Skocz do zawartości

Inc0

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Rzeszów

Ostatnie wizyty

163 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Inc0

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. z tym stukaniem po przewodzie by bąbelki powietrza"przeszły" to przesada bo przepływający olej je przepcha do klamki i dalej do zbiorniczka wyrównawczego , swego czasu montowałem tylny hebel deore celem przepuszczenia przewodu przez meandry ramy rozłaczony został przewód od klamki i ponownie zamocowany w klamce bez odpowietrzania ( ofc zadbałem by z klamki i przewodu nic nie wylało sie) nie stwierdziłem spadku siły hamowania
  2. mam na zbyciu szosowe manetki shimano dura ace wiecej szczegółów i fotografie w ogłoszeniu OLX https://www.olx.pl/oferta/manetki-shimano-sl-bs77-dura-ace-komplet-2-3rz-8-9rz-CID767-IDz4GUF.html
  3. Gocu każdy ma prawo do własnego zdania ale sposób w jaki ty swoje zaprezentowałeś wskazuje na żenująco niski poziom kultury osobistej i stanowi książkowy popis zwykłego chamstwa. To że ledwo tolerujesz rowery elektryczne legalne i nie tolerujesz osób poruszających sie konstrukcjami o mocach powyżej 250W które wcale nie muszą być nielegalne to twoja rzecz ale świadczy o jakimś rodzaju "ksenofobi e-cyklicznej" ale to twój problem że ci się "wolnobieg"przewala pod beretem na widok roweru elektrycznego a będzie gorzej bo ich liczba rośnie bardzo szybko. A tak przy okazji zdaje sie ze to jest forum publiczne i każdy może się tu zarejestrować i pisać swoje opinie tak długo puki nie łamie regulaminu forum każdy ! nawet Franek kierowca kombajnu buraczanego:P z pozdrowieniami dla wszystkich pozytywnie myślących na tej grządce "buraczanej" Inco burak czasem analogowy a czasem elektryczny XD
  4. właśnie na stromych terenowych podjazdach silnik generuje największa moc i moment obrotowy wiec i obciążenie elementów napedu jest najwieksze jazda miejska generuje obciążenia znacznie mniejsze bo podłoże jest utwardzone i nie stawia tak dużego oporu jak grunt czesto piasek i błoto i szalejąc po górkach miej na uwadze że silnik ci wisi pod korba nisko żeby nim nie przydzwonić bo będzie bieda ..ogólnie to fany typ napędu bardzo przyjemny w użytkowaniu choc wymaga pewnej opieki nad przekłądnia( smarowanie regularne)jednak do konstrukcji o mocy powyżej 500w wybrałbym bezprzekłądniowego huba .jesli ktos jest ciekawy jakie wyzwania stawia ten rodzaj silnika to zapodaje link do forum rowerów elektrycznych i zachecam do poczytania od 3 strony https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6555&postdays=0&postorder=asc&start=45
  5. zależy co kto lubi centralne silniki sa droższe od tzw hubów i na tle swoich licznych zalet maja jedna brzydka wadę skracają żywotność napędu roweru im mocniejszy tym mocniej wpływa na szybkość zużycia kasety i łańcucha a w konstrukcjach o mocy powyżej 250W ( w tym i w tych 250w "odblokowanych" ) może zrywać łańcuch . dzieje sie tak dlatego że w procesie produkcji tych elementów nie przewidziano obciazeń 2,3 i wiecej wiekszych niz generuje sportowiec i zapas wytrzymałosci jest ograniczony w wyniku odchudzania elementów napedu w dązeniu do osiagniecia jak najniższej masy wiec jeśli konwersje planujesz z takim typem silnika polecam przejść z napędu rowerowego 8,9,10,11rz na 7rzedowy bo łańcuch i kaseta w tym typie napędu jest zdecydowanie grubszy,i wytrzyma zdecydowanie więcej niz anorektyczny" łańcuszek komunijny" napędu 11rzedowego który kosztuje kilka razy więcej niż 7rzedowy .
