Skocz do zawartości

[fitness/gravel 800-900zł] używany


michab

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Dozbierałem trochę kasy, zbliża się koniec sezonu więc chciałbym w końcu kupić rower. Mam na to 800-900zł (za używany), i raczej więcej nie chcę dokładać, bo mam sporo zainteresowań które mocno biją mnie po kieszeni a rower nie jest moją największą pasją, więc proszę o rady dotyczące tej kwoty. Z tego co czytałem (przyznaję bez bicia, nie mam dużej wiedzy na temat rowerów, po prostu lubię jeździć dla kondycji i zdrowia.), to najbardziej będzie mi pasował fitness albo gravel. Szosy trochę się boję, a coś takiego jest już chyba blisko takiego roweru, a jednocześnie można założyć szersze opony, trochę bardziej uniwersalny. Myślałem o tribanie 300, tribanie 500, Merida speeder- z tym akurat trudniej ale bywają w podobnej cenie. Czy możecie polecić jakieś modele spełniające te kryteria, to jest za nowe pewnie ok 1500zł a używki do 900zł? Co sądzicie o tych rowerach o których napisałem? Jeżeli komuś z was będzie chciało się przejrzeć oferty na olxie będę wdzięczny, najlepiej jakby był zlokalizowany w Łomży lub Warszawie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Gravela w tej cenie nie dostaniesz.

 

Jak już to jakiś fitness - na Allegro jest/był za tyle nowy Romet Mistral. Możesz polować na Tribana, choć to już szosa na węższej oponce. 

 

Albo Triban 500 z prostą kierownicą, może w jakiejś promocji spadnie do tysiąca. 

 

 

Napisano

Ale ten romet 900zł nowy. Wolę używany raczej kupić, no chyba że prawie ta sama cena wyjdzie. Bo zwykle używany lepszy model lepiej kupić niż nowy słabszy. O tym tribanie 100myślałem, ale rzadko kiedy je ktoś sprzedaje.

Napisano

Trochę w tym Romecie nie podoba mi się tylko 1 bieg z przodu.  A co myślicie o szosie Romet huragan 1? Znacznie się by różnił od np meridy speeder? Dobry byłby na początek? Tanio znalazłem używany.

Napisano

Czyli w rozmiarze 54może być? Tym rowerem można jeździć jakieś 5%czasu po ubitej ziemi czy w ogóle nie wjadę? Jak sytuacja z dziurawymi drogami itp na takim rowerze? chciałem fitnesa głównie ze względu na możliwość włożenia szerszych opon, nigdy nie jeździłem na szosie. Będzie dużo bardziej wymagający przy jeździe niż np trekking? No i czy waszym zdaniem to będzie dobry rower do jazdy kilka razy w tygodniu po godzinę-dwie? Czy szukać czegoś innego w tej ceniejednak?

 

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-triban-300-r-54-CID767-IDoGtAq.html ta sama cena, mniejszy.

Napisano

Wydaje mi się że na 183/88 rozmiar 54 będzie zdecydowanie za mały. Sprawdź sobie jeszcze na kalkulatorze, spróbuj przymierzyć do jakiegoś roweru o szosowej geometrii.

 

 

Wysłane z mojego Lenovo A5500-F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Z tych tribanów wystawione są tylko 54 i 60. Z kalkulatorów wychodzi mi jakieś 57, ale takiego nie ma wystawionego.Aż taka różnica na tych 3 cm będzie? Nie da rady tego podregulować?


Na stronie https://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp#results zrobiłem pomiary i wyszło coś takiego.

 

Top Tube Length
58.5 - 58.9 Cm
Seat Tube Range CC
58.2 - 58.7 Cm
Seat Tube Range CT
60 - 60.5 Cm
Stem Length
10.5 - 11.1 Cm
BB Saddle Position
90.5 - 92.5 Cm
Saddle Handlebar
55.7 - 56.3 Cm
Saddle Setback
3.9 - 4.3 Cm
Seatpost Type
Setback

 

Napisano

No właśnie, czyli celował bym raczej w te okolice 56-58. 

"Podregulować" na sztycy, siodełku i długości mostka można ale nie będzie to wygodne. 

Spróbuj podjechać do Decathlona i zobacz jak będziesz się czuł na takim rozmiarze. 

Napisano

A ewentualnie jakaś inna propozycja niż ten triban? Jak na ta cenę ma bardzo dobre opinie a niestety przy kupnie używanego nie ma takiego wyboru i mimo wszystko chyba lepiej kupić za mały niż za duży.

Napisano

W MediaExpertach są jeszcze pojedyncze egzemplarze Indiana Arrow - to jest prawie to samo co Kross Vento 1.0 z roczników 2016 i 2015. Za 999 PLN kupisz nowy rower z dwuletnią gwarancją który w dodatku jest zupełnie przyzwoity na początek a później można go sobie stopniowo ulepszać:

http://szosa.org/topic/22796-indiana-arrow/

Jeżdżąc po Warszawie i okolicach napęd 2x7 w zupełności wystarczy a wszelkie wymiany kosztują grosze (kaseta 30 PLN , łańcuch 20 PLN)

Te Treki z linków mają taki sam poziom osprzętu a są ewidentnie zjechane i pordzewiałe.

Napisano

Ale to też muzeum .... kurczę nie lepiej kupić nowszy rower nawet na Tourney czy Clarisie a nie pakować się w zabytek sprzed 20 lat ? Kupiłem tego Krossa Indianę za 1000 wymieniłem klocki hamulcowe bo oryginalne Tektro to sh*t i po drobnych regulacjach jeździ mi się nie gorzej niż na karbonie zwłaszcza po warszawskich dziurach ....

Napisano

Nie przesadziłeś trochę z tym muzeum i 20 latami? Właściciel tego tribana twierdzi że przejechał na nim jakieś 2,5 tys km. I chyba go wezmę, Ma sporo opinii pozytywnych, tanio, myślę że na początek mi wystarczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...