co może być przyczyną? Co mogło się przypchać i jak sobie z tym poradzić?
       Ogromne dzięki za wszelkie rady i sugestie.
       Pozdrowienia z górzystej Bavarii.
×