Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[2018] Rondo - kolejne gravele - tym razem aero [!]

nowości rowerowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojtas7

wojtas7

    Master

  • Użytkownik
  • 1935 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 17 wrzesień 2017 - 18:17

rondoxpic02-1505310344679-90ge3hgf409m-6

 

Rondo’s new adaptable aero road bike - BikeRadar

 

Mega ciekawe!

 


  • 1

pozdrawiam


Reklama

Reklama

#2 clavdivs

clavdivs

    Maniak

  • Użytkownik
  • 269 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2017 - 18:32

Bardziej stealth niż aero :)


  • 0

#3 thomasz

thomasz

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 874 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:PL (Bielawa) -> CH (Vevey)
  • Imię:Tomasz
Garaż Rower

Napisano 19 wrzesień 2017 - 09:30

Jak Babcię kocham... nie wiedziałem że tego dożyję ;/

 

Kiedyś zażartowałem z szymonbika na facebooku jak przeprawiał się canyonem aero  przez jakieś rzeki... nazwałem to aero przełajem... 

I proszę! Moim zdaniem kompletenie bez sensu ale wolny rynek więc każdy kupuje co mu się podoba


  • 0

#4 erzurum

erzurum

    Master

  • Użytkownik
  • 2509 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Stachu

Napisano 19 wrzesień 2017 - 10:56

mi się to też nie podoba, bardziej to do szpanu niż do jeżdżenia, do hipsterskiej knajpki można by było podjechać :)


  • 1

#5 marcinusz

marcinusz

    Master

  • Użytkownik
  • 2379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Imię:Marcin

Napisano 19 wrzesień 2017 - 14:26

Trochę jak fat-bike. Przy czym gravel ma znacznie więcej sensu, bo można nim sprawnie pomykać po ogromnej części Polski. Można ułożyć wiele tras asfaltowo-terenowych, na które XC HT jest zbyt terenowym rowerem i tam gravel miałby sens. Natomiast wszelkie próby mocniejszego uterenowienia gravela trochę mnie bawią, bo najbardziej terenowym gravelem byłby XC HT z barankiem...

 

Mam wrażenie, że od kilku sezonów producenci nie mają już nic sensownego do zaproponowania, dlatego wymyślają i starają się promować nowe nisze. Wiele osób nie wie, jakiego roweru potrzebuje, natomiast świetnie czują, co jest modne.


  • 0

#6 dankams2

dankams2

    Pro

  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Daniel

Napisano 19 wrzesień 2017 - 15:13

Dlatego jak nie wiesz co potrzebujesz to warto brać coś uniwersalnego i tu gravele trudno pobić. A że nie są już totalną nowością to aby sie wyróżnić to powstaja, specjalistyczne wersje ( wyścigowe. aero itd.) rowerów uniwersalnych. Taki absurd .

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reklama

Reklama

#7 clavdivs

clavdivs

    Maniak

  • Użytkownik
  • 269 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 wrzesień 2017 - 16:59

Temat jest mylący. model aero to typowa szosa(nie typowa) z możliwością przerobienia na gravel.

 

Pomysł ciekawy. Szosa na sezon letni a na pożną jesień gravel, a to wszystko  w jednym rowerze.


  • 0

#8 wojtas7

wojtas7

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1935 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 20 wrzesień 2017 - 09:34

Temat jest mylący. model aero to typowa szosa(nie typowa) z możliwością przerobienia na gravel.

 

Przeczytaj to jeszcze raz i daj znać o co Ci chodziło :-) Żadnej szosy nie przerobisz na gravela bo najszersze opony do szosy to 26-27mm i wtedy każde błotko włazi w hamulce.


  • 0

pozdrawiam


#9 clavdivs

clavdivs

    Maniak

  • Użytkownik
  • 269 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 wrzesień 2017 - 13:10

W tym przypadku jest to możliwe. Rower ma zmienną geometrie,hamulce tarczowe,  miejsce na szerszą oponę ale tylko w przypadku rozmiar koła 650b może wejść większy rozmiar.

 

650 z szeroką oponą ma podobną średnicę co koła szosowe.

 


  • 1

#10 marcinski

marcinski

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Imię:Marcin

Napisano 27 wrzesień 2017 - 12:32

Eh, jakaś dezinformacją się tu szerzy. To jest typowa szosa - agresywna geometria, w standardzie będą koła 700c x 28.

Od każdej innej szosy na rynku będzie się różnić możliwością założenia kół 650b x 45mm, np WTB Horyzon.

To jeszcze nie zmienia roweru w gravel ale pozwala na komfort na gorszej nawierzchni, dziurawym asfalcie, lekkim szutrze itp.
Nie zmienia to faktu że to rower typowo szosowy - same grube opony nie czynią gravela.

Marcin


  • 0

#11 wojtas7

wojtas7

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1935 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 29 wrzesień 2017 - 10:18

Czy to jest typowa szosa to kwestia dyskusji ;-) Pytanie czy bliżej mu do szosy czy do gravela - przecież on ma też zmienną geometrię przez wkładkę w widelcu - OK, ma też przerzutkę z przodu i z oponami 28mm (dostrzegłeś na zdjęciach?) to rzeczywiście bardziej szosa.


  • 0

pozdrawiam


Reklama

Reklama

#12 marcinski

marcinski

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Imię:Marcin

Napisano 29 wrzesień 2017 - 14:28

Czy to jest typowa szosa to kwestia dyskusji ;-) Pytanie czy bliżej mu do szosy czy do gravela - przecież on ma też zmienną geometrię przez wkładkę w widelcu - OK, ma też przerzutkę z przodu i z oponami 28mm (dostrzegłeś na zdjęciach?) to rzeczywiście bardziej szosa.

 

No nie wiem czy duskusyjna, ani zmienne geo (subtelne różnice w końcu), ani możliwość założenia grubszej opony nie przybliżają tego roweru do gravela. Zresztą od gravelowania w Rondo jest Ruut. A Hvrt to rower do śmigania po szosie.


  • 0

Reklama

Reklama




Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: nowości rowerowe