BulletTime Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Ave, Naszla mnie ostatnio myśl ile razy trzeba i co jaki czas zmienić olej hamulcach..Pisza se raz do roku... Ale minęło 6 lat jak nie zmieniałem oleju bo... Zapomniałem o tym. Hamulce maja nastukane 28 000 km w trudnych warunkach 12kompletow klocków i 8 tarcz. Jednak nie ma żadnej zmiany w działaniu, są jak nowe. Czy warto zmienić olej mimo wszystko, czy lepiej nie ruszać i dopiero zmieniać jak będą slabnac? Wiem że pytanie dziwne ale czy te hamulce rzeczywiście są takie dobre, a teraz szajse robią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Kiedyś zaglądało się pod przykrywkę i wymieniało olej jak nie był już "różowy" lub był brudny, teraz ciężko zaglądnąć do środka ale myślę że raz na dwa sezony można przepłukać system i zalać świeżym olejem bo w zaciskach po tym czasie może być już czarno. Olej mineralny nie jest higroskopijny więc nie ma potrzeby cosezonowej wymiany jak w hamulcach na dot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 BR-M675 są na rynku od 2013r. Na pewno użytkujesz je 6 lat? Pierwsze wypusty XT i SLX z poprzednich modeli faktycznie były bez zarzutu. Co do zmiany oleju - wymiana nie powinna nic zmienić w ich działaniu jeśli uda Ci się tylko nie zapowietrzyć układu. Po tylu latach to ja bym się raczej obawiał, że jak zaczną słabnąć to wymiana oleju nic nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Może kolega ma M666? Posiadając "kubeczek" do odpowietrznia trzeba naprawdę mocno się namęczyć żeby zapowietrzyć hamulce shimano, akurat w kwestii łatwości odpowietrzania nie ma lepszych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 @Dokumosa Kupilem pierwszy wypust tych hebli jaki się pojawił, dokładnie nie pamiętam kiedy, widocznie coś mi się pomyliło. W takim razie maja 4lata, Co nie zmienia faktu że są pancerne. Ile trzeba oleju na 2 układy? Czy są zamienniki oryginału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 50ml powinno wystarczyć, nie ma sensu babrać się z zamiennikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Oleum shimano jest sprzedawane po 100ml w opakowaniach zastępczych. Koszt 11-15zł więc nie ma sensu chyba szukać zamienników. Sam w shimano mam akurat olej tektro i nie ma wpływu na ich działanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 21 Września 2017 Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Też robię test wytrzymałości oleju. Hamulce Shimano m505+m446 z 2012. Przebieg 19 tyś. Olej wymieniany raz około 15 tyś km temu. Jeżdzone również w zimę do temp -7C. Działają bez zarzutu - tylko klocki wymieniam. Nawet się nie zapowietrzyły, a tłoki równo wychodzą. Cieżko nie mają, bo ważę 70kg. Jeżdzę ostro, ale po płaskim Mazowszu. Postanowiłem nic przy nich nie robić, aby padły i mieć pretekst do kupienia lepszych hamulców, ale umierać nie mają zamiaru. :-( Nie mam karty przetargowej przed Żoną by kupić coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 21 Września 2017 Udostępnij Napisano 21 Września 2017 Ja akurat dziś przelałem swoje 675-tki. Jak zwykle po roku płyn prawie czarny wyleciał. Poza tym heble działają jak nowe i też nie chcą się zepsuć mimo że na forum piszą że padają jak muchy :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Możesz tak skrótowo opisać proces tego "przelewania" ? Temat odpowietrzania znam ale nie wymieniałem jeszcze płynu (kupiłem używane hamulce). Jego kolor daleko odbiega od różu...;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Wymieniłbym profilaktycznie,tak dla spokoju sumienia i lepszego samopoczucia.Manuali mnóstwo,tak że temat łatwy do ogarnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Manuale są ale zazwyczaj z odpowietrzaniem albo zalewaniem. Szybkie pytanie: czy pompując świeży płyn od dołu przez odpowietrznik, stary zostanie wypchnięty do lejka i można uznać, że gdy nowy pojawi się w lejku to mam świeży płyn w całym układzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Praktycznie mówimy o jakiś mililitrach więc mozna uznać że tak - został wymieniony. Ja to robię zawsze trochę po swojemu. Na górę wkręcam pusty lejek. Od zacisku wstrzykuję w układ jakies 20-25ml świeżego (obstujująć przewody). Odkręcam lejek i wylewam całość. Ponownie zakładam lejek, i napełniam świeżym płynem. Teraz tak jak w aucie - popmpuj, trzymaj, spuść na zacisku... aż prawie zejdzie cały lejek. Ostatni etap to strzelanie z klamki przez 2-3 min z różnymi kątami jej nachylenia - zawsze jakieś bąbelki jeszcze się uwolnią do lejka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Jeśli układ nie jest zapowietrzony i jeśli mamy na tyle wprawy (płyn odstany, brak bąbelków w strzykawce/wężonie, umiejętne podpięcie do zaworu odp), że nie zapowietrzymy go przy przelewaniu to to można proces sprowadzić do przelania tych 25ml z dołu w górę do lejka i na tym zakończyć. Osobiście do odp/przelewania wykorzystuję strzykawki do pomp infuzyjnych o pojemności 50ml (kilkadziesiąt gr/szt, pojemność wystarczająca na dwa hamulce). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Dzięki za porady. Spróbuję się pobawić w tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Wymiana płynu "od dołu" ma zasadniczą wadę - brud z zacisku wpychamy do przewodu i klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 W sumie masz trochę racji... A w jaki sposób zrobić to od góry ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Najprościej odessać strzykawką, jak płyn nie zmieniany od bardzo dawna to i tak najlepiej rozebrać zacisk i wyczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.