  6. Ogniwa szybko "lądujące się " tzw wysoko prądowe maja o około 25-30% niższą pojemność od tych "wolniejszych" ale mogą dać większy prąd rozładowania te drugie z kolei przy mniejszym prądzie rozładowania dają dużą pojemność czyli mamy tu ..klasyczne coś za coś. Silnik centralny niestety ma te wadę i jest ona "uciążliwa w piz..u" jeśli już zerwie ci łańcuch , (czasem sie zdarza że w kilku miejscach jednocześnie ) co nie należy do rzadkości żeby temu zaradzić musisz wozić ze sobą sprzęt do skuwania łańcucha a jesli tego za braknie lub zaginie si zbyt długi fragment łańcucha zostanie ci tylko prowadzenie grzecznie roweru tzw "dwójką krajem"ze świadomością że spora ilość energii w baterii jest a ty musisz iść piechota do domu. Huby nie zrywają łańcucha bo go nie wykorzystują wcale do przeniesienia swojej mocy na drogę jedynie mocne huby zdarza się że zrywają szprychy źle napięte ale z tym da się jechać dalej. Jedyna zaleta silnika centralnie montowanego której nie ma hub jest to że silnik centralny nie wpoływa na mase nieresorowana co niestety jest udziałem hubów
  7. Fabryczny e-bike nie pojedzie więcej ze wspomaganiem niz 25km/h fabryczny e-bike nie ma manetki wiec nie dasz "czadu" gdy bedzie to konieczne albo gdy nogi ci odmówia posłuszeństwa lub gdy zerwiesz łańcuch a fabryczny e-bike z silnikiem podkorbowym lubi rwać łańcuchy bo zużywa w ekspresowym tempie łańcuch i zębatki ( ulubiony powód umieszczania go w e-bike przez producentów czesci rowerowych i rowerów )dodatkowo taki silnik jest co prawda bez oporowy ale przekładniowy którą to trzeba regularnie serwisować /smarować. moje baterie sa odłączane i sa w obudowach "bidonowych" łacznie waża 11kg sporo ale przy silniku 1000W w kole bez przekładniowym wiec i bez serwisowym nie odczuwam ich masy owszem lekki opór silnik stawia ale nie taki żeby nie dać sobie z nim rady. Szybkie lądowanie nie jest zdrowe dla baterii a zbyt szybkie wręcz niebezpieczne dla użytkownika . Małe bateryjki zestawów fabrycznych lądują się szybko z dwóch powodów : 1- bo sa .... małe 2- ładowarki do nich zapodają im stosunkowo duży prąd co nie wpływa korzystnie na ich żywotność ale wpływa korzystnie na zyski producenta:P . Chińskie silniki do zaplotu w kole nie ciesza sie dobra opinia jedynie wśród sprzedawców markowych e-bike ale są łątwe do zamontowania w istniejacym rowerze i nie sa drogie a chińczycy nie robia problemów w przypadku reklamacji jedyny ból w takim przypadku to czasochłonnośc takiej procedury jesli bezpośrednio w chinach był kupiony bo jesli od pośrednika w polsce to nie ma żadnych problemów fabryczny e-bike kosztuje od 7tys pln w góre i dysponuje smiesznym zasiegiem oraz mała moca 250W , samoróbka w o połowe niższej cenie będzie mieć 1000w mocy i zasieg 3-4x wiekszy
  8. Odpowiedz sobie czego oczekujesz od e-bike czy to ma byc rower elektryczny na zasadzie motoroweru czyli jazda wyłacznie na prądzie wówczas żadna bateria w rozsądnej kasie cie nie zawiezieze daleko czy to ma być rower ze wspomaganiem elektrycznym czyli twoja moc + moc silnika w takiej opcji zasieg e-bike moze byc w odpowiedniej konfiguracji imponujacy np moja trajka wazy na gotowo z full bagażem +kierowca razem około 150kg i zasięg wówczas na baterii 35Ah 48V w trybie wspomagania wynosi około 150km ( jeszcze nie udało mi sie baterie wyłądować do 0% wiec dokładnie nie wiem jaki dystans moge na niej pokonać)jesli zas uskuteczniałbym jazde nie poruszajac nogami mówczas przy optymalnej predkosci 25km/h zasieg spada mi do około 40-50km. koszt elektyfikacji zalezy od wielu czynników ale najwazniejsze to moc układu i wielkość baterii jeśli zależny ci na zasięgu wówczas pojemna bateria + umiarkowanie mocny silnik ( do 1000W mocy maxymalnej ciągłej) da ci satysfakcjonujący zasięg w cenie zestawu około 3000-4000pln , jesli zalezy ci an mocy rzedu od 5000W do 15000W i duzym zasiegu przy trybie jazdy głównie na manetce to 10 000pln moze byc mało zwłaszcza że zwykła rama rowerowa nie zdzierży takich mocy i trzeba kupić specjalna rame do e-bike amortzator i damper wysokiej klasy o bardzo dobrych hamulcach nie wspominajac i raczej wówczas sie nastawiałbym na kwotę od 10tys pln w góre do nawet 20-25tys pln.
