Skocz do zawartości
aone

[rower] Marin Nail Trail 6

Rekomendowane odpowiedzi

aone

Witam

Polując na coś więcej niż "zwykły" XC wpadł mi w oko Marin Nail Trail 6 na rok 2018. Czy ktoś miał styczność z tym modelem?

bGLhujQ.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

raczej wersje gravelowe i Bobcat bardziej są popularne :)

Ale wygląda na fajnie poskładany, sztywne osie, trochę wyższy skok 'rekompensujący' nie 29, fajna geometria, na ścieżki coś na bujanie szlakowo- wyprawowe ale też uniwersalne, na xc wyścig bym go raczej nie zabrała ale na maraton na dłuższej trasie czemu nie.  Niby Nic w tej wersji przy ostrzejszych szlakach moga ci szybciej zejść, wyzsze wersje mają jakby... trwalsze klocki boczne zwłaszcza na wyrywanie przez korzenie czy kamienie (autopsja) ale to wszechstronne oponki. Wymieszany napęd-korba- kaseta- przerzuta. Ale sunrace jest uznawany za nawet lzejszy odpowiednik Sramowskiego 1x11. Są też zwolennicy i przeciwnicy piast Formula- Ja nie narzekałam ale rower raczej przejeżdżałam niż użytkowałam dłużnej. Wg mnie fajna geometria, dobre kąty. 

Nie jest tak 'radykalny' jak Dust Krossa (skok, kąty) lub Girst w kątach (zalezy od modelu- czy napedzie) jest na mniejsze szaleństwa. 

Zależy czego w nim szukasz :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Mateusz532
      Przez Mateusz532
      Siema, poszukuje roweru do kwoty ok. 3000 zł. Dopiero co zaczynam przygodę z enduro i chciałbym zainwestować w coś co ma dobre części i nie będę musiał inwestować w żadne nowe części przez jakieś 3 lata nie licząc serwisów amorów, wymiany łańcucha czy innych spraw serwisowych. Nie ukrywam że 3000 na rower to dużo dla mnie. Dodam jeszcze że mam 182 cm wzrostu. oto kilka moich propozycji które znalazłem na olx:
      1. https://www.olx.pl/oferta/trek-fuel-ex-7-2010-CID767-IDsPvxz.html
      2. https://www.olx.pl/oferta/rower-banshee-rune-v1-enduro-dh-CID767-IDoMUtU.html
      3. https://www.olx.pl/oferta/rower-canyon-nerve-am-f8-CID767-IDtOIUJ.html
      4. https://www.olx.pl/oferta/rower-mtb-enduro-price-jak-canyon-CID767-IDtQqin.html
      5. https://www.olx.pl/oferta/ostateczna-cena-la-lapierre-rock-shox-rct3-xt-slx-dt-swiss-revelation-CID767-IDnWZeg.html
      6. https://www.olx.pl/oferta/rower-canyon-nerve-am-f8-CID767-IDt5soP.html
      7. https://www.olx.pl/oferta/rower-enduro-merida-one-forty-CID767-IDpFpaf.html
      która z tych propozycji będzie najlepsza?
    • ManBearPig
      Przez ManBearPig
      Cześć,
      Mam duże problemy z doborem odpowiedniego roweru, czeka mnie na dniach kolejny zakup, bardzo bym prosił o pomoc i rozwianie wątpliwości, no bo już dosyć dołujące są nieustające problemy i kolejne wpadki zakupowe.
      -mam 183cm i dosyć długie nogi ~88-88,5cm, w butach wychodzi z 90, do tego dodają coś spd. Rower wykorzystuje do częstych, wyłącznie dłuższych tras >100km.
      -Author Ronin 54cm który mieścił się i był polecany pod mój wzrost, okazał się po te wymiary za niski, siodełko mam niemal na maksa wysunięte, przez co na długich dystansach komfort mocno spada, zwłaszcza jeśli chodzi o kark.
      -obecnie jeżdżę jeszcze na przełaju Cube cross race, na wysokość jest dobry, jednak był trochę za długi. Choć po zamontowaniu krótkiego mostka i dodatkowemu podwyższeniu rury sterowej jeździ się już całkiem dobrze.
      -przez te problemy z bólami karku zdecydowałem się na ostatnią próbę z takim typem roweru, czyli Marin Four Corners 2018, który ma już całkiem turystyczną, wyprawową charakterystykę.
      -no i tu pojawia się kolejna zagwozdka z rozmiarem, bo znów jestem przy granicy 2 wariantów. Według producenta L jest do 185cm, XL wzwyż. Krótko przymierzałem się w sklepie do L i wydawało się, że podobnie jak w Roninie zbyt wysoko muszę wysunąć sztycę. XL 2018 nie był dostępny w sklepie do przymiarki, ale był model z 2017. Nie wiem dokładnie jak duże są między nimi różnice, ale tu podobnie jak Cube, na wysokość ok, ale czułem się trochę zbyt wyciągnięty. Za to w 2 sklepie w rozmowie telefonicznym bardzo rzeczowo i przekonująco wyjaśnili mi, że przy tej geometrii Marina zdecydowanie mam brać L.
       
