Brombosz Napisano 16 Listopada 2017 Napisano 16 Listopada 2017 Witam. Zdecydowałem się na zakup napędu 1x11 z grupy XT-M8000 i zastanawiam się jaki wózek wybrać. Dla wózka GS Shimano deklaruje pojemność 39T. Jeśli dobrym sposobem policzyłem, to przy korbie 32T i kasiecie 11-42 wychodzi 31T, czyli średni wózek powinien ogarnąć tą konfigurację. Nie wiem tylko jak to się ma do 125mm skoku tylnego zawieszenia. Znalazłem informacje, że może ono wpłynąć na rodzaj używanej przerzutki tylnej, ale żadnych konkretnych liczb doszukać się nie mogłem. Nie wiem też jak to zmierzyć przed zakupem. Stąd pytanie - czy ten zapas 8T różnicy między moją planowaną pojemnością a maksymalną, podaną przez prducenta jest wystarczający do fulla ze 125mm skokiem z tyłu? Nie wiem czy to ma jakiś wpływ, ale odległość od środka suportu do środka tylnej osi to 433mm. Zawieszenie KTMa PDS2 z ogniwem Horsta (o ile łożysko zaraz nad mocowaniem hamulca to właśnie to) w ramie Lycan 272. Doszukałem się również opinii, że długi wózek (SGS) jest bezpieczniejszy dla przerzutki biorąc pod uwagę jakieś wkręcone patyki, wystające korzenie itp. Prawda to? Czy to już jest przesadzona ostrożność? Z góry dzięki za pomoc. Siedzę na tym już 3 dni i nie mogę się zdecydować.
sapero Napisano 16 Listopada 2017 Napisano 16 Listopada 2017 Taki zapas wg mnie wystarczy z wielkim luzem. Na twoim miejscu poszedłbym w średni wózek. Większa precyzja i mniejsza szansa zahaczenia o podłoże. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcin_ostrów Napisano 16 Listopada 2017 Napisano 16 Listopada 2017 SGS jest mniej bezpieczny właśnie, bo dłuższy Spokojnie GS wystarcza, i nie patrz na skok zawieszenia. Dlatego ponieważ bo w 99,9 % zawieszeń przy kompresji tylna oś się zbliża do suportu .
radomir82 Napisano 16 Listopada 2017 Napisano 16 Listopada 2017 Dlatego ponieważ bo w 99,9 % zawieszeń przy kompresji tylna oś się zbliża do suportu . Jest zupełnie odwrotnie, w szczególności czuć to w zawieszeniach z wirtualnum punktem obrotu, z tego powodu w rowerach FS długość łańcucha dobiera się na skompresowanym zawieszeniu. Ps.GS spokojnie ogarnia 11-42 i 170mm skoku VPP.
marcin_ostrów Napisano 16 Listopada 2017 Napisano 16 Listopada 2017 Dobra , źle się wyraziłem W 99,9% nie oddala się tak by wymagało to ingerencji w napęd. Ten 0,1% to HPP , czyli min Commencal Supreme V4 i pokrewne , z takim wykresem : https://www.pinkbike.com/photo/12102471/
Brombosz Napisano 17 Listopada 2017 Autor Napisano 17 Listopada 2017 Dzięki za odpowiedzi. Biorę w takim razie GS.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.