  9. Ogniwa Li-Ion lubia pracować ale nie lubia sie przemęczać tzn dobrze jest gdy bateria nie jest zbyt czesto rozładowywana od 100% do 0% dobry zwyczaj to codzienne ładowanie do pełna bez wzgledu czy zostało jeszcze 20% , 50% czy 80% , zawsze gdy lądujesz staraj sie dać czas BMS na wyrównanie cel ten proces ma miejsce po zakończeniu ładowania i trwać może od 2 do 5h wiec najlepiej ładować przez noc. ważne jest żeby nie przeładowywac baterii (4,2V na ogniwo) ani nie rozładowywać zbyt głęboko (3,0v na ogniwo) gdy BMS i ładowarka jest w pełni sprawna oba te zjawiska nie wystapia. Gdy bateria przechodzi w stan spoczynku (zima) należy ja naładować do pełna a następnie rozładować do około 70% i raz w m-cu ponawiać ten proces bardzo dobrym zwyczajem jest raz lub nawet dwa razy w roku przeprowadzać " ręcznie" wyrównanie cel ( dla zaawansowanych)stosujac sie do tych zaleceń przedłużysz życie swojej baterii nawet do 10lat (60% pojemności wyjściowej) robiac dokładnie na odwrót możesz mieć 10% pojemności wyjściowej już po roku
  10. no dokładnie tak jest producenci podają dane dla swojej konkretnej instalacji z konkretna bateria sterownikiem i silnikiem na podstawie testów w warunkach jakie przytoczyłeś. generalnie zasięg zależny jest od ilości energii jaka jest w stanie zgromadzić w sobie bateria podzielone przez ilość energii jaka potrzebuje silnik do przejechania 1km. przykładowo moja maszyna ma silnik o mocy znamionowej 1200W przy napięciu 48v, bateria ma pojemność 48v 35Ah przy poruszaniu sie z wspomaganiem i średniej prędkości 28km/h pokonuje dystanse rzędu 120-140kmh i bateria jeszcze ma w sobie energie ile niewiem dokładnie nie udało mi sie jej rozładować do odciecia w ciagu jednego dnia
  11. Jak w temacie kupie hamulec tarczowy hydrauliczny na tył używany w bardzo dobrym stanie lub nowy( minimum 130cm długość przewodu) koniecznie z mocowaniem przewodu w zacisk typ banjo ( jak w SLX , XT) kolor czarny
  12. 1.Jak w temacie mam na zbyciu wolnobieg 9rz nówka w folii nieużywany nierozpakowany szczegóły w ogłoszeniu na OLX https://www.olx.pl/oferta/wolnobieg-sunrace-9rz-13-32t-CID767-IDtfS0n.html
  13. Inc0

    [Hamulec] Tektro HD-M285

    Naciśnij klamkę szybko kilka razy jeśli poczujesz że z każdym naciśnięciem robi się twardsza/stawia większy opór to masz zapowietrzony hamulec
  14. niezawodność napedu type DIY jest wprost proporcjonalna do umiejętności technicznych i wiedzy jaka posiadasz , jeśli nie czujesz się na siłach skonstruować samodzielnie napęd elektryczny wybierz jakiś gotowy zestaw do elektryfikacji roweru , w takim zestawie jeśli poprosisz o poradę sprzedawce otrzymasz odpowiednio dobrany do zgłoszonych przez ciebie postulatów silnik , sterownik, baterie i osprzęt elektryczny , tobie zostaje tylko go poskładać na swoim rowerze gdy będziesz już zaznajomiony z tematem możesz się pokusić o złożenie samodzielnie napędu wedle własnych potrzeb z dostępnych na rynku podzespołów .
  15. niektóre obudowy akumulatorów do e-bike typu "bidon" maja fabryczne gniazdo USB przy zakupie zwracaj na to uwage producenci nie ukrywaja tego faktu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...