      No i kilka ważnych plus kilka głupich pytań, bo od tych cyferek w geometrii mam już całkowicie mętlik, byłbym wdzięczny jakby ktoś bardziej obeznany uporządkował to i rozjaśnił co i jak.
      1. Wartość reach jest większa w Marin 2018, jednak w 2017 mostek jest dużo dłuższy. Czy reach z mostkiem się jeszcze sumuje i w praktyce Marin 2018 XL będzie "krótszy" od 2017?
      2. Jak wypada porównanie Author Ronin 54cm 2017 do Marina L 2018? Da radę jakoś to porównać według cyferek, zwłaszcza jeśli chodzi o wysokość i te nieszczęsne długie nogi?
      3. Jak wypada mój Cube cross race a Marin XL 2018? Który jest "dłuższy"? Czy to jednak zbyt odległe geometrie, żeby to tak prościej porównać?
      4. No i znając moją historię rowerów i patrząc na tego Marina, na moim miejscu bierzecie L czy XL?  (przy tym XL minusem jest krótki mostek, ciężko byłoby tam coś skrócić tak jak zrobiłem to z Cubem)
       
      Porównanie geometrii Marin L, XL 2018 vs Ronin 54cm vs Cube na którym obecnie jeżdżę po modyfikacjach kokpitu
      Marin 2017 vs 2018
      strona Marina Four Corners 2018 oraz Ronina 2017
    • kodeks
      Przez kodeks
      Witam potrzebuje roweru . Mam 15 lat około 174-176 wzrostu .
      Chcę kupić rower do tricków jak że też do spokojnego jeżdżenia.
      Mam na oku rowery typu dirt/street ale nie wiem dlaczego i jak działają z tym "single speed" czy może ktoś mi to wytłumaczyć ? Jak się na tym jeździ czy siodełko można podwyższyć? Czy to będzie rower do takiej jazdy jaką opisałem?
    • Patryke
      Przez Patryke
      Cześć

      Jako, że już praktycznie przeczytałem cały internet i nadal nic nie wiem to zwracam się z prośbą do Was - jaki rower wybrać?
      Obecnie zastanawiam się pomiędzy:
      - ścieżkowiec 150 mm skoku przód i 140 mm tył (czyli taki podchodzący pod enduro, a nie mniejsze 120 - 130 mm)
      - enduro 170-160 mm skoku przód i 160 mm tył
      Na razie określę przeznaczenie zamiast konkretnych modeli. Stawiam na nowe modele z nowoczesną geometrią na kołach 27,5". Jedynie ograniczam się do rowerów Krossa, Meridy i Kellysa (tam mogę kupić w dobrych cenach).
      Czego oczekuję od roweru?
      - Obecnie mam HT do XC i on zostaje, więc szukam roweru typowo do wypadów w góry
      - Będzie to mój pierwszy full, ale mam doświadczenie w jeździe po górach
      - Będę jeździł np. single pod Smrekiem, Bielsko Biała, Srebrna Góra, Żar oraz planuję wyjazdy do bikeparków - Polska i bardzo możliwe, że Alpy w niedalekiej przyszłości
      - Będę uczył się bardziej technicznej jazdy tj. skakanie dropów, gapów, również w stylu A-Line, a nie szaleństw a'la Hardline 
      - Czasami zjechać na spokojnie (jak się da) trasami do DH (kilku kolegów startuje w zjeździe i przy okazji mogę się załapać)
      - Podjazdy - mimo wszystko lubię całodniowe wyjazdy, więc bardzo możliwe włóczenie się po górach, jazda od schroniska do schroniska
      Najbardziej zastawiam się nad:
      1. Ścieżkowiec - czy podoła w skokach i w trudniejszym terenie? Czy nie będzie ograniczał i bezpieczniej pójść w enduro? Zwłaszcza, że będę dużo się uczył.
      2. Enduro - czy waga i geometria (większy skok) będzie tak mocno dawał w kość na całodniowych wyjazdach i głównie podjazdach? Nie napinam się na wynik, a bardziej efektywność.
      3. Ścieżkowiec - czy nie będzie większej frajdy z pokonywania tras tj. bardziej zwrotny, skoczny itp.
      Lubię długie wycieczki, ale też chcę trochę poszaleć na rowerze na przygotowanych trasach, więc na razie bardziej się skłaniam do ścieżkowca z większym skokiem tj 140 mm z tyłu i ew. zwiększyć z czasem z przodu skok z 150 mm na 160 mm.

