Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Jestem posiadaczem hamulców Tektro HD-M285.

Jest dla mnie nie jasne, czy jestem w stanie wymienić tylko dźwignie hamulców (lewa, prawa) na kierownicy, nie wymieniając zacisków hamulcowych (przód, tył).

Jakie warunki techniczne nowych dźwigni hamulcowych muszą być spełnione, aby "pasowały" do tych zacisków hamulcowych?

Nie wiem czy używam dobrej nomenklatury, ale poprzez dźwignie hamulcową rozumiem cały zestaw do hamowania przykręcony do kierownicy. Poprzez zacisk hamulcowy rozumiem urządzenie przykręcone przy przednim i tylnym kole, które zaciska klocki hamulcowe na tarczy.

Napisano

Każde klamki tektro i shimano będą pasować. Wypadałoby mieć nową baryłkę i insert do przewodu. Po zmianie konieczne odpowietrzanie. Z tym, że zakup samych klamek wyjdzie drożej niż całych hamulców tej klasy co obecnie.

Napisano

Chcę wymienić tylko klamki. Te wydaje mi się, że przy mocniejszym naciśnięciu się złamią. Jak dla mnie są plastikowe i są moim zdaniem najsłabszą częścią mojego nowego roweru.

 

17 minut temu, Dokumosa napisał:

Wypadałoby mieć nową baryłkę i insert do przewodu.

Mógłbyś wytłumaczyć laikowi to zdanie?

Napisano

Są nowiutkie. Przejechałem na nich 10km. Klamki są tak ustawione, że przy średniej sile nacisku rower hamuje i klamki nie dotykają kierownicy. Przy większej silne nacisku na klamki rower hamował by mocniej (czasami może się przydać :)), ale mam wrażenie że je złamie. Są zrobione chyba z plastiku. Nie wygląda to nawet na aluminium oblane plastikiem. Stąd wziął się mój pomysł na wymianę samych klamek.

Napisano (edytowane)

Najpierw to dotrzyj hamulce (10km to 20x za mało) a jeśli nie pomoże to trzeba odpowietrzyć. Hamulce hydrauliczne nie wymagają dużego nacisku na klamkę żeby skutecznie hamować.

Jak i to nie pomoże to trzeba zmienić wszystko (klamki, przewody, zaciski) na coś rozsądnego (od deore w górę albo coś z magury).

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Naciśnij klamkę szybko kilka razy jeśli poczujesz że z każdym naciśnięciem robi się twardsza/stawia większy opór to masz zapowietrzony hamulec

  • 7 lat później...
Napisano

Cześć wszystkim!

Mam hamulce Tektro HD-M285 i nie hamują najlepiej, nie są zapowietrzone, są ustawione czyli odległości w zacisku klocków od tarczy równe. One po prostu już takie są. Założyłem klocki 2 lata temu ceramiczne czerwone od Szajbajk, ale to był błąd, szurały po tarczy i nie hamowały. Wróciłem w styczniu do oryginalnych żywicznych Tektro  E10.11, bo tak mi zalecił serwisant, że najlepiej stosować klocki producenta hamulców. Tył nawet hamuje, ale przód to tylko spowalniacz, a nie hamulec.

Tarcze są przód/tył Tektro TK160-24. Czy wymieniana tarczy na większą TK180-24 to dobry pomysł ? A może na TK203-24. To kwestia adaptera A11 dla 180 mm lub A7 dla 203 mm. Naczytałem się, że amortyzator może nie przyjąć tarczy 203 mm z uwagi na zbyt duże siły.

Mam amortyzator o skoku 63 mm SUNTOUR 700 NEX HLO typ SF16-NEX-DS-HLO-700C-63 gdzie w specyfikacji jest tarcza max. 180 mm, ale nie wiem czy się tym kierować, skoro to taki słaby hamulec.

Klocków hamulcowych nie chcę zmieniać na metaliczne, bo to nie są raczej tarcze do tego, poza tym dźwięk szurania, chrobotania po tarczy psuje mi jazdę rowerem.

Co mi radzicie, aby poprawić te hamulce HD-M285 ?

Napisano

Spróbuj klocków Shimano M05-RX, bardzo dobrze współpracują z tarczami Tektro TK160-24. U mnie te klocki z tarczą TK160-24 działają jak żyleta, blokują koła bez problemu z dużych prędkości, jedynie kwestia dotarcia nowych klocków do już używanej tarczy zajmie kilkadziesiąt solidnych hamowań.

Napisano (edytowane)

@leejoonidas Dziękuję. Przeczuwałem, że można to zrobić klockami żywicznymi, ale ile można modeli testować i tracić pieniądze i czas w błoto. 

Walczę z tymi hamulcami od początku, dedykowany odtłuszczacz do tarcz hamulcowych, inne klocki, przyrząd do ustawiania klocków BikeHand YC-192 itd, itp. Może przyjdzie temu teraz kres, a punkt odniesienia mam niewygórowany, bo tylko V-Brake Shimano na nowych klockach i linkach.  Kupię i założę Shimano M05-RX (rozumiem, że te są lepsze od B05S-RX) a i wymiana tarczy na TK180-24 z przodu za 35 zł + adapter miała by sens (+20% siły), jeżeli te klocki są rozwiązaniem dla hamulców Tektro HD-M285.

Już jestem tak zdesperowany, że rozglądam się za Deore XT SM-RT86 przód/tył 180/160 i hamulce Shimano grupy Alivio MT400 lub Deore MT500/MT6100. To po pierwsze już większy wydatek, po drugie trochę zabawy ze skracaniem przewodów hydraulicznych i odpowietrzaniem, czego jeszcze nie robiłem.

I zastanawia mnie jak duży wpływ ma jakość tarczy na sprawność hamowania, bo na logikę sam hamulec (dźwignia + zacisk) i klocek ma na to największy wpływ, natomiast ja na niczym hydraulicznym dobrym nie miałem okazji jeszcze sobie pojeździć i do tej zmiany będę dążył.

Edytowane przez LUKULUS

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...