Gość Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Hej, Czy ktoś z Was ma suport Accent BB-EX-PRO w kolorze czarnym? Kupiłem go kilka dni temu skuszony anodowanym wykończeniem misek, więc ładnie zgrał by mi się z resztą elementów. Miał wyglądać tak: Ładna, gładka, błyszcząca powierzchnia. Mój natomiast wygląda tak: Napisałem do Velo, po wysłaniu zdjęć otrzymałem informację że wszystko jest w porządku i takie jest wykończenie tego suportu. Tylko jak niby ma się to do zdjęć marketingowych? Ktoś z Was ma taki suport?
Punkxtr Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Instalowałem ten suport w jednym z rowerów i wyglądał dokładnie tak, jak na dolnym zdjęciu (anoda nie jest błyszcząca, a "chropowata").
Gość Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Trochę nieładnie ze strony Velo. Pewnie zrobili jedną grafikę i podmienili tylko kolory, zwłaszcza że wersje kolorowe są gładkie.
LSkiper Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Dziwne, ja mam czerwony i powierzchnia jest gładka i błyszcząca
Gość Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Tak, kolorowe widziałem i są właśnie gładkie, stąd moje zdziwienie. Napisałem jeszcze do VELO z czego wynika to że na ich stronie czarny kolor jest gładki a w rzeczywistości jest chropowaty
Fenthin Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Wygląd z pierwszego zdjęcia jest w ogóle mocno nieaktualny. Jakiś czas temu zmieniła się szata graficzna marki Accent. Miałem czerwony w starym "malowaniu". Faktycznie błyszczący. Mam i czarny w nowym. Wygląda lepiej niż Twój. Nie jest co prawda tak gładki jak czerwony, ale i nie ma na nim takiej chropowatości jak na Twoim zdjęciu. Ot, półmat.
kolarzjedrek Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Ja mam srebrny i też jest chropowaty.
Gość Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Jest srebrny BB-EX-PRO? Nie piszesz o BB-EX?
detonator Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Kupiłem lat temu cztery ten czarny i mam gładki w lekkim połysku. Widocznie jak kolega napisał - zmieniała się szata graficzna szpeja
schwinn0 Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Mam swieżo wymieniony. Wygląda dokładnie jak ze zdjęcia. "Chropowata" anoda
itr Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Tak na marginesie kolorów,czy te suporty realnie rzadziej " stają" od firmowych shimano? Założyłem własnie pierwszy raz, niebieski, i pierwsze wrażenie takie że slizg na łożyskach jakby silniczek był w wbudowany, w shimano regularnie lożysko po stronie korby stawało po błotach i deszczach,w accencie będzie lepiej?
MikeSkywalker Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Ktoś z Was ma taki suport? Mam z zeszłego roku. Nie wygląda ani jak ten z grafiki ani jak ten który kupiłeś. Powiedziałbym że coś pomiędzy - nie jest błyszczący tylko matowy ale widać na nim charakterystyczne "paski" po obróbce CNC a wykończenie przypomina anodę.
detonator Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 w accencie będzie lepiej? Miałem kilka shimano i w zasadzie mam nadal. Accenta mam w rowerze enduro i często "kąpie" go w błocie. Co dwa lata go smaruje. Chodzi cały czas rewelacyjnie. Przejechane ok 3 kkm
itr Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 powialo optymizmem, we wrzesniu prawe shimano mi padlo po 3 dniach jazdy w błotodeszczu, i przewiezieniu roweru bokiem, bez karczera, rdza na beżniach mimo czystego fabrycznego smaru na uszczelce, Kąpiele w nafcie i rozruszania, smarowania shimano po kilku latach z korbą xt mi się znudziły, chociaż te droższe lożyska (Xt?) chodziły chyba ciut dłużej niż "deore" ( subiektywnie), podobno jeszcze aerozine bywały też bardziej trwałe...
Arni220 Napisano 4 Października 2017 Napisano 4 Października 2017 Problem nie leży w łożyskach, a w uszczelnieniu tzn. w pozbyciu się oryginału z łożyska i zastąpieniu go własnym. Z drugiej strony być może w XT są jednak łożyska nierdzewne, ciężko stwierdzić naocznie.
LSkiper Napisano 4 Października 2017 Napisano 4 Października 2017 To czy są podatne na rdzę czy nie, nie ma znaczenia. ważne jest uszczelnienie łożyska, gdzie shimano jakby wyrzuciło standardowe uszczelki łożyska i wstawiło własne z drobnym prześwitem między łożyskiem a miską od strony tego plastiku, który łączy jedną miskę z drugą, dlatego są dość podatne na brud. Tak jest w suportach deore i SLX ale nie wiem jak z XT i XTR/DA. Accent (I aerozine chyba też. Jeśli się mylę to mnie poprawcie) dają tam standardowe łożyska, które łatwo zastąpić, o ile ma się praskę. Mają już i tak dobre uszczelnienie, ale można też zdjąć na moment uszczelkę i naładować trochę więcej smaru, co by wytrzymały nieco dłużej. Nie polecam za to sposobów na śrubokręt lub rurę i imadło bo w łatwy sposób można sobie wyszczerbić lub całkiem popsuć miskę.
Arni220 Napisano 5 Października 2017 Napisano 5 Października 2017 Mylisz się. Rdza atakuje łożysko także od zewnątrz, a to może powodować pogorszenie uszczelnienia (coś jak penetrująca pruchnica ząb ), a tym samym szybsze padnięcie łożyska. Idealnue jest jeśli łożysko ma i dobre uszczelki i jest nierdzewne, a w takim mechaniźmie jak suport uszczelnienie od zewnątrz powinno być podwójne, bo to dodatkowo w sposób mechaniczny zapobiega przedostawaniu się na łożysko brudu czy wody. Shimano nic nie wyrzuciło, są to standardowe (najprawdopodobniej tani chiński badziew) łożyska najwyraźej celowo zeszlifowane o 1mm (celowe postarzanie produtu?). Nie wiedzieć jednak czemu, montowane są uszczelką do środka, a nie na zewnątrz.
LSkiper Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Nie wiedzieć czemu nie mają obustronnie założonych uszczelek Ale i tak zanim łożysko zardzewieje będzie się nadawało do wyrzucenia. Właśnie dlatego że shimano założyło swoje cudowne uszczelnienie
Arni220 Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Zwie się to celowym postarzaniem produktu. A wystarczyło pogłębić miskę o 1mm, wcisnąć normalne łożysko 7mm 2RS, dać te ich dodatkowe uszczelnienie z dekielkiem i mieli byśmy wkład nie do zarąbania. No ale sprzedawalność wkładów Shimano spadła by drastycznie, bo wszyscy by wymieniali tylko same łożyska, a tak kupują całe wkłady. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Całe szczęście polak potrafi, a więc bierze same miski, idzie do tokarza, płaci 20zł za podtoczenie i montuje sobie łożyska już po swojemu z podwójnym uszczelnieniem od zewnątrz A w dodatku ma ogromny ich wybór, od chińczyka za 1,50 po nierdzewne za 4 dychy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.