      Moimi typami i które najbardziej mi się podobają to:
      - Ścieżkowiec - Merida One-Forty
      - Enduro - Merida One-Sixty
      Wybieram się też na Bike Expo w Warszawie w ten weekend, więc liczę, że uda się coś przetestować.
      Mam nadzieję, że za bardzo nie zakręciłem i góry dzięki za pomoc. Mi już głowa od tego wybucha
    • gyrill
      Przez gyrill
      Cześć. Ze smutkiem zawiadamiam iż muszę rozstać się z rowerem na jakiś czas. 
      Na sprzedaż mam rower ścieżkowy przygotowany pod wyjazdy w góry. Miał jeździć w górach a się kurzy.
      (Ta sama treść jest w ofercie na Allegro).
      4500PLN
       
      Szczegóły osprzętu
      Amortyzator
      RockShox Revelation 140mm, boost, sztywna oś, blokada skoku Stan jak nowy, kupiłem go w stanie idealnym od Wooyka z bloga 1enduro.pl (z tej oferty https://archiwum.allegro.pl/oferta/rock-shox-revelation-rl-2017-140-mm-boost-29-27-i6941372528.html) Hamulce
      Hamulec przód / tył: Shimano SLX Tarcza przód/tył: 180mm Shimano, 160mm Tektro Adapter przedni: 160->180mm Kokpit
      Kierownica: 780 Kross Components (pochodzi z demontażu), średnica: 35mm Mostek: Dartmoor Fury 45mm Gripy: Answer Stein skręcane, lekkie i bardzo dobrze trzymają ("lepkie"). Koła
      Obręcze: DT Swiss E512 Piasty: DT Swiss 370 przód: oś 15mm, szerokość boost 110mm tył: oś 142x12mm Szprychy: DT Champion, nyple mosiężne Koła złożone w zeszłym roku w Daveo.pl Opony: Continental XKing 2.4 Napęd
      Przerzutka: Shimano SLX RD M7000 GS Shadow+ Korba: Shimano Deore Blat: 34t, Banless, narrow-wide Łańcuch: Shimano 10s Suport: Accent BB-EX Rama
      Rama: Octane One Prone, rozmiar L Stery: Octane One Warp 42/52 Sztyca: PRO z offsetem 15mm Osłona chainstaya: custom z dętki na zipy Rama jest oklejona pod pancerzami folią 3M Ventureshield Inne akcesoria:
      Do wyboru: pedały plaftormowe (niska platforma alu z pinami wymiennymi) LUB wpinane Shimano M520 Błotnik przedni z tworzywa Błotnik tylny (osłona napędu) Siodełko: Merida - z innego mojego roweru. Jest wygodne. Wysyłka
      Oczywiście rower mogę wysłać. Możliwa jest płatność za pobraniem ale najpierw proszę o kontakt.
       
      Kilka słów ode mnie (chociaż pewno forumowiczom nie trzeba tłumaczyć
      Stan roweru
      Rower wizualnie i technicznie prawie nieużywany. Jedyne elementy które noszą wyraźne śladu użycia to korby (mają otarcia od butów) i na ramie  jest kilka drobnych rys. Nieuniknione przy jeździe w lesie. Przejechałem nim nie więcej niż 200km: kilka razy zabrałem go na pumptrack, ze dwa razy do lasu i tyle. Rama, stery, suport, koła, kierownica, mostek, tylna przerzutka, blat i kaseta - te wszystkie części były kupione przez mnie jako nowe pod ten rower. Amortyzator kupiłem od rzetelnego sprzedawcy, jest świeżo wymieniony olej, nasmarowane lagi. Tylna przerzutka pracuje tu z kasetą 10-rzędową o szerokim zakresie (11-42) ale bez problemu można w przyszłości rozbudować napęd po wymianie kasety i manetki - przerzutka jest 11-biegowa i obsłuży kasetę 11-46. Użytkowanie
      Rower składałem z myślą o wypadach w góry, na centra ścieżkowe i do Wielkopolskiego Parku Narodowego. Do tego rama nadaje się doskonale. Do zestawu kupiłem nawet platformowe pedały żeby szlifować technikę ale nie mam czasu żeby ten sprzęt wykorzystać Koła mają ocenę producenta z przeznaczeniem do ciężkiego jeżdżenia po górach. Rama pochodzi od producenta znanego z dirtowych ram. Przydatne źródła informacji:
      Strona producenta ramy z prezentacją przeznaczenia http://octane-one.com/shredding-trails-on-o1-prone/ Szczegóły techniczne ramy na stronie dystrybutora: https://7anna.pl/product-pol-10246-Rama-Octane-One-Prone-29.html Strona serwisu z którego pochodzą koła: DAVEO.pl ZDJĘCIA



×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.